|

چه رنگ مویی بخریم؟

هر آنچه که درباره رنگ مو و مزایا و معایب آن باید بدانید

مدل، رنگ و استایل موهای شما نشانگر شخصیت شما هستند. به طبع رنگ مو یکی از پر استفاده ترین محصولات آرایشی خانم هاست.

لینک کوتاه کپی شد

مو یکی از فاکتورهای بسیار مهم زیبایی می‌باشد. انتخاب رنگ موی مناسب در زیبایی چهره تاثیر فراوانی دارد و سبب می شود صورت تان بازتر و موهایتان زیباتر از قبل به نظر برسد. برای رنگ کردن موها باید نکاتی را رعایت نمایید و رنگ مویی را انتخاب کنید که به دیگر اجزای صورت تان بیاید و با پوست صورت منطبق باشد تا ظاهر جذاب و زیبایی به شما ببخشد و شما با رنگ کردن موهایتان احساس پشیمانی نکنید بنابراین داشتن اطلاعات کافی در مورد انواع رنگ مو ، نحوه استفاده و انواع استایل موهای رنگ شده کاملا لازم و ضروری می‌باشد. در این متن می‌توانید اطلاعات جالب و جامعی در ارتباط با موارد گفته شد پیدا کنید، لذا تا پایان متن همراه ما باشید.

 

انواع رنگ مو

  • رنگ‌های گیاهی 
  • رنگ‌های متالیک
  • رنگ‌های صناعی
  • رنگ‌های نیمه موقت
  • رنگ‌های دائمی

1399-1-23-0f8a5148-bb9f-46a1-ae96-87e3743dd0fd (1)

 

انتخاب رنگ مو مناسب به ۵ پارامتر بستگی دارد:

- رنگ پوست شما

- رنگ طبیعی مو سر شما

- رنگ چشمان شما

- اندام و سایز هیکل شما

- خلق و خوی و شخصیت شما

 

تفاوت در شماره های اکسیدان

 آب اکسیژنه یا هیدروژن پراکسید یا همان اکسیدان با غلظت های 6، 9 و 12 درصد تولید می شود که به ترتیب شماره های 1، 2 و 3 برای آنها تعیین شده است. درصد بیشتر این ماده طبیعتا اثر قوی تری دارد و موارد استفاده هرکدام با توجه به شدت واکنش شیمیایی مورد نیاز برای رنگ آمیزی مو متفاوت است. این ماده با تخریب کوتیکول توسط ماده قلیایی همانند آمونیاک وارد کورتکس می شود و اگر با دقت، درست و اصولی استفاده نشود به بافت مو آسیب های جدی و برگشت ناپذیر می زند.

Beautiful-girl-with-long-wavy-117264296

 

انتخاب واریاسیون

استفاده از واریاسیون در تهیه رنگ های مو اختیاری و سلیقه ای است. واریاسیون ها یک رنگ کمکی است که با رنگ اصلی و اکسیدان ترکیب شده و می تواند تناژ رنگ را تقویت یا تضعیف کرده و یا حتی آن را از بین ببرد. اگر به موهای رنگ شده خودتان و یا اطرافیانتان دقت کنید، متوجه می شوید که رنگ علاوه بر بیس اصلی دارای یک تناژ خاص است، این تناژ می تواند قرمز، نارنجی، زرد یا هر رنگ دیگر باشد. واریاسیون روی این تناژها تاثیر می گذارد. برای مثال واریاسیون زرد به رنگ ها تناژ زرد می دهد و واریاسیون نقره ای آن را کم می کند.

 

رنگ موی مناسب رنگ پوست خود را چگونه انتخاب کنیم؟

برای انتخاب رنگ موی مناسب پوستتان نکات زیر را رعایت کنید :

 

رنگ مو مناسب پوست های گرم و سرد

  • قهوه ای تیره، قهوه ای گرم، قهوه ای طلایی، طلایی گرم و هایلایت قرمز و سایه بلوند طلایی و رنگ هایی که پایه طلایی یا قرمز و نارنجی دارند ، برای پوست های گرم مناسب است.
  • افراد دارای این پوست ها نباید از رنگ هایی همچون آبی،بنفش و خاکستری استفاده نمایند.
  • قهوه ای خاکستری سرد یا بلوندهای سرد در سایه هایی از پلاتینی و یخی سفید برای پوست گرم، مناسب است.
  • رنگ شرابی و بژ ، قهوه ای شکلاتی و یا رنگ های مسی و گیلاسی گزینه خوبی برای پوست های سرد می باشند.

 

رنگ موی مناسب برای افراد سفید پوست

  • اگر رنگ پوستتان سفید و دارای تن گرمی است می توانید از رنگ های روشن تر استفاده نمایید.
  • اگر پوست شما روشن و تن گرم دارد ، از بلوندتوت فرنگی یا عسلی ، رنگ های پلاتینی، کتانی رنگ و بلوند شامپاینی استفاده کنید.

 

رنگ موی مناسب برای افراد دارای پوست تیره

رنگ اسپرسو و سیاه برای افراد دارای پوست های تیره با تن سرد مناسب است و افراد دارای پوست تیره و تن گرم بهتر است موهای خود را قهوه ای یا رنگ قهوه ای مایل به قرمز کنند.

 

رنگ موی مناسب برای افراد دارای پوست متوسط

اگر رنگ پوستتان نه خیلی روشن و نه تیره است ، شما دستتان در انتخاب رنگ مو باز تر است و می توانید اگر دارای پوست متوسط و تن رنگی گرم هستید ، کارامل طلایی یا مسی را انتخاب کنید اما اگر دارای پوست سرد هستید ، تن های خاکستری همچون قهوه ای گردویی یا بلوند گندمی را امتحان کنید. پوست های زیتونی می توانند رنگ قهوه ای یا سایه های خاکی را انتخاب کنند و تن های سرد ، رنگ دارچینی را امتحان کنند.

alnut-672

 

در رنگ کردن مو به این نکات توجه نمایید :

  • رنگ های موی خاکستری پوست صورتی را خنثی می کنند و سایه های قرمز پوستهای صورتی را سرخ و گلگون نشان می دهند.
  • سایه های بنفش ، سبب متعادل به نظر رسیدن ته رنگ زرد پوست و درخشان شدن آن می شوند.
  • ته رنگ هلویی در رنگ مو به صورت رنگ پریده، حرارت و رنگ می دهد.

 

چند توصیه برای موهای رنگ شده

1) در روزهای آفتابی، از کلاه، روسری و محصولات ضدآفتاب استفاده کنید تا موهای‌تان کمتر خشک شوند و پوست‌تان نیز آسیب نبیند.

2) از نرم‌کننده‌ها و تقویت‌کننده‌های مناسب استفاده کنید تا رطوبت موهای‌تان حفظ شود.

3) به هنگام خشک کردن موها، حوله را به نرمی روی موهای‌تان بکشید.

4) موهای خود را هنگام خیس بودن شانه نزنید.

5) برای خشک کردن موها زیاد از سشوار استفاده نکنید و در صورت استفاده، زمان آن را کاهش داده و سشوار را با فاصله بیشتری از سر خود نگه دارید.

6) موهای نازک آسیب‌پذیرتر و حساس‌تر از موهای ضخیم هستند.

7) در دوران بارداری خصوصا سه ماهه نخست از رنگ کردن موها بپرهیزید.

raveshe-range-moo-1-new

مزایای استفاده از رنگ مو چست؟

استفاده از رنگ مو روشی آسان و کم هزینه برای افزایش زیبایی می‌باشد و به همین دلیل است که بسیاری از بانوان ترجیح می‌دهند تا از این تکنیک برای افزایش شادابی و زیبایی خود استفاده نمایند. همچنین، با افزایش سن قدرت تولید رنگ دانه‌ها در مو دچار کاهش می‌شود و رنگ کردن موها می‌تواند به برطرف شدن این مشکل کمک کند.

امروزه رنگ‌ها در انواع مختلفی موجود هستند و امکان انتخاب رنگ مناسب با پوست و موی افراد مختلف فراهم است و این ویژگی موجب شده است تا استفاده از رنگ‌ها برای تغییر چهره و افزایش زیبایی به امری متداول در سراسر جهان تبدیل شود. بعلاوه، برخی از انواع رنگ‌ها دارای ویتامین‌های مختلف و کراتین می‌باشند که به حفظ شادابی و زیبایی مو کمک می‌کنند و از ریزش و یا ضعیف شدن موها جلوگیری می‌‌نمایند.

-

 

معایب استفاده از رنگ مو چیست؟

اگرچه استفاده از رنگ‌ مو روشی مناسب برای افزایش زیبایی محسوب می شود ولی در برخی از مواقع مشاهده شده است که این رنگ‌ها موجب وارد شدن آسیب‌هایی به پوست و مو شده‌اند. برخی از رنگ‌ها دارای ترکیباتی سمّی و مضر برای پوست هستند و می‌توانند باعث ایجاد شدن التهابات پوستی و مشکلات مربوط به آن شوند و در نهایت موجب ریزش مو گردند.

همچنین، استفاده‌ی مداوم از رنگ مو و دکلره کردن مداوم موها می‌تواند زمینه را برای وارد شدن آسیب‌های شدید به ساقه‌ی مو فراهم نماید و خسارات سنگینی را به فولیکول‌های مو وارد کند و باید قبل از استفاده از رنگ‌ها برای افزایش زیبایی مو به این مورد توجّه کرد. برخی از افراد دارای حسّاسیت نسبت به ترکیبات موجود در رنگ مو هستند و حتّی یک بار استفاده از این مواد برای افزایش زیبایی می‌تواند مشکلات شدید پوستی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد و این افراد باید از مصرف این نوع ترکیبات برای برای تغییر چهره خود اجتناب کنند.

جدیدترین-روش-های-رنگ-مو1

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها