|

طرز تهیه کیک مرغ / یه پیش غذای فوق العاده که میزت رو رنگی و جذاب میکنه

کیک مرغ یه پیش غذای عالیه که باید یه بار امتحانش کنی تا دیگه همیشه پای ثابت میز مهمونی هات میشه. در این مطلب طرز تهیه کیک مرغ رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با گرم تر شدن هوا، درست کردن غذاهایی که باید سرد سرو بشن رونق بیشتری میگیره. غذاها و پیش غذاهایی مثل سالاد الویه، سالاد ماکارونی و... بعضی پیش غذاها هم هستن که کمتر شناخته شده هستن ولی هم ظاهر خیلی جذابی دارن و هم مزه فوق العاده! کیک مرغ از همین پیش غذاهای عالیه که شاید به اندازه سالاد الویه و سالاد ماکارونی معروف نباشه ولی باید یه بار امتحانش کنی و دیگه همیشه پای ثابت میز مهمونی هات میشه. راستی بچه ها هم از مزه ش حسابی خوششون میاد. توی این مطلب می خوام طرز تهیه کیک مرغ رو بهتون آموزش بدم. حتما درست کنید و امیدوارم از خوردنش در کنار عزیزان تون حسابی لذت ببرین.

cake-morgh5

مواد لازم برای تهیه کیک مرغ

سینه مرغ یک عدد

جعفری نصف لیوان

پیازچه یک لیوان

گردو یک لیوان

خیارشور 5 عدد

پیاز یک عدد

سس مایونز یک لیوان

ماست خامه ای نصف لیوان

چوب دارچین یک عدد

نان تست یک بسته

نمک و فلفل سیاه به اندازه دلخواه

cake-morgh3

طرز تهیه کیک مرغ

مرحله اول

سینه مرغ رو به همراه آب، پیاز، کمی نمک و فلفل سیاه و چوب دارچین داخل یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت می ذاریم تا بپزه. حدود 30 تا 40 دقیقه زمان میدیم تا سینه مرغ پخته بشه.

مرحله دوم

وقتی سینه مرغ پخت، اون رو از قابلمه خارج می کنیم و اجازه میدیم کمی از حرارت بیفته. سپس با کمک یک چنگال اون رو ریش ریش می کنیم.

مرحله سوم

پیازچه ها رو کاملا خرد می کنیم و کنار می ذاریم. جعفری شسته شده رو هم با چاقو خرد می کنیم.

cake-morgh12

مرحله چهارم

گردو و خیارشورها رو هم نگینی خرد می کنیم و کنار می ذاریم.

مرحله پنجم

مرغ ریش ریش شده، گردو، پیازچه، خیارشور و جعفری خرد شده رو داخل یک ظرف گود می ریزیم. نصف ماست خامه ای، نصف سس مایونز رو به علاوه نمک و فلفل سیاه داخل یک ظرف جداگانه مخلوط می کنیم تا یکدست بشن.

مرحله ششم

سس رو به مواد کیک مرغ اضافه می کنیم و کاملا مخلوط می کنیم تا مزه ها به خورد هم بره.

cake-morgh10

مرحله هفتم

نون های تست رو روی تخته آشپزخونه قرار میدیم و قسمت برشته نون ها رو از چهار طرف جدا می کنیم. داخل ظرف سرو کیک مرغ رو با نون تست می پوشونیم، از مواد آماده شده روی نون ها می ذاریم و کامل اون رو پخش می کنیم. با سه یا چهار ردیف نون تست این کار رو انجام میدیم.

cake-morgh14

مرحله هشتم

در نهایت روی مواد رو نون تست می ذاریم و تمام سطح کیک مرغ رو با باقیمونده ماست خامه ای و سس مایونز که باهم مخلوط کردیم، کاور می کنیم.

کیک مرغ رو میشه با مواد مختلف و به شکل های خیلی متنوعی تزئین کرد که در ادامه چند نمونه از اونها رو براتون می ذارم. کیک مرغ رو چند ساعت داخل یخچال می ذاریم تا مزه ها به خورد هم بره و به اصطلاح کیک جا بیفته و خوشمزه تر بشه. نوش جان.

cake-morgh6

cake-morgh13

cake-morgh7

cake-morgh9

cake-morgh1

کیک مرغ رو میشه با ژامبون مرغ، ذرت، تخم مرغ آب پز و مواد دیگه هم درست کرد که این موضوع بستگی به ذائقه شما داره. این غذا رو میشه به صورت تک نفره هم آماده کرد.

cake-morgh2

cake-morgh11

اگر به آشپزی علاقمند هستید، اینجا دستورهای غذایی، شیرینی و کیک پزی زیادی داریم که می تونید ببینید و استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی