|

کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با نوشیدن قهوه

اخیراً یک بررسی تحقیقی نشان داد که نوشیدن چند فنجان قهوه در روز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد.

لینک کوتاه کپی شد

اخیراً یک بررسی تحقیقی نشان داد که نوشیدن چند فنجان قهوه در روز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد.

محققان ۱۶ مطالعه که مصرف قهوه و بروز سرطان پروستات را بررسی می‌کرد بررسی کردند. در این مطالعات مقدار فنجان قهوه در روز به طور گسترده‌ای متفاوت بود، از دو تا نه فنجان یا بیشتر. آن‌ها دریافتند که در مقایسه با کمترین میزان مصرف، مقادیر بالاتر با ۷٪ کاهش خطر ابتلا به سرطان موضعی پروستات و حدود ۱۵٪ کاهش خطر ابتلا به سرطان پیشرفته مرتبط است.

طبق گفته محققان تحقیقات مبتنی بر حیوانات حاکی از آن است که قهوه بسته به نوع حیوان می‌تواند تومورها را تحریک و سرکوب کند اما نتایج مطالعات انسانی متناقض است.

اگرچه سازوکارهای بالقوه تأثیر قهوه بر خطر سرطان پروستات به طور کامل مورد مطالعه قرار نگرفته است، اما برخی مطالعات نشان می‌دهد که ارتباطی بین مصرف قهوه و سرکوب سرطان پروستات وجود دارد.

با توجه به این که قهوه بو داده ترکیبی پیچیده از بیش از ۱۰۰۰ ماده شیمیایی با مواد تشکیل دهنده متعدد است از نظر اینکه کدام یک از مواد شیمیایی ممکن است به خصوص برای سرطان پروستات امیدوار کننده باشد اطلاع دقیقی در دست نیست، البته دو مورد ارزش بیشتری دارد که به آنها کافستول و کهول گفته می‌شود. کشف شده است که این مواد دارای خواص ضد سرطانی (یا پیشگیری کننده از سرطان) هستند، از جمله سرکوب آنزیمی که مسئول تشکیل تومور است.

یک امتیاز دیگر این است که قهوه منبع اصلی اسید کلروژنیک است که اثر آنتی اکسیدانی بر بدن دارد.

سپس، خود کافئین وجود دارد. مطالعه‌ای روی سلولهای سرطانی معده نشان داد که این ماده خود اثرات ضد سرطانی دارد.

به علاوه، مطالعه دیگری نشان داده است که کافئین می‌تواند عملکرد ورزشی را بهبود بخشد، از جمله تقویت استقامت، بنابراین نه تنها نوشیدن فنجان قهوه معمولی می‌تواند یک مزیت بالقوه برای سلامتی پروستات باشد، بلکه می‌تواند به تقویت تمرینات بدن نیز کمک کند.

با وجود همه این مزایا، به خاطر داشته باشید که کافئین قهوه دارای اشکالاتی نیز هست – تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که مصرف بیش از حد ممکن است اضطراب را افزایش دهد و به عنوان مثال بر خواب تأثیر منفی بگذارد.

FDA پیشنهاد می‌کند که روزانه زیر 400 میلی گرم، یعنی حداکثر حدود چهار یا پنج فنجان قهوه دم کرده مصرف کنید.

منبع:شفقنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها