|

دنیای آشپزی

طرز پخت کوفته گوشت با لوبیا سبر و گوجه گیلاسی

کوفته اغلب به عنوان کوفته برنجی یا کوفته تبریزی در میان مردم شناخته می شود اما در اینجا می توانید با کوفته جدیدی به نام کوفته بوقلمون و…

لینک کوتاه کپی شد

این غذای لذیذ و دلچسب اغلب با گوشت بوقلمون درست می شود و گوشت بوقلمون نیز در غذاهای زیادی همانند قررمه سبزی، قیمه و غذاهای دیگر به کار برده می شود اما در اینجا می توانید با غذای جیدی به نام کوفته گوشت با فلفل سبز و گوجه گیلاسی، آشنا شوید که همچنین در کنار ماکارونی نیز می توان آنرا سرو نمود. 

مواد لازم 

دو عدد پیاز خرد شده 

یک چهارم فنجان شیر

دو قاشق غذا خوری آرد سوخاری

دو عدد تخم مرغ بزرگ 

مقداری پنیر چدار خرد شده 

مقداری جعفری خرد شده 

نصف قاشق چایی خوری نمک و فلفل

حدود ده گرم گوشت بوقلمون بدون چربی

مقداری لوبیا سبز

طرز پخت کوفته بوقلمون 

در مرحله نخست فر را با دمای 6 درجه را گرم کنید و سینی مخصوص پخت و پز را نیز در گوشه ای آماده قرار دهید. سپس، یک کاسه کوچه بردارید و آرد سوخاری و شیر را داخل آن ریخته و هم بزنید و بعد تخم مرغ، پنیر، پیاز، جعفری و نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و با یکدیگر مخلوط کنید. سپس گوشت بوقلمون را در ماکروفر بگذارید تا کمی نرم شود و بعد آن را به صورت جداگانه در قابلمه بپیزید و پس از آن مواد تخم مرغ را به آن اضافه کرده و سپس همانند کتلت بخش های کوچکی از آنرا به صورت گرد و کوفته ای شکل با دست ورز دهید و درون سینی فر قرار دهید.

در مرحله دوم، تمام کوفته های قلقلی شده در سینی مخصوص فر قرار داده و چند گوجه گیلاسی و فلفل سبز درسته را نیز در اطراف آن بچینید و آنرا به مدت هفت دقیقه در داخل فر قرار دهید تا تمام مواد به خوبی پخته و برشته شوند و کوفته ها نیز به رنگ قهوه ای در بیایند. برای سر این غذا نیز می توانید در هر بشقاب دو یا سه کوفته به همراه مقداری فلفل سبز و گوجه گیلاسی قرار دهید و برای تزئیم روی کوفته را با مقداری جعفری تزئین کرده و سپس این غذای خوش عطر و بو را نوش جان کنید. 

image (1)

image

imagewewhttps%3A%2F%2Fstatic.onecms.io%2Fwp-content%2Fuploads%2Fsites%2F44%2F2020%2F01%2F28%2F7725528

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها