|

10 فیلم برتر و متفاوت سینما در ژانر کمدی

برترین و خاص ترین آثار کمدی جهان را می توانید در این لیست پیدا کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در این لیست، 10 فیلم برتر کمدی به انتخاب سایت شایانیوز معرفی می شود. این آثار شامل ژانر های متعددی هستند اما همه گی انواع مختلفی از کمدی را نیز در خود دارند. توجه داشته باشید که هنگامی که یک اثر کمدی مقبول، در واقع تنها تلاش نمی کند که شما را بخنداند، بلکه در درجات بالا تر قصد دارد تا هنجار ها، باور ها و به طور کلی الگو های معمول زندگی و نحوه تفکرتان را نیز به چالش بکشد.

 

10. ساقدوش ها (2011)

فیلمی در ژانر کمدی به کارگردانی پاول فیگ می باشد که کریستن ویگ، رز بیرن، ملیسا مک‌کارتی، الی کامپر و وندی مک‌لندن در آن بازی کرده اند.

 

nbcu-61119105-Full-Image_GalleryBackground-en-US-1484000598226._RI_

 

این فیلم در باب عزت نفس و خودارزشمندی پایین است. شخصیت اصلی فیلم، لیلیان، دختری را به تصویر می کشد که مدت هاست آرزو های خود را فراموش کرده، چرا که باور ندارد می تواند روزی به آن ها دست یابد. او خود را غرق در روابط سطحی با مردان می کند زیرا نمی تواند بپذیرد که لیاقتی بیش از این دارد. تا اینکه به عنوان ساقدوش بهترین دوستش انتخاب می شود اما خود را درگیر حسادت و رقابتی میابد که در نهایت تمام زندگی او را به چالش می کشد و از او لیلیانی جدید می سازد.

image (2)

 

این فیلم دوقطبی است و در بعضی لحظات شوخی های طعنه انگیز و هجو آمیزی را چاشنی می کند. اما در بیشتر لحظات، حاوی لحن آزاردهنده ای است که تحمل تماشای این اثر را مخصوصا برای خانم ها کمی سخت می کند. چرا که ممکن است مانند آینه، بسیاری از رذالت های اخلاقیشان را پیش چشمانشان نمایان کند.

 

9. زندگی جدید امپراطور (2000)

این انیمیشن از دنیای والت دیزنی به کارگردانی مارک دیندال، داستان امپراطور خوش گذرانی را روایت می کند که به غیر از لذت جویی خود به کار دیگری مشغول نیست و دغدغه دیگری ندارد. اما در ادامه داستان توسط وزیر طماع خود، ایزما، تبدیل به لاما(نوعی شتر بومی آمریکای جنوبی) می شود. امپراطور کوزکو در نهایت یاد می گیرد که بجز نیاز ها و خواسته های خودش، به دیگران هم اهمیت دهد.

 

open-uri20150422-12561-lxwsqg_513005ba

 

تماشای این اثر محدودیت سنی ندارد و برای هر نسلی، جذابیت های منحربه فردی را شامل می شود. کمدی این اثر، بسیار فرح بخش و خلاقانه است و پس از بار ها تماشا، همچنان شما را در بسیاری از لحظات می خنداند.

 

jbareham_200609_1026_emperors_ng

 

8. قاپ زنی (2000)

فیلمی به کارگردانی گای ریچی و بازی برد پیت، بنیسیو دل تو رو، جیسون استاتهام و ... معجون خوشمزه ای از ژانر های متنوع است.

 

snatch-5215c14f11168

 

اثری که کمدی سرپا و سرحال و خوش ریتمی که بن مایه پوچی را در خود دارد. گویی که تارانتینو کارگردان پیکی بلایندرز شده باشد. 

 

Snatch-CT2-RGB

 

7. دروغگو دروغگو (1997)

فیلمی به کارگردانی تام شادیاک و هنرنمایی جیم کری حول محور آرزوی پسر بچه ای است که می خواهد پدرش دیگر دروغ نگوید.

 

140ea6c56adab4d103c22c41d77d5b8d

 

جیم کری نقش وکیلی را بازی می کند که عادت دروغ گفتنش، حوزه ارتباط وی را با پسرش تحت الشعاع قرار داده است. در نهایت به طرز معجزه آسایی، آرزوی پسرش برآورده می شود و او به مدت یک روز، هرگز قادر به دروغ گفتن نخواهد بود. در طول این یک روز، این وکیل دچار چالش های بسیاری می شود که کمدی این اثر را متبلور می کند.

 

nbcu-31882-Full-Image_GalleryBackground-en-US-1484000543251._SX1080_

 

6. روز گراندهاگ (1993)

روز دوم ماه فوریه، روز گراندهاگ و یا روز موش خرما، فیلمی کمدی به کارگردانی هارولد رامیس و بازی بیل مری و اندی مک‌داول می باشد. این اثر بسیار انگیزشی و حال خوب کن است و این سوال را در ذهن شما به وجود می آورد که اگر این شانس را داشتید تا برای همیشه در یک روز خاص زندگی کنید، آن روز چه روزی است؟ سوژه فیلم بسیار جالب و خلاقانه است و لطف تماشای این اثر را چند برابر می کند.

 

MV5BZWIxNzM5YzQtY2FmMS00Yjc3LWI1ZjUtNGVjMjMzZTIxZTIxXkEyXkFqcGdeQXVyNjU0OTQ0OTY@._V1_

 

5. شکم چرانی بزرگ (1973)

این اثر که با نام های سورچرانی بزرگ و پرخوری بزرگ نیز در ایران شناخته می شود، به کارگردانی مارکو فرری محصول کشور ایتالیا و فرانسه می باشد. در این اثر جنجالی و جسورانه، مارچلو ماسترویانی و میشل پیکولی ایفای نقش کرده اند. داستان فیلم درباره چند دوست است که تصمیم گرفته اند تا به وسیله برگزاری یک مهمانی خودمانی و عیش و نوش و پرخوری تا سرحد مرگ، به زندگی خود پایان دهند.

 

la-grande-bouffe-stagiaire-918-1427287080

 

قبل از تماشای این اثر، هرگز نمی توانید تصور کنید که قرار است با چه صحنه های زننده و حال به هم زنی مواجه شوید! سورچرانی بزرگ در باب نکوهش مصرف گرایی است و کمدی آن بسیار تلخ و عمیق است. تماشای این فیلم بی مثال را هرگز فراموش نخواهید کرد.

 

the-big-feast

 

4. گل های مینا (1966)

فیلم بابونه ها یا گل های مینا، به کارگردانی ویه‌را خیتیلووا از آثار سینمایی کلیدی موج نوی چکسلواکی به شمار می‌رود.

 

MV5BMmUxMjkxZGUtMmUyOC00ODY0LTgwMTktMTBhNTdkODMxYWE3XkEyXkFqcGdeQXVyNjg3MTIwODI@._V1_

 

این فیلم سرخوش و هنجارشکنانه، داستان 2 دختر جوان را روایت می کند که زندگیشان با تجربه های جدید معنا می گیرد. آن دو دائما در حال لذت جویی و سرکشی هستند. فرم روایت، تدوین و فیلم برداری فیلم جالب توجه است و از زمانه خویش بسیار جلوتر بوده است و بازیگوشی های دختران فیلم را بیشتر در استعاره های خوردن غذا متبلور می کند.

 

article04_1064x

 

این اثر آنارشیستی، در دوره خود که عصر چکسلواکی کمونیستی بود، اجازه اکران نگرفت و بعد ها به یک فیلم کالت تبدیل شد. فیلم کالت، به فیلمی میگویند که در عصر خود، دیده نمی شود و حتی نکوهش می شود، اما با گذشت زمان، مورد توجه منتقدین و یا فرهنگ عامه قرار می گیرد و جلوه های جدیدی از این آثار هایلایت می شود.

 

Daisies-302

 

3. دکتر استرنجلاو (1964)

دکتر استرنجلاو یا: چگونه یادگرفتم دست از هراس بردارم و به بمب عشق بورزم (به‌طور خلاصه دکتر استرنجلاو) فیلمی به کارگردانی استنلی کوبریک است. این اثر یک کمدی سیاه پیرامون جنگ سرد و تهدید هسته‌ای می باشد. پیتر سلرز در این فیلم، نقش 3 شخصیت متفاوت را ایفا می کند.

 

dr-strangelove-movie-poster-jonathan-guerrero

 

این فیلم جزو آثار ستایش شده ژانر کمدی و کمدی سیاه می باشد که کوبریک کمالگرا آن را ساخته است. برای درک شوخی های فیلم، نیاز است که در ابتدا پیش زمینه و مطالعه ای را در باب جنگ سرد داشته باشید.

 

TELEMMGLPICT000214415188_trans_NvBQzQNjv4BqKkzUGe8q7_A35DWV6BPUcb-uLBykIJ5ZRR_c-flrW4M

 

2. آپارتمان (1960)

آپارتمان فیلمی کمدی-رومانتیک به کارگردانی بیلی وایلدر است که جک لمون و شرلی مکلین در آن به ایفای نقش هایی ماندگار پرداخته اند.

 

tumblr_mq432i0f4Z1rcy8tco1_1280

 

این اثر بعد از گذشت 60 سال از زمان ساختش، هم چنان اثری سرپا و دلنشین است. کمدی ای است از جنس انسانیت و عشق پاک. فیلمی که بعد از تماشایش احساس می کنید که جهان جای زیبایی تری به نظر می آید و انسان ها هنوز هم میتوانند عشق را تجربه کنند و شاد باشند.

 

theapartmentbig

 

1. روشنایی های شهر (1931)

در ستایش چاپلین بزرگ چه می توان نوشت که حق مطلب ادا شود؟! این یگانه کمدین در این اثر، همچون باقی آثارش به نقد از دنیای سیاست و مسائل اجتماعی همچون شکاف طبقاتی می پردازد.

 

charlie-chaplin-city-lights4

 

"روشنایی های شهر در باره انواع نابینایی های موجود در جامعه است. برای مثال چون دختر گلفروش قادر به دیدن ظاهر فقیرانه چارلی نیست او را می پذیرد – زیرا فکر می کند که این نوع سخاوت از طرف مردی باشد که حتما به رده ممتاز جامعه تعلق دارد. زیباترین صحنه فیلم آنجاست که چارلی می کوشد برای انصراف میلیونر از خودکشی به زباییهای زندگی اشاره کند اما هرچه می گردد از این زیباییها اثری نمی یابد. روشنایی های شهر یکی از بهترین فیلم های چارلی چاپلین می باشد که در ضمن آخرین فیلم صامت او نیز هست و در دورانی ساخته شد که سینمای ناطق تازه شروع به کار کرده بود و چاپلین مخالف سرسخت آن بود."(نقل قول از سایت نقد فارسی)

در نگارش این لیست تلاش شده است که به آثار کمدی در تاریخ سینما با دید کلی  نگاه شود و آثار منتخب، از لحاظ فرم و محتوا در جایگاه های متفاوتی قرار دارند. اگر دقت کرده باشید، هر چه به انتهای لیست نزدیک تر می شدیم، آثار معرفی شده، عمیق تر و مفهومی تر می شدند، طوری که فیلم های نیمه دوم، همه گی جزو شاهکار های بی تکرار هنر هفتم محسوب می شوند.

امیدوارم این فیلم های کمدی را تماشا کنید و در کنار تامل و اندیشه، لذت هم ببرید. نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها