|

تاثیرات دورکاری

کار کردن در منزل چه تاثیری بر روابط زناشویی دارد؟

کار کردن در تخت خواب می تواند موجب خواب آلودگی و بی حوصلگی چهره تان شود و همین امر می تواند انرژی شما از ادامه کار را کاهش دهد و با نزدیک…

لینک کوتاه کپی شد

نشستن بر روی تخت خواب خانگی و کار کردن از راه دور شاید راحت و بی دردسر به نظر برسد اما نواقص و مضراتی را هم در پی دارد. 

با وجود هوای ناپاک و گردش ویروس کوچک و مهلک کوید 19، شاید به این فکر کنید که می توانید پشت پنجره های منزلتان بنشینید و برف زمستانی را تماشا کنید. واقعیت این است که بسیاری از افراد در این دوران، مجبور به ادامه فعالیت های کاری خود از منزل اند اما سوال این است که چگونه می توان از تاثیر سوء این دوران بر خواب و روابط زناشویمان جلوگیری کنیم؟ 

یکی از روش های کاهش تاثیر زیان بار این دوران، روشن کردن فضای داخل خانه حتی در زمستان های نیمه ابری است که فضای بیرون کمی از فضای منزل روشن تر به نظر می رسد. بنابراین به علت کاهش رفت و آمد های بیرون از منزل در این دوران، کمبود روشنایی داخل خانه می تواند بر افزایش بی حوصلگی و خواب آلودگیمان تاثیر بگذارد. همچنین، روشنایی داخل خانه، ساعت بدنمان را با روشنایی بیرون تنظیم می کند و به ویژه این امر، در صورتی که کارمان تا بعداز ظهر و زمان تاریکی روز طول بکشد، به کاهش خواب آلودگیمان کمک می کند. به علاوه، مطالعه ای در این زمینه نشان می دهد که افرادی که از تابش نور آفتاب بیشتر بهره مند می شوند، سرحال تر از افراد دیگر اند، به خواب کمتری در شب ها نیاز دارند و کمتر در معرض بیماری هایی همانند افسردگی قرار می گیرند.

بنابراین ساعاتی از روز را برای ورزش در بیرون از منزل انتخاب کنید تا بدنتان تحرک لازم را به دست بیاورد و در داخل منزل نیز تا حد امکان از تخت خوابتان فاصله بگیرید و در جایی در نزدیکی پنجره،روز کاری خود را آغاز کنید. 

کار کردن در تخت خواب همچنین می تواند موجب خواب آلودگی و بی حوصلگی چهره تان شود که همین امر می تواند انرژی شما از ادامه کار را کاهش دهد و با نزدیک شدن به پایان روز یا اتمام زمان تحویل کار، استرستان را بیشتر می کند.  

در این راستا، روان شناسی که به مطالعه در زمینه تاثیرات مخرب دوران پندمیک بر روابط زناشویی می پرداخت، بیان نمود که ماندن زن و شوهر ها در منزل نه تنها تاثیری بر روابط جنسی آنها نداشته، بلکه به علت افزایش زمان با هم بودنشان، بسیاری از آنان توانسته اند روابط جنسی بیشتری را نسبت به دوران پیش از پندمیک بر قرار کنند. آنچه در این دوران بر روابط زناشویی زوجین تاثیر گذاشته، یکنواختی زندگی و انجام کار های روزانه در منزل است.او به علاوه افزود: "گذراندن روز های تکراری و دیدار مکرر تنها یک فرد، می تواند هر فردی را بی رمق و بی حوصله کند و بنابراین، این دوران یک تغییر بزرگ و اساسی در زندگی زوجین است که باید تا حد امکان خود را با آن تطبیق دهند و به درک بالاتری از انتظارات و عواطف یکدیگر برسند"

یکی از روان شنسان روابط جنسی نیز در این باره اظهار کرد که" زوجین در هنگام برقراری روابط جنسی طبیعتا از آن لذت می برند اما آنچه که بر روابط آنها تاثیر می گذارد، قرار گرفتن، خوابیدن، کار کردن و غذا خوردن در یک مکان تکراری است که باعث می شود تا احساس کنند که در یک مکان زندانی شده و جای دیگری برای رفتن ندارند" 

پیشنهاد روان شناس دیگری در رابطه با این معضل نیز مبنی بر این است که تعویض دکور خانه، پوشیدن لباس های زیبا، استفاده از عطر های خوشبو، گوش دادن به یک موسیقی دل نشین، پختن غذاهای لذیذ و متنوع، ورزش و افزایش مهارت های افراد می تواند به تعدیل احساس ناخوشایند آنها در این شرایط، کمک کند. 

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها