|

با موی زیرپوستی چه کار کنیم؟

اگر موی زیرپوستی دارید حتما بدنتون اسکراب کنید. یکی از اسکراب های سنتی کیسه کشیدن با سفیدآب است که در درمان موی زیرپوستی بسیار موثر است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- موی زیرپوستی همان مویی است که توانایی خارج شدن از پوست را نداره و زیر پوست پیچ می خوره و برمی گرده داخل پوست و همان زیر پوست رشد می کند و معمولا باعث عفونت می شود. موهای زیرپوستی معمولا موجب خارش، التهاب و قرمزی می شوند و ظاهر بدی روی پوست ایجاد می کنند. موهای زیرپوستی اکثر مواقع روی ساق پا ایجاد می شوند.

دلایل ایجاد موهای زیرپوستی

شیو کردن در جهت مخالف رویش مو

شیو کردن روی پوست خشک و آلوده

شیو کردن با تیغ کند

شیو کردن با تیغ های چند لبه

چربی یا خشکی بیش از حد پوست

لباس تنگ و جنس نامناسب

استفاده از اپیلیدی

اپیلاسیون

اسکراب نکردن پوست

علت-ایجاد-موی-زیر-پوستی-720x430

روش های از بین بردن موهای زیرپوستی 

1- بعد از اصلاح موی بدن با هر روشی باید از ژل ها یا کرم های بعد از اصلاح استفاده کنید این مهم ترین کار است چون این کرم ها از ایجاد موی زیرپوستی جلوگیری می کنند.

2- بعد از حمام حتما از لوسیون بدن استفاده کنید چون خشکی پوست یکی از علل شایع ایجاد موی زیرپوستی است.

3- استفاده از اسکراب ها هم باید جزء ثابت روتینتون باشه زمانی که لایه های مرده روی پوستتون انباشته شوند مو قدرت خارج شدن از پوست را ندارد در نتیجه به زیر پوست برمی گردد پس حتما پوست بدنتون اسکراب کنید. یکی از اسکراب های سنتی کیسه کشیدن با سفیدآب است که در درمان موی زیرپوستی بسیار موثر است هفته دو بار آخر حمام قسمت هایی که موی زیرپوستی دارد را کیسه بکشید.

4- همیشه قبل از تیغ زدن یا اپیلاسیون، ناحیه مورد نظر را با آب گرم و یک پاک کننده ملایم بشویید. این کار هم به از بین بردن کثیفی، مواد زائد و روغن اضافه از سطح پوست کمک می کند و هم جلوی مسدود شدن فولیکول های مو را می گیرد.

روش درست اصلاح پیدا کنید

معمولا اپیلاسیون و اپیلیدی و روش های مشابه که مو را از ریشه خارج می کنند باعث ایجاد موی زیرپوستی می شوند بنابراین اگر با این مشکل مواجه هستید بهتره که برای از بین بردن موهای زائد لیزر کنید تا برای همیشه از شر این موها خلاص شوید.

درست شیو کنید

اگر موهای بدنتون با تیغ شیو می کنید حواستان باشد تیغ کند نباشد و بهتره که جهت رویش مو شیو کنید و حتما قبل از شیو کردن پوست را کفی و خیس کنید حتما داخل حمام شیو کنید تا پوست بر اثر بخار حمام نرم شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها