|

مرسدس بنز

مرسدس توانست برای فناوری خودمختار سطح 3 تائیدیه ی بین المللی را دریافت کند

Mercedes Gets International Approval For Level 3 Autonomous Tech

مرسدس توانست تائیدیه ی بین المللی را برای رانندگی خودکار سطح 3 بدست بیاورد و حالا آماده است تا در کشور های مختلف به خیابان ها بیاید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سیستم های رانندگی خودکار سطح 2 مانند AutoPilot تسلا مدت هاست که در حال گسترش هستند از طرف دیگر چند سال پیش, آئودی A8 خود را با قابلیت سطح 3 معرفی کرد اما از لحاظ قانونی برخورداری از این قابلیت به معنای این نیست که آئودی آماده است تا سطح 3 رانندگی خودکار را ارائه دهد. با این حال به نظر می رسد که حالا مرسدس بنز آمده است تا مرز های صنعت رانندگی خودکار را جابه جا کند. این غول خودروسازی آلمانی اولین شرکتی است که توانسته است تائیدیه ی سیستم معتبر بین المللی UN-R157 را برای فناوری سطح 3 در خودروهای کلاس S و EQS خود دریافت کند.

اما UN-R157 دقیقا به چه معناست؟ UN-R157 یک سری از مقررات سازمان ملل هستند که استاندارد ها و معیار هایی را در مورد فناوری سطح 3 رانندگی خودکار تعیین می کنند.

به هر حال باید در نظر داشته باشیم که این یک گام بسیار بزرگ برای صنعت خودرو و همچنین صاحبان خودرو می باشد, چرا که حرکت از سطح 2 به سطح 3 به معنای رسیدن به سطح بالاتری از موقعیت ها و تصمیم گیری ها از طریق سیستم های اتوماتیک خودرو می باشد که به راننده این امکان را می دهد تا کاملا دست های خود را از کنترل دائم خودرو آزاد کند و حتا توجه خود را از جاده ی پیش رو منحرف کند. با این وجود رانننده باید آمادگی لازم برای اقدام به کنترل خودرو را در هنگام نیاز داشته باشد.

با همه ی این تفاصیر باید توجه داشت که هرچند UN-R157 قوانین سازمان ملل با دامنه ی بین المللی هستند اما هرکشوری قوانین خود را نیز در ارتباط با فناوری رانندگی خودکار دارد. با این وجود احتمالا داشتن این تائیدیه, متقاعد کردن دیگر کشور ها در راستای بهره مندی از این فناوری را برای مرسدس راحت تر خواهد کرد.

به هر صورت در حالی که مرسدس مدعی دریافت عنوان اولین شرکت خودروسازی که تائیدیه ی بین المللی را برای سطح 3 بدست آورده می باشد, باید به خاطر داشته باشیم که مرسدس اولین شرکتی نیست که این سطح از فناوری را به نمایش می گذارد, همانطور که قبل تر اشاره کردیم آئودی A8 در سال 2017 اولین خودرویی بود که این سطح از فناوری را ارائه داد اما نتوانست که آن را راه انداری کند, چرا که کسی از او حمایت نکرد. از طرف دیگر سدان Legend هیوندا اولین خودرویی بود که در اوایل امسال با استفاده از این فناوری برخی از خیابان های ژاپن را با چرخ خای خود لمس کرد.

2021-honda-legend-with-level-3-autonomous-system

تائیدیه ی UN-R157 به تازگی و در اوایل سال جاری تاسیس شده است, به این ترتیب انتظار می رود که خیلی زود دیگر شرکت های خودروسازی نیز دنباله ی راه مرسدس را برای فناوری سطح 3 رانندگی خودکار خود بگیرند

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها