|

بهترین دستور برای تهیه سالاد ماکارونی / طعم خاص از یه پیش غذای خوشمزه رو تجربه کن

سالاد ماکارونی یه غذا یا پیش غذای محبوب و خوشمزه ست که در این مطلب، یکی از بهترین دستورهای سالاد ماکارونی رو بهتون آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هوا کم کم داره گرم میشه و غذاهای سرد خیلی بیشتر از قبل میچسبه؛ غذاهایی مثل سالاد الویه، کیک مرغ، سالاد ماکارونی و... این غذاها با مواد اولیه جذابی مثل مرغ، ژامبون، ذرت، خیارشور و... آماده میشن، چند ساعت داخل یخچال استراحت میکنن و در نهایت تبدیل به یک پیش غذای خوشمزه و حتی یک وعده غذایی کامل میشن.

سالاد ماکارونی رو به شیوه های مختلف و مواد اولیه متنوعی درست میکنن که در این مطلب، یکی از بهترین دستورهای سالاد ماکارونی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

salad-makaroni6

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی

ماکارونی فرمی یک بسته

کالباس یا مرغ 200 گرم

هویج ۲ عدد

ذرت ۲۰۰ گرم

نخود فرنگی ۲۰۰ گرم

خیارشور ۶-۸ عدد

سس مایونز به مقدار لازم

روغن زیتون یک قاشق غذاخوری

آبلیمو به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه و آویشن به مقدار لازم

salad-makaroni4

طرز تهیه سالاد ماکارونی

مرحله اول

اگر از ذرت و نخود فرنگی خام استفاده می کنید، هر کدوم رو جداگانه با کمی نمک و مقداری آب کاملا بپزید و بذارید خنک بشن.

مرحله دوم

هویج رو هم بپزید و کنار بذارید تا خنک بشه. سپس نگینی خرد کنید. کالباس رو هم خرد کنید. اگر از مرغ در تهیه سالاد ماکارونی استفاده می کنید، مرغ رو با مقداری نمک، یک عدد پیاز، دو حبه سیر، فلفل سیاه و آویشن بپزید و وقتی که خنک شد، مکعبی خرد کنید.

مرحله سوم

خیارشورها رو هم بشویید و سپس نگینی خرد کنید و کنار بذارید.

salad-makaroni5

مرحله چهارم

داخل قابلمه ای آب بریزید و روی حرارت بذارید. وقتی جوش اومد ماکارونی فرمی رو با مقداری نمک داخل آب جوش بریزید و اجازه بدید بپزه. وقتی که پخت ماکارونی رو آبکش کنید و اجازه بدید آب اضافیش خارج بشه.

مرحله پنجم

حالا باید سس سالاد ماکارونی رو آماده کنیم. سس مایونز، نمک، فلفل سیاه، آویشن، آب لیمو (ترجیحا آب لیمو ترش تازه) و روغن زیتون رو داخل یک کاسه می ریزیم و با چنگال یا همزن دستی کاملا مخلوط می کنیم تا سس ما یکدست بشه.

salad-makaroni2

مرحله ششم

ماکارونی پخته شده، ذرت، نخود فرنگی، هویج پخته شده، خیارشور خرد شده و کالباس یا مرغ خرد شده رو داخل یک کاسه بزرگ بریزید و سس سالاد ماکارونی رو هم به مواد اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا سس با مواد سالاد ماکارونی مخلوط بشه.

مرحله هفتم

روی ظرف رو بپوشونید و داخل یخچال بذارید. بهتره 3 تا 4 ساعت زمان بدید تا سس به خورد سالاد ماکارونی بره و مزه ها باهم مخلوط بشن.

salad-makaroni1

مرحله هشتم

سالاد ماکارونی خوشمزه رو از یخچال خارج کنید، داخل ظرف مورد نظرتون بکشید و با هویج، خیارشور، ذرت و یا نخود فرنگی به هر شکلی که دوست دارید تزئین کنید و نوش جان.

ممکنه وقتی سالاد ماکارونی رو از یخچال خارج می کنید، خیلی کم سس به نظر برسه چون سس مایونز به خورد ماکارونی میره و جذب میشه. در صورت تمایل می تونید مقداری سس به سالاد اضافه کرده و هم بزنید سپس سرو کنید.

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو از دست ندید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی