|

چگونه طلا و جواهرات خود را تمیز کنیم؟

تمیز و برق انداختن انواع طلا و نقره در منزل

به راحتی و با کم ترین هزینه و زمان ممکن، در خانه، انواع طلا و زیورآلات خود را تمیز کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- حتما تا به امروز بار ها متوجه زنگار روی جواهراتتان شدید. و روش های متعددی را برای بازگشت درخشش و براقی اولیه شان امتحان کرده اید، مانند استفاده از انواع صابون ها و مواد ضدعفونی کننده. اما احتمالا به نتیجه دلخواهتان نرسیده باشید. چرا که هر مدل جواهر، قلق مخصوص خودش را برای جلا دارد. خبر خوب این است که ما میتوانیم جواهرات و زیورآلاتمان را در خانه، به ساده ترین و با کیفیت ترین روش ممکن تمیز کنیم و برق بیندازیم.

چگونه زیورآلات نقره را برق بیندازیم؟

بهترین روش برای تمیز کردن قطعه های نقره لکه دار و همچنین جلوگیری از لکه دار شدن مجدد آنها در کوتاه مدت، استفاده از یک جلا دهنده مخصوص نقره است، که حاوی مواد حلّال است و باعث پاک شدن لکه ها می شود . علاوه بر این، یک پوشش محافظ روی فلز می گذارد تا از ایجاد زنگار جدید جلوگیری کند.

استفاده از تمیزکننده های مایع می تواند کمی کار را کثیف کند، به خصوص اگر عجله دارید. بنابراین، استفاده از یک دستمال مرطوب می تواند جایگزین مناسب تری باشد. پارچه های چند لایه مخصوص، که یک طرف آنها برای تمیز کردن و از بین بردن لکه و سمت دیگرش برای براق شدن است، نیز گزینه خوبی است.

اگر جلادهنده مخصوص نقره ندارید، می شود همچنین از خمیر دندان و یا ترکیب بیکینگ سودا و آب (1 به 3) به جای آن استفاده کنید.

 

silver-jewellery-getty

بهترین و سریع ترین روش برای تمیز کردن طلا چیست؟

به دستبندها، زنجیرها و گوشواره های طلای جامد یک حمام آرام در محلول چند قطره صابون ظرف شویی و کمی آب گرم بدهید. قبل از قرار دادن درون محلول، قطعات کوچک جواهرات را روی صافی قرار دهید. قطعات بزرگ می توانند مستقیماً داخل کاسه بروند تا حدود پنج دقیقه خیس بخورند. قطعات طلا را به اطراف چرخانده و سپس بیرون بیاورید، روی یک پارچه نرم بگذارید و با یک مسواک نرم روی شکاف ها و پیوندهای زنجیره ای را بکشید تا آلودگی های موجود در آن ها از بین برود. قطعات کوچک را به صافی برگردانید و همه شان را زیر آب روان بشویید و در نهایت با پارچه نرم خشک شان کنید.

 

kwpu8q-l-610x610-hair+accessory-crown-gold-diamonds-rhinestones-tiara-hipster+wedding-boho+wedding-beach+wedding-rustic+wedding-gold+jewelry-hairstyles-wedding-wedding+accessories-wedding+hairstyle

مناسب ترین روش برای تمیز کردن سنگ های قیمتی

بازیابی درخشش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، مانند الماس، یاقوت، زمرد و یاقوت کبود که داخل و یا روی فلزاتی همچون طلا قرار گرفته اند، آسان است. برای تمیز کردن این جواهرات می توانید از همان دستورالعمل بالا برای طلا استفاده کنید. روی سنگ ها را نیز با مسواک نرم بکشید. سپس ، در آب بشویید و آبکشی کنید و یا قطعات را در صافی قرار دهید و زیر آب روان بشویید. سپس آن ها را خشک کرده و درخشش بی نظیرش را تحسین کنید.

 

gemstone-jewellery

چگونه می توان جواهرات روی پارچه لباس را جلا داد؟

پارچه را به محلول غلیظ صابون ظرف شویی و آب آغشته کرده و هرگونه لکه را به آرامی پاک کنید. سپس یک پارچه مرطوب را روی آن بکشید و در ادامه خشک اش کنید. قطعات را وارونه بگذارید تا رطوبت پیرامون آن ها ایجاد لکه نکند. اگر جواهراتتان به پارچه از طریق چسب، متصل است، تکه های لباس پارچه ای تان را در آب خیس نکنید، در غیر اینصورت چسب شل می شود و ممکن است جواهراتتان را گم کنید .

 

93d6ca0c648edbd7396adac6c24d5518

مروارید ها را چگونه می توان تمیز کرد؟

از آن جا که مرواریدها بسیار حساس هستند، می توانند به راحتی درخشندگی خود را از دست بدهند. بنابراین، باید آنها را با دقت تمیز کنید. هرگز مروارید را خیس نکنید زیرا انجام این کار باعث ضعیف شدن و شکننده شدن آن ها می شود.

برای اینکه مرواریدها را به آرامی تمیز کنید ، ابتدا با قرار دادن شان روی پارچه نرم شروع کنید. یک برس تمیز و کوچک آرایشی را به مخلوط آب گرم و کمی شامپو آغشته کنید و روی هر مروارید بکشید. برای پایان دادن به کار ، مرواریدها را با یک پارچه مرطوب تمیز و کاملاً نرم شستشو دهید. بگذارید صاف و خشک شوند. این روش بدون خیساندن، برای فیروزه و عقیق نیز به خوبی کار می کند. 

 

autore_loose_natural_pearls.jpg__1536x0_q75_crop-scale_subsampling-2_upscale-false

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها