|

مراقبت از وسایل منزل

چگونه از وسایل داخل حیاط و بیرون از منزل مراقبت کنیم؟

آب و هوای گرم و خشک بیشتر باعث پوسیدگی و ترک خوردن چوب های مبلمانتان می شود و رطوبت و بخار نیز می تواند به وسایل فلزی بیشتر آسیب برساند.…

لینک کوتاه کپی شد

همه ما می دانیم که سال 2020 با وجود تمام چالش ها و بحران هایی که پیش رویمان گذاشت، سال خوبی برای رسیدگی به فضای داخلی و به ویژه فضاهای بیرونی همانند گلخانه و حیاط هایمان بود. به ویژه، برخورداری از حیاط، انگیزه بیشتری را در رسیدگی و کاشت گیاهان جدید به ما می دهد. 

اگر میز و صندلی هایی را در حیاط خانه تان چیده اید، این روزها، بهترین زمان برای رسیدگی به رنگ و روی چوب آنها و یا بررسی خوردگی و پوسیدگی هایشان در زمان های بارش برف و باران است. 

در واقع، قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید و اشعه های ماورا بنفش آن، به مبلمان فضای باز و سایل چوبی آسیب می رساند و بنابراین شاید فکر کردن به همین مسئله، مانع از خرید وسایل چوبی و زیبا تر کردن حیاط منزلتان شود. 

اما به عوان مثال می توانید از مبلمان پلاستیکی استفاده کنید چرا که آنها در زیر بارش برف و باران بیشتر دوام می آوردند. اما در صورت آسیب وسایل چوبی،نمی توانید کار چندانی برای آن انجام دهید وبنابراین با اندکی حوصله و توجه می توانید از وسایتان بهتر مراقبت کنید. 

3331

در این راستا باید بدانید که به عنوان مثال آب و هوای گرم و خشک بیشتر باعث پوسیدگی و ترک خوردن چوب های مبلمانتان می شود و رطوبت و بخار نیز می تواند به وسایل فلزی بیشتر آسیب برساند. بنابراین یکی از راهکار های خوب برای جلوگیری از این امر، استفاده از چتر باغی در کنار سایر مبلمان است.

برای تزئین صندلی میز های داخل حیاط نیز بهتر است از پارچه های ساخته شده از اکلریک رنگی استفاده کنید تا در برابر کپک وپوسیدگی، مقاومت بیشتری را از خود نشان دهند. 

همچنین، موادی مانند آلمینیوم، چوب درخت ساج و پلاستیک در برابر تغییر شرایط آب و هوایی مقاوم تر اند و نیازی با مراقبت چندانی ندارند اما در غیر این صورت می توانید در طول فصل زمستان آنها را جمع کنید و به انباری یا گاراژ منزل خود ببرید تا خیالتان از سالم ماندن آنها، راحت شود. 

پیشنهاد می شود: راه های تشخص و رفع؛ نم و رطوبت چیست؟

در این باره آدام تیلور که در زمینه ساخت مبلمان فعالیت می کند می گوید: "بیشتر مردم در هنگام خرید مبلمان تنها به زیبایی آن توجه میکنند و به میزان مقاومت جنس وسایلشان دقت چندانی نمی کنند اما این کار پس از مدتی می تواند آنها را از خرید و هزینه ای که کرده اند، پشیمان کند". 

اما گذشته از انتخاب جنس خوب و استفاده از چتر باغی، بهتر است تا هر روز سطح آنها را کاملا تمیز کنید تا هر گونه گرد و غبار نشسته شده بر روی سطوح آنها به خوبی پاک شود. 

تیلور نیز در این باره، استفاده از روغن سیکنز که موجب ماندگاری و زیبایی چوب می شود را توصیه می کند. 

6000

در آخر اگر پس از انجام تمام این کار ها مجددا با زنگ زدگی و پوسیدگی وسایلتان مواجه شده اید، وقت آن است که آنرا به افراد متخصص در این زمینه نشان دهید تا در صورت امکان کار های لازم برای تعمیرشان را انجام دهند.

 

5616

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها