|

چرا فورد ماستنگ الکتریکی MACH E نام دارد؟

کراس‌اور تمام‌برقی فورد با الهام از موستانگ تولید می‌شود. این محصول، مک‌ای (Mach-E) نام دارد و طی روزهای آینده، رسما رونمایی خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

ماستنگ مک ای خودرویی الکتریکی با سیستم رانندگی بسیار قدرتمند و سرگرم کننده است. این خودرو، برای فورد و خریداران احتمالی، خودرویی جدید به شمار می‌رود اما نام این خودرو باعث تعجب همگان شده است. اکنون این شرکت خودروسازی دلایل خود از انتخاب این نام را فاش کرده است.

98491_Mustang-Mach-E_08_2

جیسون کاستریوتا، مدیر برند جهانی فورد در گفتگویی که با Road & Track در زمینه وسایل نقلیه الکتریکی داشته در مورد دلایل این نام‌گذاری صحبت کرده است.

کاستریوتا علت این نامگذاری را برجسته سازی این خودرو با نام ماستنگ و جلب توجه در میان خیل عظیم خودروهای برقی اظهار داشته است. از آن مهم تر مشکلی بود که فورد در اواخر روند توسعه با آن روبرو شده بود. تیم سازنده مک ای متوجه شده بودند که این خودرو درست زمانی رونمایی می‌شود که سایر تولید کنندگان خودروهای الکتریکی نیز محصولات خود را رونمایی می‌کنند. بنابراین، طبق گفته کاستریوتا، برای تیم مشخص شد که خودرو الکتریکی آن ها باید یک ماستنگ باشد.

تغییر ناگهانی مسیر، کار آسانی نیست. تصمیم برای نامگذاری این خودرو به نام ماستنگ منجر به تغییرات گسترده ای در ساختار خودرو، پیشرانه و عملکرد آن شد.

همچنین چالشی برای طراحی این SUV با ویژگی های مشابه ماستنگ وجود داشت. حتی بعد از آماده شدن ماکت ها و اضافه شدن نشانه هایی از طراحی ماستنگ، اعضای تیم می‌دانستند که با یک نبرد سخت رو به رو شده اند.

98435_Mustang-Mach-E_12_2

کاستریوتا توضیح داد که من در نظر داشتم که با افتخار، ماستنگ مک ای را برای روسای شرکت ماستنگ رونمایی کنم. آنها دست به دست هم آمدند و چهره ای سختگیرانه داشتند.

کاستریوتا, بعد از نشان دادن قابلیت های مک ای به روسا بیان کرد که آن ها از اینکه فورد تولید ماستنگ را متوقف نکرده و یک ماستنگ دیگر را به فهرست خود اضافه کرده است، بسیار خرسند بودند.

ظاهرا استقبال عمومی از مک ای به اندازه کافی خوب بوده است. زیرا فورد قصد دارد این روند را ادامه دهد و خودروهای الکتریکی بیشتری را معرفی کند. هرچند انتظار نمی‌رود که همه آنها ماستنگ باشند. خوشبختانه سابقه‌ تاریخی فورد، غنی و باشکوه است.

 

منبع:خودرو بانک

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها