|

قسمت پنجم سریال قورباغه و جدال بر سر انگشت قطع شده!

شیطنت های کوچکی که تو گذشته انجام دادی، جنگ های بزرگی اند که باید تو آینده باهاشون روبرو بشی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پنجمین قسمت سریال قورباغه به نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی و تهیه کنندگی علی اسدزاده دوشنبه بیست و نهم دی ماه از رسانه ی نماوا به صورت انحصاری وارد شبکه ی نمایش خانگی شد.

شیطنت های کوچکی که تو گذشته انجام دادی، جنگ های بزرگی اند که باید تو آینده باهاشون روبرو بشی.

ماموران پلیس دوباره رامین را دستگیر می کنند. برادر فرید با تلفنی که در ساعات پایانی عمرش به پلیس زد و با مرگش دوباره نظر پلیس را به رامین جلب کرد و فیلم دوربین مدار بسته ای هم که از لحظه ی دزدی ماشین به دست آن ها رسیده است مدرک دیگری است که در پرونده ی رامین دردسر آفرین می شود.

رامین به عملکرد انگشت بریده شده پی برده است. می داند که لمس آن انگشت بوده است که مامور ایست بازرسی را مطیع کرده است. نقشه ی رامین برای فرار از این ماجرا هم استفاده از همین انگشت بریده شده است. رامین در راه دادسرا از قدرتش استفاده می کند و مامور های پلیس را به فرمان خود در می آورد. بدین ترتیب هم از دردسر پیش آمده در پرونده اش می گریزد و هم از مامور پلیس برای رسیدن به فرانک استفاده می کند.

فرانک (سحر دولتشاهی) دختری است که در زمان دانشجویی عاشق رامین بوده و با او، فرید و جواد آشپزخانه ی تولید شیشه ای را اداره می کرده است. رامین برای این که از راز انگشت قطع شده آگاه شود از فرانک می خواهد که روی انگشت آزمایش انجام دهد. اما حتی یک لحظه غفلت و اعتماد کردن به فرانک می تواند سبب از دست رفتن همه چیز برای رامین شود...

قسمت پنجم قورباغه نیز با تعقیب و گریز و غافل گیری و پیش رفتن داستان همراه است. هومن سیدی در مقام نویسنده دست به ریسکی بزرگ در چهاچوب فیلمنامه های ایرانی زده است و چندین درجه بیشتر از سایر فیلم ها و حتی ساخته های قبلی خودش تخیل را وارد قصه کرده و از داستان ها و روابط کلیشه ای فاصله گرفته است.

در قسمت پنجم کشمکش های جذاب میان کاراکتر ها در هر صحنه با تصاویر دیدنی پیمان شادمانفر ترکیب شده است و نتیجه ای فوق العاده بر جای گذاشته است. سکانس های کشمکش رامین و مامور بازجویی و سکانس حضور رامین در آزمایشگاه دقیق، جذاب و حساب شده از آب در آمده اند.

صحنه پردازی و طراحی سکانس آزمایشگاه و سردرگمی و توهم رامین که به بهترین شکل ممکن ساخته و پرداخته شده است می تواند قورباغه را به ادعایی که عده ای پیش از شروع پخش آن داشتند مبنی بر این که قورباغه سریالی با استادارد های جهانی است، نزدیک کند.

لحن و سبک سیاق قسمت های پخش شده از قورباغه در این پنج قسمت با یکدیگر متفاوت بوده است و این تفاوت ها هنوز موجب سردرگمی مخاطب و از دست رفتن یکپارچگی داستان نشده است و می تواند در آینده نیز نشود. هرچند که به نظر می رسد قسمت هایی مانند قسمت پنجم و فضای توهمی و راز آلود آن بیشتر به مذاق مخاطب خوش بیاید.

بدین ترتیب و بعد از گذشت پنج قسمت هنوز قورباغه از تک و تا نیفتاده و همچنان مخاطبانش را با داستانش درگیر کرده است و اشتیاق آن ها برای پخش شدن قسمت های تازه روز به روز و قسمت به قسمت بیشتر می شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها