|

تعلیق برخی استانداردهای ۸۵گانه خودروسازی

رئیس سازمان ملی استاندارد از تعلیق برخی استانداردهای ۸۵گانه خودرویی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۷۶ مورد از استانداردهای ۸۵گانه صنعت…

لینک کوتاه کپی شد

غلامرضا شریعتی در یک نشست خبری با گفتن اینکه به منظور رشد صنعت خودروسازی، اجرای استانداردهای ۸۵گانه به تایید شورای عالی استاندارد رسیده بود، اظهار داشت: به دلیل مسائل ناشی از تحریم ها، اجرای برخی از این استانداردها تعلیق شده و در حال حاضر بیش از ۷۶ مورد از استانداردهای ۸۵گانه در صنعت خودروسازی رعایت و اجرایی می‌شود.

او تصریح کرد: ما تاییدیه های آزمایشگاه‌های اروپایی را در مورد رعایت این استانداردها از خودروسازان طلب می‌کنیم و آنها نیز در حال وفق دادن خودشان هستند. البته انتظار ما این است که خودروسازان در اجرای استانداردها از ما جلوتر باشند، چون در دنیا، خودروسازان در اجرای استانداردها جلوتر از استانداردهای ملی خود هستند و ما نیز این موضوع را به خودروسازان اعلام کرده‌ایم.

شریعتی ادامه داد: ما به خودروسازان سخت می‌گیریم و این موضوع قدمی در جهت تقویت تولید است و باعث می‌شود، خودروسازان بتوانند صادرات و ارزآوری داشته باشند.

او با بیان اینکه خودرو، کالایی لوکس نیست و یک کالای ضروری محسوب می‌شود، گفت: باید در جهت رعایت استانداردها برای بهبود شرایط زندگی مردم حرکت کنیم و در این جهت خودروسازان در زمینه اجرای استاندارد عابر پیاده در حال نصب تجهیزات تست هستند.

او تاکید کرد: آنچه قانون در مورد رعایت استانداردهای خودرویی صراحت دارد، به طور جدی از خودروسازان طلب می‌کنیم و هیچ نوع چشم پوشی یا غفلتی در این مورد صورت نخواهد گرفت.

رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: صنایع خودرویی در اروپا نیز بر اساس مقررات فنی ارزیابی می شوند و ما هم در ایران استانداردهای ۸۵ گانه را برای صنعت خودروسازی اجباری کرده‌ایم.

منبع:ایران جیب

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها