|

3 خودرو کراس اوور ایرانی بازار چینی ها را تنگ می کنند؟

صنعت و به تبع آن بازار خودرو در سال 1400 با یک تحول رو به رو خواهد شد. آن هم ورود کراس اوورهای داخلی است.

لینک کوتاه کپی شد

کراس اوور به یک مفهوم وسیع و قابل بحث در صنعت خودرو جهان تبدیل شده است. از خودروی نه چندان بلندی مانند ساندرو استپ وی تا هیوندای سانتافه همگی کراس اوور نامیده می شوند. کراس اوور ها را CUV هم نامند، مخففی در برابر SUV یا همان شاسی بلندهای کامل.

 

به هر ترتیب این اقبال عمومی سرانجام دو خودروساز بزرگ کشور را نیز مجاب کرد تا وارد عرصه تولید کراس اوور ملی شوند. چرا که وابستگی به کراس اوورهای خارجی موجب شد تا سبد محصولات کراس اوور آنها با اعمال تحریم ها تقریبا خالی شد.

سایپا با آریا و اطلس و ایران خودرو با خودرویی که فعلا با کد K125 شناخته می شود، در سال 1400 وارد این بازار می شوند.

خودروهایی که قرار است به رقیبی برای کراس اوورهای چینی در بازار تبدیل شوند. اما آیا این اتفاق خواهد افتاد؟

در بحث قیمت به طور قطع کراس اوورهای ایرانی برنده بازی خواهند بود. همچنین گستردگی خدمات پس از فروش دو خودروساز داخلی و هزینه نگهداری کمتر خودروهای تولید داخل برگ برنده دیگری برای سه کراس اوور داخلی خواهد بود.

اما خودروهای چینی هم دست خالی نیستند، آنها با کمک آپشن و طراحی های داخلی و بیرونی جذاب به میدان می آیند و با همین برتری نیز بازار خوبی در ایران برای خود دست و پا کرده اند. به این ترتیب اینکه نسخه نهایی کراس اوورهای داخلی چه آپشن ها و طراحی جذابی داشته باشد بسیار تعیین کننده خواهد بود.

از سوی دیگر به نظر می رسد کراس اوورهای ایرانی از نظر ارتفاع در ردیف کراس اوورهای بلند ارتفاع نباشند. این خود می تواند برای کراس اوورهای چینی یک مزیت باشد.

دست کم به نظر می رسد کراس اوورهای داخلی به رقیبی برای رنج قیمتی پایین کراس اوورهای چینی همچون ام وی ام X22 تبدیل شوند.

منبع:خودروتک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها