|

طرز تهیه پاناکوتا سه رنگ با یه طعم بی نظیر / به مهمونی هات رنگ و مزه تازه ببخش

پاناکوتا یک دسر خوشمزه ست که اصل اون به کشور ایتالیا برمی گرده ولی در تمام دنیا محبوبه. در این مقاله طرز تهیه پاناکوتا سه رنگ رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در سراسر جهان، دسرهای خوشمزه ای میشه پیدا کرد که جهانی شدن و فقط مربوط به یه کشور خاص نیستن. دسرهایی مثل تیرامیسو، پودینگ شکلاتی، دسر کارامل و نسکافه و... از این دسته هستن. پاناکوتا یکی دیگه از این دسرهای خوشمزه ست که گرچه اصل اون به کشور ایتالیا برمی گرده ولی در تمام دنیا محبوب و شناخته شده ست. گفته میشه پاناکوتا به معنی "خامه پخته شده" ست و خامه ماده اصلی این دسره. پاناکوتای ساده طعم وانیلی داره ولی این دسر رو میشه با انواع طعم ها درست کرد. در این مقاله طرز تهیه پاناکوتا سه رنگ رو بهتون آموزش میدیم که خیلی خوشمزه ست. تا پایان همراه ما باشید.

panakuta-3rang4

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا سه رنگ

شیر ۴ لیوان

خامه صبحانه ۲۰۰ گرم

شکر ۱۵ قاشق غذاخوری

پودر ژلاتین ۴ قاشق غذاخوری

آب سرد نصف لیوان

وانیل نوک قاشق مربا خوری

پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری

پودر نسکافه ۲ قاشق غذاخوری

panakuta-3rang2

طرز تهیه پاناکوتا سه رنگ

مرحله اول

شیر رو همراه شکر داخل یک قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دیم و هم می زنیم تا شکر داخل شیر حل بشه.

مرحله دوم

پودر ژلاتین رو با آب سرد مخلوط کرده و روی بخار آب به روش بنماری آماده می کنیم.

panakuta-3rang7

مرحله سوم

خامه رو داخل یک قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دیم تا کاملا باز بشه. دقت کنید خامه به نقطه جوش نرسه. در حد باز و یکدست شدن کافیه.

مرحله چهارم

در این مرحله خامه رو به همراه مخلوط آب و ژلاتین به قابلمه شیر و شکر اضافه می کنیم و هم می زنیم. سپس از روی حرارت برمی داریم.

panakuta-3rang6

مرحله پنجم

مایه پاناکوتا رو به سه قسمت تقسیم کرده و به یکی از اونها وانیل رو اضافه می کنیم و هم می زنیم. پودر کاکائو رو با مقداری آب جوش مخلوط کرده و به قسمت دیگه مایه پاناکوتا اضافه و مخلوط می کنیم. پودر نسکافه رو هم با کمی آب جوش حل کرده و به قسمت آخر اضافه می کنیم و هم می زنیم.

panakuta-3rang5

مرحله ششم

حالا داخل یک ظرف شیشه ای بزرگ، مایه شکلاتی رو ریخته و داخل یخچال قرار می دیم تا کاملا ببنده. سپس از یخچال خارج کرده و مایه نسکافه ای رو داخل ظرف می ریزیم و مجددا داخل یخچال می ذاریم تا سفت بشه و ببنده. بعد از اینکه مایه نسکافه ای هم سفت شد، مایه وانیلی رو اضافه کرده و به مدت چند ساعت داخل یخچال می ذاریم.

در صورت تمایل می تونید این مراحل رو داخل جام ها یا لیوان های شیشه ای انجام بدید و پاناکوتا رو داخل ظرف های تک نفره سرو کنید. نوش جان.

panakuta-3rang8

در این مقاله طرز تهیه پاناکوتا سه رنگ رو بهتون آموزش دادیم که یه دسر ایتالیایی بسیار خوشمزه ست. اگر به آشپزی و شیرینی پزی علاقمند هستید اینجا رو ببینید و از دستورهای متنوعی که وجود داره استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی