|

قسمت دوم گیسو؛ به صدا در آمدن زنگ خطر برای حاج یونس

رضا با پیمان تماس می گیرد و از او می خواهد برای دیدن ریحانه که حال مساعدی ندارد به ایران بازگردد. از طرفی حاج یونس با یک تماس تلفنی تهدید…

لینک کوتاه کپی شد

دومین قسمت از سریال گیسو به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی هومن کبیری، چهارشنبه بیستم اسفند ماه به صورت اختصاصی در سایت نماوا منتشر شد.

بعد از مرگ ناگهانی ریحانه همه در پی برگزاری مراسم خاکسپاری او هستند. پگاه که تصمیم گرفته است با وجود جدا شدن از سهیل این موضوع را از چشم بهزیستی پنهان کند تا بتواند بچه ای را به سرپرستی بگیرد نگران قرار ملاقات با آن ها است. قرار ملاقاتی که سهیل به بهانه ی مراسم ریحانه و کمک به رضا از زیر بار آن شانه خالی می کند. در نهایت هم بازرس ها بدون حضور سهیل خانه را بررسی می کنند اما برای تکمیل شدن مراحل حضور سهیل هم لازم است و آن ها باز هم قراری دیگر می گذارند.

حاج یونس پیش از حرکت کردن به سمت مراسم با تلفنی مشکوک مواجه می شود. تماسی که با آوردن نام گیسو خبر از انتقام و تاوان از یونس می دهد. در مراسم خاکسپاری پلیس مبارزه با مفاسد اقتصادی محسن را دستگیر می کند. حاج بونس هم هیچ کاری برای او نمی تواند انجام دهد. حتی به خودش هم گوشزد می شود که به زودی احضار خواهد شد و بهتر است که َشهر را ترک نکند.

پیمان هم پا به قصه می گذارد. او که خارج از کشور بود برای درگذشت خواهرش بر می گردد. در حالی که همه انتظار داشتند درسا را در کنار او ببینند زن دیگری با او از پله های فرودگاه پایین می آید! پیمان از درسا جدا شده است و با کس دیگری آشنا شده و درسا نیز با مردی دیگر ازدواج کرده است.

شخصیت های عاشقانه از گوشه و کنار برای ساختن گیسو دور هم می آیند و هر کدام با روایت هایی که از سر گذرانده اند و می گذرانند رنگی به این سریال می زنند. پیمان با شیطنت ها و متلک گویی هایش، سهیل و اختلافش با سهیل بر سر سرپرستی بچه و ماجرای پرونده ی اقتصادی حاج یونس که همه را درگیر خودش می کند. قصه ی گیسو هم گره خورده به همین پرونده است اولین اتفاق هم دستگیری پیمان است. دستگیری او زنگ خطری برای حاج یونس است و رضا هم که سعی می کند خودش را درگیر این موضوع نکند حالا بعد از مرگ همسرش و دستگیری برادرش بیش از پیش درگیر خواهد شد.

سریال گیسو هم مانند ساخته های دیگر منوچهر هادی با ریتمی کند و سر حوصله و فرصت پیش می رود. هنوز موضوع اصلی سریال آن گونه که باید برجسته نشده است و دو قسمت گذشته به فراهم کردن مقدمات گذشته است‌. 

شاید برای ارزیابی گیسو کمی زود باشد. برای سریال های خوب ساخته شده در دنیا دو قسمت برای روشن شدن بسیاری از جنبه ها و رویکرد های سریال کافی است اما این زمان در ایران و به خصوص در ساخته های منوچهر هادی به گونه ی دیگری است!

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها