|

بهترین روش نگهداری از وسایل چرم

چگونه از لباس های چرمی خود مراقبت کنیم؟

آیا می دانید که جلا یا واکس برای مراقبت از کالاهای چرمی کافی نیست؟ با ما و روش های مختلف مراقبت از چرم همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید تصور می کنید که اگر هر از گاهی به کفش هایتان جلا یا واکس خوبی بزنید، تمام آن چیزیست که پوسته چرمی شان لازم دارد. اما این کافی نیست. بیایید نگاهی به روشهای مختلف مراقبت از کالا های چرمی، بیاندازیم.

چرم باید نفس بکشد. درست مانند پوست ، چرم برای جلوگیری از کپک و پوسیدگی به کمی تهویه نیاز دارد. هوا می تواند به طور طبیعی از طریق چرم عبور کند و باعث شود رطوبت به طور طبیعی تبخیر شود. هرچند وقتی چرم شما کاملاً مهر و موم شده باشد ، این اتفاق نمی افتد. بنابراین هرگز آن را در کیسه پلاستیکی مواد غذایی نگهداری یا حمل نکنید. یا از کیف نگهداری / مسافرتی که همراه کالا است، استفاده کنید یا از نوعی پارچه قابل تنفس. روبالشتی ها نیز برای حمل کفش، کیف و لوازم جانبی چرمی مناسب هستند.

 

57c3ad16c664e0ec7e5167280b08c5e2

 

پولیش

جلا (پولیش) عمدتا برای زیبایی است. به خودی خود، بیشتر مربوط به درخشش واقعی محصول (معمولاً کفش و کیف) است تا محافظت از آن در برابر فرسودگی. با گفتن این نکته، بسیاری از پولیش ها یک عنصر مرطوب کننده دارند، بنابراین شما واقعاً باید به توضیحات کاتالوگ محصول توجه کنید تا بدانید چه محصولی خریداری می کنید و از چه نوع پولیشی برای برق انداختن آن می توانید استفاده کنید.

از آنجا که هنگام جلا دادن، کالای چرمی خود را تمیز هم می کنید، قاعدتا ضرری ندارد. دفعات جلا نیز به صلاحدید شما بستگی دارد. اما اکثر وسایل معمولی نیازی به آن ندارند. اگر یک کیف نو یا کفش مجلسی زیبا دارید، می توانید زیاد از جلا استفاده کنید.

 

نرم کننده / کرم

نرم کننده، چرم را مرطوب می کند تا خشک نشود و ترک نزند. این باعث نمی شود کفش های شما "بدرخشند" اما بدین طریق، از آنها محافظت می شود. توجه داشته باشید که در اکثر موارد، نرم کننده ها چرم شما را ضد آب نمی کنند. نرم کننده های چرمی مانند لوسیون هستند و باید به آرامی به داخل چرم مالیده شوند. درست مانند پوست بدن انسان، پوسته چرم نیز به یک مرطوب کننده نیاز دارد.

اینکه چند بار از نرم کننده استفاده می کنید، مانند سایر روش های مراقبتی، بستگی به خودتان دارد. می توانید هر 6-12 ماه این کار را انجام دهید. به یاد داشته باشید که قبل از استفاده مجدد از کالای چرمی تان، آن ها را کاملا خشک کنید. اگر در یک آب و هوای خشک زندگی می کنید، هر 3 ماه یک بار، از نرم کننده استفاده کنید.

12-208

اسپری ضدآب

اسپری های ضد آب و یا واکس ها، کفش های شما را در برابر آب، برف و ... مقاوم می کنند که البته بهتر است تنها یک بار در سال انجام شود. آنها مفید هستند، اما کیفیت و جلوه کفش ها را به مرور پایین می آورند. در طول برف یا باران، بهتر است چندین بار اسپری بزنید. واکس ها (و گاهی کرم ها) ماندگاری بیشتری دارند و می توان آنها را با دقت و کنترل بیشتری اعمال کرد. قبل از اسپری کردن، بندها، زیپ ها و غیره را بپوشانید. شاید در معرض مواد شیمیایی، آسیب ببینند.

 

54ac616af1620_-_elle-00-leather-opener-7xqmxx-h-elh

پارچه مرطوب

استفاده از پارچه مرطوب از موارد قابل اطمینان در مقوله مراقبت از چرم، محسوب می شود. از آنجا که چرم به هر حال طبیعی است، پاک کردن آن (بدون صابون - مواد شیمیایی آن می تواند به مرور زمان چرم را خراب کند) یک بار در هفته برای خلاص شدن از گرد و غبار (دلیل سایش و پارگی زودرس)، یک روال مراقبتی مناسب و کافی است. اگر از هیچ روش مراقبتی دیگری استفاده نمی کنید، این همان راهی است که باید طی کنید.

برس جیر / سیم

در مورد جیر (نوعی چرم که فقط قسمت زیرین پوست حیوان است)، از هیچ یک از محصولات فوق استفاده نکنید. تمام کاری که نیاز است انجام دهید، استفاده از یک سیم مخصوص یا برس مخصوص جیر برای پاک کردن آلودگی ها و جرم ها است. تا آنجا که ممکن است از تماس آب با محصولات جیر جلوگیری کنید.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • مهسا ارسالی در

    ولی هر کدوم از روش هایی که برای نگهداری از چرم انجام مید درست نیست یا من نمیتونم درست انجامشون بدم.
    میتونید راهنمایی کنید...

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها