|

طرز تهیه چند غذای خوشمزه در هواپز / ایر فرایر رو فقط دکور نذار اینجوری ازش استفاده کن

ایرفرایر یه وسیله برقی جدیده که مواد غذایی رو بدون روغن و در زمان کوتاه آماده میکنه. در این مقاله دستور پخت چند غذا با هواپز رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با پیشرفت هر روزه تکنولوژی، خیلی از کارها راحت تر از گذشته انجام میشن. وسایل برقی زیادی به کمک آدم ها اومدن تا زندگی کردن آسون تر بشه. آشپزخونه؛ قلب تپنده خونه و جایی که اعضای خانواده و مخصوصا خانم خونه وقت زیادی رو اونجا می گذرونن، شاید بیشتر نیاز به وسایل برقی داره که به کارها سرعت ببخشن. مایکروفر، توستر، غذاساز، سرخ کن و... تونستن تا حد زیادی در وقت صرفه جویی کنن. یکی دیگه از وسایل برقی آشپزخونه که نسبت به بقیه جدیدتره، ایرفرایر یا هواپزه که در اصل همون سرخ کن هست اما نیازی به استفاده از روغن نداره و با جریان هوای گرم، مواد غذایی رو می پزه. در این مقاله طرز تهیه چند غذای ساده اما خوشمزه رو با هواپز آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

ashpazi-havapaz5

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده در هواپز

شاید راحت ترین غذایی که میشه با هواپز درست کرد، سیب زمینی سرخ کرده باشه. یه غذا که محبوب بچه هاست و میشه خیلی سالم داخل ایرفرایر درستش کرد.

سیب زمینی ها رو پوست بگیرید و خلالی درشت خرد کنید. نمک، ادویه های دلخواه مثل فلفل، پودر سیر، پاپریکا، آویشن و... رو با یک قاشق روغن زیتون روی سیب زمینی ها بریزید و مخلوط کنید. هواپز رو با بالاترین درجه گرم کنید و سپس سیب زمینی رو داخل هواپز بریزید و حدود 12 دقیقه بعد سیب زمینی های سرخ شده خوشمزه خودتون رو تحیل بگیرید.

ashpazi-havapaz4

طرز تهیه فیله مرغ سوخاری در هواپز

یکی دیگه از غذاهای خیلی خوشمزه که خیلی راحت میشه توی هواپز درست کرد، فیله مرغ سوخاریه. سینه مرغ رو برش بدید، یک لیوان شیر رو با نمک، فلفل سیاه و پاپریکا مخلوط کنید سپس تکه های سینه مرغ رو داخل این مایع بغلتونید و خارج کنید. اونها رو داخل ظرف دربسته به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار بدید.

بعد از گذشت این مدت، مرغ ها رو از یخچال خارج کنید. پودر سوخاری رو در یک بشقاب بریزید. آرد، فلفل سیاه، نمک و پودر پاپریکا رو داخل یه بشقاب دیگه و یک عدد تخم مرغ‌ رو هم در یک ظرف جداگانه بشکنید و هم بزنید تا از لختگی خارج بشه. هر دو طرف تکه های مرغ‌ رو اول در آرد بغلتونید. سپس در تخم مرغ بزنید و بعد در آرد سوخاری بغلتونید. همه تکه‌ های مرغ رو به همین شکل آماده کنید و کنار بذارید.

با برس آشپزی تکه های مرغ رو به کمی روغن آغشته کنید و هواپز رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید. تکه های مرغ رو داخل هواپز بذارید و بعد از 15 دقیقه مرغ رو برگردونید و 15 دقیقه دیگه هم زمان بدید تا مرغ سوخاری آماده بشه. نوش جان.

ashpazi-havapaz2

طرز تهیه گل کلم سوخاری در هواپز

یک گل کلم کوچیک رو خرد کنید. داخل یک کاسه، نصف فنجون آرد، نصف فنجون شیر، پودر سیر، پاپریکا دودی، نمک و فلفل سیاه از هر کدوم یک قاشق چایخوری رو با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید. نصف فنجون آرد سوخاری رو هم داخل ظرفی جداگانه بریزید.

هر تکه از گل کلم رو به مخلوط شیر و آرد آغشته کنید سپس داخل آرد سوخاری بغلتونید. تکه‌های گل کلم رو داخل هواپز بریزید. هواپز رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید و 8 تا 10 دقیقه زمان بدید تا رنگ گل کلم ها طلایی بشن. چند بار در طول فرآیند پخت، سبد رو متوقف کرده و به خوبی تکون بدید تا همه قسمت‌ های گل کلم ‌ها سرخ بشن.

ashpazi-havapaz6

قارچ، پیاز و بقیه سبزیجات رو هم با این دستور می تونید سوخاری کنید.

طرز تهیه همبرگر در هواپز

400 گرم گوشت چرخ کرده رو داخل یک کاسه بریزید. یک قاشق چایخوری نمک، پودر سیر، پودر پیاز و فلفل سیاه از هر کدوم نصف قاشق چایخوری رو اضافه کنید. با دست مایه همبرگر رو با هم ترکیب کنید. مایه گوشتی رو به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. هر توپ رو به شکل گرد پهن کنید. هواپز رو تا 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. همبرگرها رو در هواپز قرار بدید. به مدت 7 دقیقه هر طرف رو سرخ کنید. بعد از این مدت همبرگر ما آماده ست و می تونید داخل نان برگر همراه با گوجه فرنگی، خیارشور و کاهو سرو کنید. نوش جان.

ashpazi-havapaz3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی