|

کدام خوراکی‌ها میل جنسی شما را افزایش می‌دهد؟

هشت خوراکی برای افزایش میل جنسی خانم ها و آقایان

فاکتورهای زیادی، از جمله سلامت ذهنی و وضعیت رابطۀ شما، در آن دخیل هستند و همه دست به دست هم می‌دهند تا شما حسش را داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد

اگر تا به حال دچار از دست دادن تمایل جنسی شده باشید، می‌دانید که درمان آن بدون قرص چقدر سخت است. به همین خاطر، دانشمندان به دنبال یافتن درمان‌های طبیعی برای تقویت انگیزۀ جنسی به خصوص از میان غذاها هستند.

اندازه گیری تمایل جنسی کار پرچالشی است. فاکتورهای زیادی، از جمله سلامت ذهنی و وضعیت رابطۀ شما، در آن دخیل هستند و همه دست به دست هم می‌دهند تا شما حسش را داشته باشید.

اما اگر تا به حال دچار از دست دادن تمایل جنسی شده باشید، می‌دانید که درمان آن بدون قرص چقدر سخت است. به همین خاطر، دانشمندان به دنبال یافتن درمان‌های طبیعی برای تقویت انگیزۀ جنسی به خصوص از میان غذاها هستند.

یافتن رابطۀ قوی میان آنچه می‌خورید و حس جنسی شما کار سخی است، و آنطور که دلورس لمب، محقق میل جنسی و غذاها تقویت کننده میل جنسی، می‌گوید: "از نقطه نظر علمی، اکثر آنچه که در این موضوع می‌دانیم، چندان قابل اتکا نیست."

در واقع تنها رژیم غذایی‌ای که از لحاظ علمی ثابت شده که میل جنسی را افزایش می‌دهد، رژیم غذایی مدیترانه‌ای است که عملکرد نعوظ را در مردان و میل جنسی را در زنان افزایش می‌دهد. البته با توجه به اینکه رژیم غذایی مدیترانه‌ای به بهبود کلی سلامت کمک می‌کند، تاثیر آن بر فعالیت جنسی نیز ممکن است ناشی از تاثیر آن بر سلامت کلی بدن بوده باشد.

با این وجود، برخی تحقیقات نشان می‌دهند که غذاهای خاصی بر بهبود شرایط جنسی تاثیر می‌گذارند. ضمن اینکه فایدۀ این غذاها فراتر از جنبۀ جنسی است و بر سلامت عمومی شما نیز تاثیرگذار خواهد بود.

صدف

از زمان رم باستان، همواره صدف را با افزایش میل جنسی مربوط می‌دانسته‌اند. با توجه با این تاریخچه، احتمالاً باید چیزکی باشد.

صدف سرشار از زینک است که برای عملکرد مناسب دستگاه تناسلی مردانه ضرور است. صدف‌ها و دیگر قارچ‌های دوجلو، حاوی آمینو اسید- به خصوص یکی از آنها به نام دی-آسپاریک اسید - هستند که عملکرد جنسی را تقویت می‌کنند. تحقیقات نشان داده که دی-اسپاریک اسید میزان تستسترون را در مردان افزایش می‌دهد.

8

فلفل قرمز

کپسایسین، مادۀ شیمیایی‌ای که باعث تندی اشک درار فلفل قرمز می‌شود، با بهبود سلامت عروقی و افزایش تستسترون در مردان مرتبط است که هر دو به صورت غیرمستقیم بر میل جنسی و علمکرد جنسی تاثیر می‌گذارند.

همچنین حسی که از خوردن فلفل قرمز به فرد دست می‌دهد و باعث ترشح مواد شیمیایی مرتبط با لذت نظیر اندورفین می‌شود نیز، می‌تواند بر افزایش میل جنسی تاثیر بگذارد.

7

پودر جین سینگ پرویی

تحقیقات متعددی به رابطۀ میان ماکا، گیاهی پرویی که یک پودر مکمل از آن ساخته می‌شود، با افزایش میل جنسی اشاره کرده‌اند. تحقیقی در سال 2008 نشان داد که ریشۀ ماکا، می‌تواند میل جنسی را بالا برده و با کاهش عمکرد جنسی در کسانی که داروهای دستۀ SSRI (یک داروی ضدافسردگی متداول) را مصرف می‌‎کنند، مقابله کند. همچنین در این تحقیق آمده است که این پودر، تولید اسپرم و سلامت آن را افزایش می‌دهد.

مادۀ جادویی در ماکا که ظاهراً مسئول این خاصیت آن است، احتمالاً آرگینین است که ارتباط آن با افزایش سطح تستسترون نشان داده شده است. تستسترون هورمونی است که میل جنسی را در هم در مردان و هم در زنان افزایش می‌دهد. البته در مصرف ماکا نباید زیاده روی کنید و کمتر از نصف یک قاشق چایخوری از آن مصرف کنید.

6

ماهی سالمون

تحقیقات زیادی رابطۀ میان ویتامین دی را با افزایش سطح تسترون و کاهش میزان افسردگی، که هر دو باعث افزایش میل جنسی می‌شوند، نشان داده است. تحقیقات دیگری نیز رابطه میزان کم ویتامین دی را با کاهش میل جنسی و رضایت جنسی و همچنین رضایت کمتر زنان از ارگاسم‌هایشان نشان داده است.

اما متخصصان همچنان در مورد میزان ویتامین دی مورد نیاز افراد و همچنین اینکه آیا مصرف مکمل‌های ویتامین دی فکر خوبی است، به جمع بندی نرسیده‌اند. اما یک موضوع هست که هیچ بحثی در آن نیست: سالمون یکی از معدود منابع غنی ویتامین دی است که می‌تواند در رژیم غذایی جای گیرد. همچنین غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است که دوست قلب شما هستند.

5

قارچ دنبلان

قارچ دنبلان، خوشمزه و البته گران است و به طور طبیعی حاوی فرومون زنانه‌ای به نام آندروستنول است که طبق برخی از پژوهشها با افزایش میل جنسی در مردان مرتبط است.

4

زنجبیل

تحقیقات متعددی ارتباط زنجبیل را با افزایش میل و عملکرد جنسی را در مردان نشان می‌دهد. بر اساس یافته‌های یکی از این تحقیقات در سال 2010، زنجبیل می‌تواند خانواده‌ای از آنزیم‌ها را که موسوم به نیتریک اکساید سینتاز هستند را فعال کنند که عمکرد جنسی را بالا می‌برد. تحقیق دیگری که در آفریقای جنوبی انجام شده، رابطۀ آن را با تحریک جنسی در موشها نشان داده است.

اما فواید زنجبیل برای سلامتی به همین‌ها محدود نمی‌شود. این ریشه در کاهش درد عضله و قاعدگی، کاهش خطر بیماری قلبی، و پیشگیری از چاقی و دیابت نیز موثر است.

3

هندوانه

این میوۀ تابستانی محبوب سرشار از چندین فیتومغذی (از جمله لایکوپین و سیترولین) است که ظاهراً عروق به طریقی مشابه ویاگرا باز می‌کنند. هندوانه میل جنسی را هم در مردان و هم در زنان افزایش می‌دهد.

همچنین رنگ قرمز هندوانه و اینکه باید آن را با دست بخورید نیز تاثیرات ذهنی بر افزایش میل جنسی دارند. ضمن اینکه هندوانه یک میان وعدۀ کم کالری هم هست.

2

جین سینگ قرمز کره‌ای

جین سینگ قرمز کره‌ای که کمتر از جین‌سینگ سفید شناخته شده است، حاوی ترکیب شیمیایی به نام "جینسنوسید" است. تحقیقات نشان می‌دهند که این ترکیبات ممکن است خواص آنتی‌اکسیدان و ضد التهاب داشته باشند. تحقیق دیگری نشان می‌دهد که مکمل جین سینگ قرمز باعث افزایش میل جنسی در زنانی که در دوران گذار به یائسگی هستند، افزایش می‌دهد.

البته جین سینگ قرمز، ممکن است عوارضی همچون سردرد، مشکلات گوارشی و فشار خون به همراه داشته باشد، و از این رو مصرف مستمر آن و بدون مشاوره با پزشک توصیه نمی‌شود.

1

منبع: پری‌ونشن

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • یوسف ارسالی در

    جالب و آموزنده.بودخوشحالیم..که شما افرادهستید

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها