|

تمیز کردن آکواریوم توی خونه به ساده ترین روش / بشمار سه آکواریوم رو برق بنداز

شاید ندونی که چجوری میشه آکواریوم رو خیلی راحت تمیز کرد. ما بهت می گیم چجوری این کار رو با کمترین ریخت و ریز و خیس کردن اطراف انجام بدی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آکواریوم یه وسیله تزئینی جذابه که خیلی ها بهش علاقمندن و میشه توی خیلی از خونه ها شکل های مختلف اون رو دید. داشتن آکواریوم توی خونه حس سرزندگی و نشاط رو به خونه میاره. تصویر شنا کردن ماهی های رنگارنگ لابلای گیاهان سبز، شبیه یک تابلوی نقاشی به نظر میرسه و خونه رو دلنشین تر و زیباتر میکنه. البته حتما می دونید که این وسیله هم به تمیز کردن منظم نیاز داره و برای حفظ جذابیتش باید هر چند وقت یه بار اون رو لایروبی کرد.

شاید ندونی که چجوری میشه آکواریوم رو به ساده ترین شیوه تمیز کرد. ما توی این مطلب بهت می گیم چجوری این کار رو با کمترین ریخت و ریز و خیس کردن اطراف انجام بدی. تا پایان همراه ما باش.

acvarium4

برای شروع چه کنیم؟

برای تمیز کردن آکواریم ابتدا باید دور اون رو چند حوله قرار بدید تا اگه آب داخل آکواریوم به بیرون ریخت، اطراف رو خیس نکنه و جذب حوله ها بشه. حالا باید وسایل داخل آکواریوم اعم از وسایل تزئینی و ملحقات اون رو خارج کنید و سپس اون ها رو کاملا شسته و تمیز کنید.

جلبک های تشکیل شده روی وسایل رو به خوبی با کمک یک برس تمیز کرده و آبکشی کنید.

acvarium3

تمیز کردن داخل آکواریوم

در مرحله بعدی باید به کمک یک اسکرابر، شیشه آکواریوم رو از داخل کاملا تمیز کنید. بهتره حرکات رو از بالا به پایین و به آرومی انجام بدید تا آب از داخل آکواریوم به بیرون نریزه.

حالا جرم و جلبک ها روی سطح آب جمع شده و باید با استفاده از یک توری اونها رو جمع کنید. در مرحله بعدی به کمک یک سیفون که اون رو روی ماسه های کف آکواریوم قرار میدید، کثیفی های کف آکواریوم رو جمع کنید.

acvarium1

دو سوم آب آکواریوم رو خارج کنید

مقداری از آب آکواریوم به وسیله سیفون جمع شده و در مرحله بعدی باید تا دو سوم حجم آب آکواریوم رو با استفاده از یک سطل کوچیک خارج کنید. سپس آکواریوم رو به آرومی با آب تمیز و تازه پر کنید.

acvarium2

وسایل آکواریوم رو سر جای خودش قرار بدید

حالا باید وسایلی که از داخل آکواریوم خارج کرده و شسته بودید رو دوباره داخل آکواریوم قرار بدید. این کار رو به آرومی انجام بدید تا ماهی های داخل آکواریوم اذیت نشن.

شیشه آکواریوم از خارج رو هم با کمک یک دستمال میکروفایبر و محلول شیشه شوی تمیز کنید. آکواریوم شما به همین راحتی تمیز و زیبا شد. بهتره تمیز کردن آکواریوم رو در فواصل زمانی منظم انجام بدید تا همیشه زیبا و تمیز بمونه.

acvarium7

نکات مهمی که باید بدونید

-برای تمیز کردن آکواریوم از شوینده های شیمیایی استفاده نکنید چون این کار ممکنه به ماهی ها آسیب برسونه.

-حواستون باشه دمای آبی که داخل آکواریوم می ریزید با دمای آبی که داخل اون قرار داره، یکی باشه تا به ماهی ها شوک وارد نشه.

تعداد زیاد ماهی داخل آکواریوم باعث میشه تا آب آکواریوم زود به زود کثیف بشه. بهتره تعداد ماهی ها با اندازه آکواریوم متناسب باشه.

-ماهی هایی معروف به لجن خوار وجود دارن که می تونن از آلودگی های داخل آکواریوم تغذیه کنن. وجود اونها باعث میشه آب آکواریوم دیرتر کثیف بشه البته قبل از وارد کردن این ماهی ها به داخل آکواریوم، اطمینان داشته باشید که اونها با ماهی های شما سازگار هستن.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی