|

روابط جنسی زوجین چه تاثیری بر سلامت جسمی آن ها دارد؟

روابط جنسی سالم و منظم در میان زن و شوهر ها تاثیرات زیادی بر سلامت جسمی و روان آنها می گذارد که در اینجا نیز مطالبی را درمورد این مبحث،…

لینک کوتاه کپی شد

مطالعات جدید علوم انسانی نشانگر این است که کمبود فعالیت جنسی می تواند بر عملکرد ذهنی و جسمی افراد و به خصوص افراد مسن تاثیر بگذارد و باعث ایجاد بیماری هایی از جمله سرطان، بیماری قلبی و موارد دیگری شود.

طی سالیان گذشته میزان امید به زندگی افراد در کشور هایی دارای شرایط اقتصادی مناسب و درآمد بالا، افزایش پیدا پیدا کرد و از این رو انتظار می رفت که مردانی که در سال 1900 متولد شده اند حداقل تا 46 سالگی و زنان تا 48 سالگی عمر کنند و تا سال 2016 نیز، میزان امید به زندگی برای زنان تا سن 76 سالگی و برای مردان تا سن 81 سالگی افزایش یافت اما این آمار در حقیقت به عوامل زیادی به غیر از سلامت فیزیکی و جسمانی بستگی دارد و یکی از این عوامل مهم نیز، سلامت روان افراد است. 

به همین منظور، تیمی از محققان دانشگاه آنگلیا راسکین در انگلیس تصمیم گرفتن تا بر عوامل موثردر ضعف سلاتی افراد تحقیق کنند و طی تحقیقات بسیار به این نتیجه رسیدند که فعالیت جنسی کم در میان زوجین می تواند صدمات زیادی را به سلامت جسم و روان آنها وارد کند.

همچنین، محققان برای رسیدن به یافته های بیشتر، پروژه ای را به نام "السا" آغازکردند که شرکت کنندگان آن نیز شامل مردان و زنان بالای پنجاه سال می شدند. 

آنها در این مطالعات، وضعیت مالی و روابط جنسی میان زن و شوهر های میان سال را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند که مردان پنجاه سال به بالایی که دارای فعالیت جنسی کمتری هستند، نسبت به مردان دارای روابط جنسی بیشتر به میزان دو سوم در معرض ابتلا به بیماری های جدی قرار دارند و در همین حال متوجه شدند که زنان دارای فعالیت جنسی کمتر نیز به میزان 64 درصد بیشتر از مردان در معرض ابتلا به بیماری های جسمانی هستند.

به علاوه، در این تحقیق مردانی که کاهش میل جنسی بیشتری را گزارش دادند، به میزان 33 درصد در معرض ابتلا به بیماری های قلبی و به میزان 63 درصد بیشتر از سایرمردان در مععرض ابتلا به سرطان، بودند. 

بنابراین از این تحقیقات می توان نتیجه گرفت که کاهش میل جنسی و توانایی نعوظ در مردان ارتباط مستقیمی با طیف گسترده ای از بیماری های جسمانی آنها که یا با به آن مبتلا شده بودند و یا در معرض آن قرار داشتند، داشته است. 

نقش ترشح اندورفین بر سلامتی بدن 

اندروفین ها، مسکن های طبیعی بدن هستند که توسط غدد هیپوتالاموس ترشح شده و اثر اصلی آنها نیز، تسکین درد است. به علاوه اندورفین ها در حقیقت پس از فعالیت های بدنی،هیجان، احساس درد، خوردن غذاهای تند و فعالیت جنسی ترشح می شوند و به عبارتی به عنوان "هورمون های شادی" از آنها یاد می شود. 

هنگامی که سطح اندروفین در بدن افزایش می یابد، آنها به قاتلان طبیعی سلول های سرطانی تبدیل می شوند و بنابراین خطرابتلا به سرطان و دیگر بیماری های خطرناک را نیز کاهش می دهد و همچنین در این باره باید تاکید کرد که فعالیت ورزشی و به ویژه فعالیت جنسی، نقش زیادی در ترشح این هورمون، دارد. 

همچنین در این باره باید خاطر نشان کرد که ابتلا به بیماری های جسمی می تواند منجر به بیماری های روانی همانند اضطراب، افسردگی مزمن و کاهش آرامش، لذت، هیجان و انگیزه در افراد می شود که این اثرات با بالا تر رفتن سن نیز، افزایش می یابد و کمبود طولانی مدت این روابط به تدریج باعث کمبود اعتماد به نفس و خود کم بینی در افراد می شود که همین عوامل سلامت جسمانی آنها را بیشتر به خطر می اندازد. 

senior-couple-56a7db843df78cf77299fe57

image

GettyImages-166272267web-56afe88a5f9b58b7d01e78fdmenopause-sex-superJumbo

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها