|

نشانه های که باهوشید / هیس حرف نزن این نشونه ها میگن فامیل نزدیک اینشتین هستی

اگر فردی باهوش هستید و یا اینکه دلتون میخواد باهوش بشید، حتما این مطلب رو بخونید که مختص به خودتون نوشته شده.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دیدین یکسری رو باهوش خطاب می کنیم و در رابطه با یکسری هم صحبتی نداریم؟ اغلب افراد، افرادی رو که خیلی زود میتونن یاد بگیرن و حرفارو رو هوا میفهمن و میگیرن باهوش خطاب می کنند. در حالی که از دیگر نشونه های موجود هم میشه به این موضوع رسید. در واقع به جهت اینکه به هوشتون اشاره کنید نیازی نیست در رابطه با فلان موشک ناسا صحبت کنید، بلکه هوش با یکسری نشونه های ظریف مشخص میشن که میتونید به راحتی به رخ بکشید. اگر تا به حال نمیدونستید که باهوشید یا خیر، در این مطلب با مواردی آشنا خواهیم شد که به شما ثابت می کنند باهوش بودین و خبر نداشتین، و یا در جهت بالا بردن هوش کمک می کنند.

6

زبان بدن همه چیز رو لو میده

باور کنید یا نه زبان بدن خیلی گویاتر و واضح تر از زبان داخل دهان صحبت میکنه و همه چیز رو به مخاطب میرسونه، بدون استفاده حتی از یک واژه. برقراری رابطه چشمی و یا حرکاتی که اعتماد به نفس رو نشون بدن از نشونه های باهوش بودن هستند. در واقع اونهایی که باهوش هستند از زبان بدن خود آگاه هستند و از این موضوع با کنترل و به نفع خودشون استفاده می کنند. این افراد معمولا وقتی میخوان با فردی صحبت کنند صاف می ایستند و البته با اعتماد به نفس، ارتباط چشمی برقرار می کنن و باقی حرکات بدنشون رو هم در راستای هدف خودشون قرار میدن. این موارد نکاتی هستند که میتونن ناخودآگاه شما رو در چشم دیگران فردی باهوش نشون بده. 

دفعه بعدی یادتون باشه هنگام حضور در جمعی قوز نکنید و سرتون رو بالا نگه دارید.

1

اینجوری گوش بدید به حرف دیگران

شنیدین میگن "کمتر حرف بزن بیشتر گوش کن"؟ در واقع تو این جمله معنی نهفته که باید بهش دقت داشت. افرادی که باهوش هستن وقتی با کسی صحبت می کنند بیشتر گوش میدن چرا که میدونن مطمئنا اون فرد چیزی رو میدونه و میگه که خودشون نمیدونن! پس گوش میدن و این مدلی نه تنها چیز جدیدی یاد میگیرن، بلکه به عقاید مخاطبشون احترام هم گذاشتن. این باعث میشه فردی باهوش و ملاحظه گر دیده بشن.

8

لباسات نشون میدن باهوشی یا نه!

خوش پوش باشید. حتما در این قسمت می پرسید آخه لباس چه ربطی داره به هوش؟ که خب باید بگیم خیلی ربط داره! در واقع استایل شما هم گوینده شخصیت و درون شماست. بهتره که خیلی پر تکلف لباس نپوشید و در عوض ساده و هوشمندانه استایل کنید. مثلا یه پیراهن سفید همراه با شلوار جین و کتونی سفید میتونه به اندازه کافی هوشمندانه باشه.

3

کتاب بخونید تا موشک بسازید!

خبر داشتین که مطالعه یکی از نشونه های بارز افراد باهوش محسوب میشه؟ بیل گیتس یکی از موفق ترین و البته ثروتمند ترین افراد بر روی زمین هستش که گفته میشه سالانه حداقل 50 کتاب میخونه. یعنی هفته ای یک کتاب. وقتی از بیل گیتس سوال میشه که چطور یاد گرفتی موشک بسازی؟ خیلی راحت میگه "کتاب خوندم". در واقع کتاب خوندن نه تنها باعث میشه که شما دانش‌تون بره بالاتر، بلکه به تقویت واژگان کمک کرده و درک مفهومی و توانایی تفکر رو در شما بالا خواهد برد که خب همه اینها نشون از هوش بالای شماست. فرقی نداره عشق رمان باشید یا تخیلی و علمی، اینکه کتاب بخونید خیلی خوبه.

5

اشتباه کردی؟ اگه باهوش باشی اینجوری مقابله میکنی

هیچکس دوست نداره اشتباه کنه، در واقع وقتی اشتباهی ازمون سر میزنه این حس رو داریم که از درخشندگی و ارزشمون کم شده، در حالی که اینچنین نیست. اشتباه کردن نشون از ضعف نیست و شما اگر فرد باهوشی باشید از روبرو شدن با اشتباه تون نمی هراسید و از اشتباه خود چیز هایی رو یاد میگیرید.

افراد باهوش این مدلین که نمیترسن بگن اشتباهه کردن، بلکه اتفاقا اشتباه خود را پذیرفته و با فکر باز مشتاق درست کردن اشتباه خود میرن. یادتون نره که ادما همه چیز رو نمیدونن و همه ما اشتباه می کنیم و در دانشمون شکاف هایی دارید. خطا کردن ایرادی نداره، اعتماد به نفس کاذب و نپذیرفتن که عیب میشه و جلوی پیشرفت رو میگیره.

4

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی