|

قبل از صبحانه مسواک بزنیم یا بعد از صبحانه؟

شب که شما خوابید پلاک دندانی روی دندان های شما تشکیل می شود مواد قندی و اسیدی موجود در صبحانه در حضور این پلاک ها باعث پوسیدگی می شود.

لینک کوتاه کپی شد

در دقایق اولیه پس از بیدار از خواب تنها ما نیستیم که در فکر یک صبحانه لذیذ هستیم باکتری ها هم در طول شب غذایی دریافت نکرده اند و بی صبرانه منتظر قند موجود در صبحانه ما هستند اما لازم است بدانید که صبحانه خوردن باکتری ها اسیدی را برجای می گذارد که منجر به پوسیدگی دندان ها می شود. دندان پزشکان معتقدند که مسواک زدن قبل از صبحانه به 2 دلیل ممکن است بهتر باشد:

1- شب که شما خواب هستید پلاک دندانی روی دندان های شما تشکیل می شود مواد قندی و اسیدی موجود در صبحانه در حضور این پلاک ها ریسک ایجاد پوسیدگی را افزایش می دهند. مسواک زدن قبل از صبحانه این پلاک ها را از بین می برد علاوه بر این فلوراید موجود در خمیر دندان از دندان های شما در برابر قند و اسید محافظت خواهد کرد.

2- دلیل دوم این است که تا دقایقی پس از صرف صبحانه ترشحات اسیدی باکتری ها بالاترین غلظت را در بزاق دارند بنابراین حتی مسواک زدن عادی هم ممکن است سبب برداشته شدن مواد معدنی از ساختار سخت دندان ها گردد. بر همین اساس معمولا توصیه می گردد مسواک زدن صبحگاهی را قبل از صبحانه یا حدود نیم ساعت بعد از صبحانه انجام دهیم (زمان تقریبی لازم برای کم شدن غلظت ترشحات اسیدی باکتری ها در محیط دهان) با توجه به اینکه صبر کردن نیم ساعته در ساعات اولیه روز که افراد باعجله عازم محل کار خود هستند مقدور نیست لذا غالبا توصیه ها مبنی بر مسواک زدن قبلا از صبحانه و شستشوی ساده دهان با آب بعد از صبحانه می باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها