|

خودرو از قیمت گذاری دستوری خارج می شود

رضا شیوا گفت: اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم که آیا می‌توان برخی از خودرو‌ها را از قیمت گذاری دستوری خارج کرد یا خیر.

لینک کوتاه کپی شد

رئیس شورای رقابت ادامه داد:شاید خودرو‌های شرکت‌های بزرگ که خودرو‌هایی مشابه خودروسازان دیگر تولید می‌کنند را از سیستم قیمت گذاری خارج کنیم البته این موضوع در دست بررسی است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ممکن است قرعه کشی حذف شود، گفت: تا زمانی که تولید به اندازه مصرف و تقاضا نباشد، قرعه کشی  انجام می‌شود، اما ممکن است تولید برخی خودرو‌ها با تقاضا یا قیمت‌ها یکی باشد، آن زمان قرعه کشی دیگر معنا ندارد. اکنون که میزان تولید برخی از خودرو‌ها با تقاضا برابری ندارد قرعه کشی یکی از عادلانه‌ترین راه هاست. 

او با بیان اینکه برخی خودرو‌ها از قیمت گذاری دستوری خارج می‌شوند، گفت: هر خودرویی که در بازار رقیب داشته باشد از سیستم قیمت گذاری خارج می‌شود، اکنون کرمان موتور، گروه بهمن، مدیران خودرو و برخی دیگر خودرو تولید می‌کنند، اگر  خودرو‌هایی که این خودروساز‌ها تولید می‌کنند با خودرو‌های ایران خودرو و سایپا در یک کلاس قیمت باشند، چون می‌توانند رقابت کنند ممکن است از دستورالعمل قیمتی خارج شوند. 

شیوا در خصوص خبری مبنی بر نهاد‌های تنظیم گفت: برخی در رابطه با نهاد‌های تنظیم گر صحبت می‌کند که باید گفت بر اساس ماده 59 مسئول  نهاد‌های تنظیم گر شورای رقابت است و هیچ مقوله‌ای نمی‌تواند وارد آن شود. شورای رقابت اگر تشخیص داد که یک بازاری احتیاج به نهاد تنظیم گر دارد، یا برای شرکتی تشخیص داده شد که نهاد تنظیم گر باید تشکیل شود برنامه ریزی آن باید در شورای رقابت صورت گیرد. 

منبع:خودروتک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها