|

ضرر4500 میلیارد تومانی خودروسازان در شش ماه اول 99

معمارباشی گفت: در 6 ماهه ابتدایی سال جاری سایپا حدود 2 هزار میلیارد تومان و ایران خودرو 2500 هزار میلیارد تومان زیان داشته اند.

لینک کوتاه کپی شد

سهیل معمارباشی مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در خصوص بسته پیشنهادی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حوزه خودرو عنوان داشت که این بسته در 4 سرفصل تولید و ساخت داخل، عرضه محصولات به بازار، منابع مالی شرکت ها و قیمت گذاری تهیه شده، اما هنوز نهایی نشده است.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت افزود: شرکت های خودروسازی کشور از دو سال پیش زیان ده هستند و هر دوره از افزایش قیمت مواد اولیه عقب می افتند. در حال حاضر مشکلاتی که خودروسازان با آن موجه هستند مواردی همچون تامین نقدینگی، تامین ارز و قیمت خودرو است.

معمارباشی در ادامه بیان داشت: در 6 ماهه ابتدایی سال جاری سایپا حدود 2 هزار میلیارد تومان و ایران خودرو 2500 هزار میلیارد تومان زیان داشته اند. در شرایط موجود یک رانت 100 هزار میلیاردی به واسطه اختلاف قیمت کارخانه و بازار در جیب واسطه ها می رود و درخواست اطلاح این مورد از سوی هر نهادی مطرح شود می تواند مفید واقع شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ بنگاه اقتصادی بدون درست بودن اقتصاد کسب و کار امکان فعالیت نخواهد داشت و خودروسازان نیز از این امر مستثنی نیستند، گفت: شاید زیان های خودروسازان در مقایسه با دارایی های این شرکت ها کوچک به نظر برسد، اما با جمع شدن این زیان ها خودروسازان ضربه خواهند خورد.

معمارباشی در پایان تصریح کرد: موضوع زیان خودروسازان مورد توجه نهادهای مختلفی است و در کمیسیون صنایع و معادن و در طرح سازماندهی صنعت و بازار خودرو این کمیسیون مورد توجه قرار گرفته و خودروسازان نیز برای اصلاح قیمت گذاری ها جلسات مختلفی با شورای رقابت برگزار کرده اند.

منبع:ایلنا

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها