|

گیاهان آپارتمانی معروف و محبوب / گل و بلبل واسه خونه زیاده اما اینا اسم و رسم دارن

گیاها آپارتمانی زیاد هستن اما اونچه که مشخصه اینه که همه اونها محبوبیت ندارند و در این مطلب قراره پر طرفدارترین اونها آشما بشیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- گل و گیاه در هر حالت خوشگله. اصلا چه تو فضای باز باشه و چه تو خونه، میتونه روحیه افراد رو تغییر بده و از طرفی هم فضای مورد نظر رو خوشگلاسیون میکنه. میدونید که گل و گیاهان و درختان تصفیه هوا رو انجام میدن، اما این موضوع تنها برای فضای آلوده نیست و شما اگر از گیاهان آپارتمانی تو خونه هم استفاده کنید، تنفسی تمیز تر خواهید داشت چرا که گیاهان قدرت جذب آلودگی ها رو دارند. استفاده از گیاهان آپارتمانی در منزل میتونه هم روحیه ای شاداب تر و سرزنده تر به شما ببخشه، و هم به اکسیژن رسانی بهتر کمک کنه و از طرفی هم خوشگلیه دیزاین خونتون رو تضمین میکنه.

اما خیلی از خانوم هتسن که دلشون میخواد گل و گیاه نگهداری کنند و داشته باشند، اما در واقع نمیدونن چه گلی بگیرن و کدوم گیاه چه مزایا و معایبی داره و مراقبت از کدوم گل راحت تر و یا سخت تره. اما نگران نباشید چرا که در این مطلب قراره با چند تا از بهترین گل های آپارتمانی آشنا بشیم که هم خوشگل هستن و هم زنده کننده فضا. پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان اپارتمانی

دیفن باخیا؛ گل آپارتمانی که خیلی محبوبه

اگر به کمی فکر کنید یادتون میاد که تو خونه فامیل این گل رو زیادی دیدن. ای اینکه به عکس گل های آپارتمانی دقت کنید می بینید که دیفن باخیا پایه ثابت خیلی از خونه هاست، اما شاید خیلی ها این گل رو به اسم نمیشناسن. گل دیفن باخیا از دست گیاهان آپارتمانی محسوب میشه که با نور غیر مستقیم خورشید میتونه رشد کنه و از گل هایی هستش که برگ هایی همیشه سبز داره و گیاهی مقاوم محسوب میشه. جهت آبیاری از دیفن باخیا بهتره که تو تابستون در هفته دو مرتبه و در زمستون هم هفته ای یکبار آبیاریش کنید. جالبه که هرچی سن این گل میره بالاتر ساقه ها قطور تر و برگ ها بزرگ تر خواهند شد. اگر کودک در منزل دارید مراقب باشید چرا که دیفن باخیا شیره ای سمی داره که میتونه خیلی آسیب زا باشه.

گیاهان اپارتمانی

سینگونیوم یه گیاه خوشگل که به سمت بالا رونده‌س

سینگونیوم از دیگر گل های آپارتمانی محسوب میشه که محبوبیت خوبی داره. گیاه سینگونیوم ظاهر خوشگلی داره و رشدش به شکل بالارونده هستش. این گیاه تقریبا در برابر کم‌ آبی مقاومت بالایی داره که خب این میتونه یکی از مزایاش باشه. آبیاری این گیاه به این شکله که تو فصل تابستون، هر هفته ۲ تا ۳ مرتبه نیاز به آب پیدا میکنه و تو زمستون هم تنها هفته ای یکبار آبیاری لازمه. همچنین از طرفی شما میتونید با اسپری کردن آب بر روی این گیاه به شادابی و طراوتش کمک خوبی داشته باشید. اگر هم قصد دارید که سینگونیوم رو قلمه بزنید، کافیه تا یک قلمه ساده ور از گیاه اصلی جدا کنید و بعد قلمه رو داخل آب قرار بدید تا ریشه بزنه و در نهایت نیز اون رو داخل یه گلدون دیگه بکارید. 

گیاهان اپارتمانی

سانسوریا؛ گل آپارتمانی همیشه سبز

یکی از گیاهان خوش قد و بالا و البته محبوب و مشهور گل زیبای سانسوریا می باشد که تو خیلی از خونه ها دیده میشه. سانسوریا رو میشه از گیاهان همیشه سبز و مقاومی دونست که دائمیه و در برابر کم آبی هم مقاومت خوبی داره. برگهای این گل به برگ شمشیری همین مشهوره چرا که تیز و شیه به نیزه هستش. با رشد سانسوریا قد برگ ها بلند و بلندتر میشه و اگر دلتونم خواست از سانسوریا بیشتر داشته باشید، خیلی راحت میتونید از طریق برگاش اقدام کرده و این کار رو تو خونه انجام بدید و به تکثیرش بپردازید.

گیاهان اپارتمانی

برگ انجیری گیاهی که برگ های دلبرونه داره

اگر دوست دارید که خونتون پر بشه از گل های معروف، پس گیاه برگ انجیری رو هم فراموش نکنید چرا که یکی از پرطرفدار ترین هاست. برگ انجیری یکی از دیگر بالا رونده هایی محسوب میشه که همیشه هم سبزه و برگ هایی دلبرانه و مدل دار داره. از مشخصات ظاهری این گیاه در ابتدای رشد، برگ‌هایی به‌شکل قلب می باشد که با گذشت زمان، بریدگی‌ هایی بر روی آن‌ها نمایان میشه و این دقیقا همون مدلی هستش که ازش صحبت کردیم. جالبه که بدونید طول برگ گل انجیری در گیاه بالغ تا یک متر هم رشد میکنه.

گیاهان اپارتمانی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی