|

گیاهان آپارتمانی مخصوص خانه تاریک / برا خونه ای که پرده ها رو بکشی نکشی اصن نور نداره

در این مقاله چندتا از گیاهان آپارتمانی مخصوص خانه تاریک رو بهتون معرفی کردیم که میتونید در صورت نورگیر نبودن خونه به سراغشون برید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پرورش گل و گیاه در خونه از دیرباز بین ما ایرانی ها مرسوم بوده و هست چون خیلی از ماها دوست داریم که این زیبارویان رو توی خونه هامون داشته باشیم چه اون وقت که خونه ها حیاط دار بود و با صفا چه الان که اکثرا آپارتمانی شدن و روز به روز هم که داره از متراژ اون ها کم میشه ولی خب در این بین یه موضوعی که وجود داره این هست که مهم نیست که سر و ریخت خونتون چه شکلی باشه یا گیاهان آپارتمانی ارزان رو انتخاب کردید یا گروناش رو در کل این سبزرویان میتونن در هر حالتی یه زیبایی خاص و منحصر به فرد به دکور و خونه و زندگیه شما ببخشن و اون رو بی نهایت شیک و پیک جلوه بدن که خب مسلما خواسته ی هر کسی میتونه باشه.

بنابراین این روزا هر کسی که توی خونش گل و گیاه نداره سرش کلاه رفته و باید یه فکری برای این موضوع کنه و سریع تر اقدام به نگهداری از اون ها کنه ولی در این بین یه موضوعی که وجود داره این هست که شما نمیتونید تنها و تنها به زیبا بودن گیاهان فکر کنید و به علت داشتن این ویژگی به سراغ پرورش دادن اون ها برید اون هم در صورتی که شرایط نگهداری اون ها با شما هماهنگ نیست مثلا در صورتی که شما یه فردی هستید که آبیاری گل و گیاهتون رو مدام فراموش میکنید نمیتونید به سراغ یه گیاه که نیاز  به آبیاری فراوان داره برید و بهترین انتخاب بری شما گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم آبی هست که در صورت فراموش آبیاری اون ها برای مدتی آخ هم نمیگن بنابراین قبل از هر چیزی باید شرایط نگهداری گیاه رو بسنجید حالا هم در این مقاله در راستای یه خصوصیت گیاهان یعنی مقاومت اون ها در برابر نور کم میخواهیم صحبت کنیم و چندتا از گیاهان آپارتمانی مخصوص خانه تاریک رو بهتون معرفی کنیم که در صورت نورگیر نبودن خونتون برای نگهداری عالین، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی مخصوص خانه تاریک

بامبو از گیاهان آپارتمانی مناسب خانه تاریک

یکی از گیاهانی که برای رشد خودش به نور خیلی کمی احتیاج داره و در شرایط کم نوی میتونه از خودش مقاومت بسیار بالایی نشون بده بامبو هست که از این رو در دسته ی گیاهان آپارتمانی مناسب برای خانه تاریک قرار میگیره که از شکل و ظاهر خاص و زیبایی هم برخورداره و میتونه به هر فضایی  که در اون قرار میگیره یه جلوه ی خاص و زیبا ببخشه. در اصل این گیاه ساقه های لوله ای داره که در انتهای اون ها برگ رشد کرده و از نظر ظاهری به شکل پیچشی هست ساقه هاش و چند مدل متنوع داره که شما میتونید با توجه به سلیقه ی خودتون اقدام به تهیه ی اون ها کنید. در خصوص شرایط نگهداری اون هم باید بهتون بگیم که این گیاه نیاز به آب و رطوبت داره بنابراین بهتره که یا توی گلدونی که آب داره قرار بگیره و یا به شکل منظم آبیاری بشه.

گیاهان آپارتمانی مخصوص خانه تاریک

پرسیاوش از گیاهان آپارتمانی مناسب خانه تاریک

در صورتی که از اون دسته از افرادی هستید که از گیاهانی که دارای برگ های پرپشت هستن خوشتون میاد پیشنهاد ما به شما رفتن به سراغ گیاه پرسیاوش هست که میتونه با زیبایی بکر و خاصی که داره بودن در طبیعت رو برای شما تداعی کنه چرا که رنگ برگ های اون سبز هستن درست همون رنگی که وقتی بهار از راه میرسه در اوایل این فصل در طبیعت بسیار مشاهده میشه یه سبز روشن و شاد.

شاید این هم براتون جالب باشه که بدونید پرسیاوش یکی از گونه های پرطرفدار سرخس ها هست و به قدری شرایط نگهداریش راحته که حتی اگر مبتدی باشید و تجربه ای در زمینه ی نگهداری از گل و گیاه نداشته باشید هم میتونید اقدام به نگهداری از اون کنید و برای این منظور کافیه که به شکل منظم آبیاریش کنید و توی جایی قرار بدید که نور کمی داره. دقت کنید که در صورت آبیاری زیاد اون باعث پوسیدن ریشه هاش و از بین رفتنش میشید.

گیاهان آپارتمانی مخصوص خانه تاریک

درخت اژدها از گیاهان آپارتمانی مناسب خانه تاریک

برسیم به یکی دیگه از زیبارویانی که در محیط تاریک میتونه به راحتی هر چه تمام تر شد کنه یعنی درخت اژدها که در صورت بد بودن نورگیر خونتون میتونه در برابر نور کم مقاومت کنه و به خوبیه هر تمام تر رشد کنه. این گیاه زیبارو از شکل ظاهریه خاصی برخورداره و برگ های سبز پرپشتی داره که استوانه ای شکل هستن و به علت ظاهر خاصی که دارن این گیاه در نظر خیلی ها شبیه به اژدها شده و از این رو به این اسم معروفه. این گیاه گونه های مختلفی داره که هر کدوم که به نظرتون زیباتر بود رو میتونید تهیه کنید.

گیاهان آپارتمانی مخصوص خانه تاریک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی