|

دنیای آشپزی

طرز پخت کتلت مرغ با سس خامه ای گوجه فرنگی

در اینجا می توانید با طرز پخت کتلت مرغ با سس خامه ای گوجه فرنگی آشنا شوید.

لینک کوتاه کپی شد

اکثر ما زمانی که صحبت از کتلت می شود، با یاد کتلت گوشت میفتیم اما در انجا می توانید با طرز پخت کتلت سینه مرغ با گوجه فرنگی آشنا شوید که نه تنها یک غذای لذیذ و خوش طعم، بلکه یک غذای سالم و پروتئین دار نیز به شمار می آید. 

مواد لازم: 

چند تکه سینه مرغ ( به تعداد دلخواه و بر اساس تعداد نفرات) 

چهار یا پنج عدد گوجه فرنگی خرد شده 

یک دوم پیمانه خامه 

یک فنجان شیر 

نصف قاشق چای خوری نمک و فلفل

نصف قاشق چای خوری پودر موسیر 

دو قاشق غذای خوری جعفری تازه خرد شده 

طرز پخت کتلت مرغ با سس خامه ای 

ابتدا سینه های مرغ را در قابلمه ای بریزید و روی آن نمک و فلفل بپاشید و بگذارید تا به خوبی پخته و نرم شوند. سپس در ماهیتابه ای جدا، کمی روغن برزید و شیر، خامه را داخل آن بریزید و آنرا به اندازه ای هم بزنید تا کاملا غلیظ شود و سپس گوجه فرنگی های خرد شده را داخل آن بریزید و بگذارید با حرارت متوسط به مدت پنج تا شش دقیقه، پخته و نرم شوند و بعد سینه های مرغ را به آن اضافه کنید.

هنگامی که مرغ ها کمی سرخ شدند و به رنگ قهوه ای در آمدند، مجددا کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید و از پودر موسیر نیز بر روی آن بپاشید و بگذارید تمام مواد به مدت حدودا ده دقیقه با یکدیگر بپزند. 

در این میان باید دائم بالای سر غذا باشید و مرغ ها را زیر و رو کنید تا تمام قسمت های آن به خوبی سرخ شده و با سس گوجه فرنگی پوشیده شوند. در آخر می توانید مجددا کمی گوجه فرنگی پخته شده را به آن اضافه کرده و با افزودن جعفری های خرد شده، این غذای لذیذ را سرو و نوش جان کنید. 

images.media-allrecipessundried-tomato-chicken-5_orig322bd84efa65ff2b53c93139a2d1fd43منبع: eatingwell

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها