|

ترفندهای خونگی برای دفع حشرات / هوا داره گرم میشه باید بدونی چجوری حشرات رو فراری بدی

با گرم شدن هوا، فعالیت پشه ها زیاد میشه و میتونن برای زندگی روزمره ما دردسرساز بشن. در این مقاله ترفندای خونگی برای دفع حشرات رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با گرم شدن هوا، فعالیت حشرات بیشتر میشه و وقتی تعداد حشرات در زندگی و محل سکونت ما زیاد میشن، این موضوع میتونه خیلی دردسر ساز بشه. حشرات گیاهان آپارتمانی میتونن موجب آسیب به گل های طبیعی بشن. بعضی حشرات به حبوبات و برنج حمله ور می شن و برخی دیگه از حشرات مثل پشه و مگس واسه ما آدما مزاحمت ایجاد می کنن. پس باید راهکارهایی رو بدونیم تا این حشرات رو به روش های طبیعی از محیط زندگی مون فراری بدیم. در این مقاله چند روش خونگی برای دفع حشرات رو مورد بررسی قرار میدیم تا اگه با این مسئله مواجه شدید، ازش استفاده کنید. تا پایان همراه ما باشید.

dafe-hasharat2

از چسب زرد ضد حشره استفاده کنید

با گرم تر شدن هوا، پشه ها و حشرات ریزی به سمت گیاهان آپارتمانی جذب میشن و میتونن به اونها آسیب بزنن، برای از بین بردن این حشرات مزاحم می تونید از چسب زرد استفاده کنید. موادی داخل این چسب ها وجود داره که حشرات و پشه ها رو به خودش جذب می کنه و اونها با چسبیدن به چسب از بین می رن.

غیر از حشرات گیاهان، پشه ها و حشرات دیگه موجود در محیط خونه هم به این چسب ها جذب میشن و می تونین از شرشون خلاص بشید.

dafe-hasharat6

برای حبوبات از نمک و سیر استفاده کنید

حبوبات و غلات هم از حمله حشرات بی نصیب نمی مونن. نفوذ حشرات به این مواد غذایی باعث از بین رفتن اونها میشه و کیفیت شون رو از دست میدن پس مهمه که بدونیم چجوری حشرات رو دفع کنیم.

dafe-hasharat4

یک راهکار مهم برای دفع حشرات از حبوبات و غلات، استفاده از نمک و سیر هست. میتونید داخل حبوبات خودتون مقداری نمک بریزید و یا داخل کیسه یا ظرف برنج، حبه های سیر رو قرار بدید. این کار، حشرات رو از مواد غذایی شما دور میکنه.

dafe-hasharat5

دفع پشه ها با سبزی های معطر

پشه ها حشرات موذی و کلافه کننده ای هستن که اگر به نیش اونها حساسیت داشته باشید، در ماه های گرم سال واقعا اذیت میشید. باید بگیم که پشه ها به بوی سبزی های معطر حساس و از اونها فراری هستن. در چند نقطه منزل خودتون، روغن نعنا یا برگ نعنای تازه قرار بدید تا پشه ها رو فراری بدید.

dafe-hasharat9

پشه ها از عطر ریحان هم خوششون نمیاد و اگه یه گلدون پر از ریحان تازه داشته باشید، میتونید تا حدود زیادی از نبود پشه ها در محیط زندگی تون، راحت باشید.

اسطوخدوس هم یکی دیگه از گیاهان معطره که پشه ها رو فراری میده. کمی روغن اسطوخدوس توی خونه بپاشید تا از پشه‌ ها در امان بمونید. می ‌تونید این روغن رو روی پوست خودتون هم بمالید تا پشه ها به سراغ شما نیان.

مگس ها رو چطور فراری بدیم؟

مگس ها هم از جمله حشرات مزاحم هستن که از هر راهی وارد خونه میشن و اهالی منزل رو کلافه می کنن. برای دور کردن مگس ها از محیط خونه گیاهانی مثل ریحان، گل همیشه بهار، ‌اسطوخدوس، برگ بو و سنبل ‌الطیب رو در حیاط بکارید یا گلدون اونها رو در تراس قرار بدید تا از ورود مگس به خونه جلوگیری کنید.

مخلوط سرکه سیب و مایع ظرفشویی هم میتونه مگس ها رو به دام بندازه. به این منظور، داخل یک بطری کمی سرکه‌ سیب ریخته و با چند قطره مایع ظرفشویی مخلوط کنید. روی بطری یک قیف قرار بدید و خواهید دید که مگس‌ ها به سمت این محلول جذب شده و در نهایت در سرکه غرق میشن.

dafe-hasharat1

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی