|

اولین خودرو برقی ولوو با همکاری گوگل ساخته می‌شود

ولوو XC40 ریشارژ از ژانویه با قیمت کمتر از ۵۵،۰۰۰ دلار در بازار آمریکا به فروش می‌رسد

لینک کوتاه کپی شد

ولوو XC40 ریشارژ از ژانویه با قیمت کمتر از ۵۵،۰۰۰ دلار در بازار آمریکا به فروش می‌رسد. اما ولوو نمی‌خواهد از نرم‌افزار مخصوص خودش در این مدل استفاده کند. در عوض، XC40 ریشارژ یکی از اولین خودروهایی است که سیستم سرگرمی رسانه‌ای آن به طور کامل روی نرم‌افزارهای بومی گوگل اجرا می‌شود. البته منظور ما اندروید اتو نیست، که نیازمند یک گوشی اندرویدی است و با محصولات خودروسازان مختلفی سازگاری دارد.

XC40 ریشارژ محدوده مسافت ۳۳۵ کیلومتری دارد و دارای یک سانروف پانورامیک، صندلی‌های جادار، ظرفیت یدک‌کش ۹۰۰ کیلوگرمی و فضای زیادی در صندوق عقب و صندوق جلو است. اگر این خیلی شبیه شاسی بلند XC40 بنزینی به نظر می‌رسد، دلیلش این است که طراحی آن‌ها یکسان است، اما ریشارژ فقط الکتریکی شده است.

اولین خودرو برقی ولوو با همکاری گوگل ساخته می‌شود

نمایندگان شرکت در یک رویداد مطبوعاتی در ماه دسامبر گفتند: این آینده ولوو در یک پوسته آشنا است و نام ریشارژ‌ به همین دلیل انتخاب شده است. بهترین نکته رانندگی با یک خودروی برقی با سیستم گوگل، سیستم مسیریابی آن است. گوگل مپس به صورت پیش‌فرض روی آن قرار دارد و نمی‌توان از سیستم مسیریابی دیگری در آن استفاده کرد.

چندین راه برای تعامل با سیستم سرگرمی رسانه‌ای وجود دارد. مثلا می‌توانید صفحه لمسی مرکزی را لمس کنید. یا می‌توانید یک دکمه روی فرمان را فشار دهید و مثل سایر دستیارهای گوگل بگویید: هی گوگل. همچنین یک نمایشگر کوچک‌تر ۱۲.۲ اینچی در پشت فرمان وجود دارد که مسیر رانندگی را نشان می‌دهد، پس نیازی نیست برای دیدن نقشه مدام به سمت راست و نمایشگر مرکزی نگاه کنید.

گوگل مپس دو سال پیش قابلیت پیدا کردن ایستگاههای شارژ خودروهای برقی را به نقشه‌های خودش اضافه کرد. این یعنی در XC40 ریشارژ، به جای باز کردن یک اپلیکیشن مجزا می‌توانید از طریق گوگل مپس ایستگاه‌های شارژ اطراف خودتان را پیدا کنید.

گوگل مپس تعداد شارژرهای در دسترس، شبکه شارژ و نوع شارژ را نشان می‌دهد - چه نوع ارزان‌تر و کندتر و چه مدل گران‌تر و سریع‌تر که ۴۰ دقیقه طول می‌کشد تا ۸۰ درصد باتری خودرو را شارژ کنند. وقتی یک گزینه از بین این شارژرها را انتخاب کنید، گوگل مپس مسیر رسیدن به آن را به شما نشان می‌دهد. متأسفانه در حال حاضر فقط ۲۵ برنامه در فروشگاه گوگل پلی ولوو وجود دارد.اما اندروید اتو این‌طور نیست، که به شما اجازه می‌دهد از ۲۵۰ برنامه مختلف استفاده کنید.

اگرچه XC40 ریشارژ برای طرفداران سرویس‌های گوگل مناسب است، اما برای کاربران اپل جذابیت کمتری دارد، چون آن‌ها به صورت مستقیم به پیام‌ها، موسیقی‌ها و پادکست‌های خودشان دسترسی ندارند، که در خودرویی با اپل کارپلی در دسترس هستند.

برای آن‌ها، انتظار طولانی برای تولید یک خودرو برقی ساخته اپل به این زودی محقق نخواهد شد. تا زمانی که اپل احتمالا اولین خودروی خودش را در سال ۲۰۲۵ و یا پس از آن عرضه کند، ولوو در نظر دارد حداقل ۵۰ درصد از مدل‌های خودش را تمام الکتریکی کند. نیمه دیگر آن‌ها هم هیبریدی خواهند بود. این شرکت می‌گوید از سال ۲۰۴۰ آلودگی کربنی تولید نخواهد کرد.

منبع:خودرو بانک

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها