|

شاسی‌بلند جدید تویوتا رسماً معرفی شد

اگر به سایت رسمی تویوتا در چین سر بزنید از این شگفت‌زده خواهید شد که هایلندر هنوز هم در نسل سوم خودش قرار دارد.

لینک کوتاه کپی شد

 در حالی که از سال ۲۰۱۹ تاکنون نسل چهارم این مدل در ایالات متحده عرضه شده است. این هفته در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۱، جدیدترین نسخه از این شاسی بلند اندازه متوسط به صورت رسمی در چین معرفی شد.

چیزی که می‌بینید یک هایلندر با لوگوی کراون است. این مدل حاصل سرمایه‌گذاری مشترک محلی با FAW به عنوان نسخه لوکس تویوتا هایلندر است که طی همکاری با GAC ساخته شده بود. این شاسی بلند با سه ردیف صندلی که با نام کراون کلوگر شناخته می‌شود، به عنوان نسخه لوکس هایلندر استاندارد فقط در چین عرضه خواهد شد.

تویوتا رویکرد مشابهی با راو ۴ کوچکتر ساخت FAW دارد، در حالی که نسخه‌ای از این مدل با ظاهری متفاوت با عنوان وایلدلندر ساخته GAC عرضه می‌شود. فولکس واگن نیز همین کار را با ID.6 X / ID.6 Crozz انجام می‌دهد که طی قرارداد با شرکای چینی یعنی SAIC و FAW در نمایشگاه خودرو شانگهای به نمایش گذاشته شدند.

تویوتا هنوز مشخصات فنی شاسی بلند کراون را منتشر نکرده است، اما گفته دارای پیشرانه هیبریدی مشابه هایلندر استاندارد است. وقتی نسخه لوکس این دو شاسی بلند توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین همسان‌سازی شد، اسناد همراه با آن نشان دادند که طول و ارتفاع بیشتری از مدل ایالات متحده دارد، در حالی که عرض و فاصله بین دو محور آن‌ها برابر است.

اسناد منتشرشده توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین نشان داد که کراون کلوگر دارای یک موتور بنزینی هیبریدی ۲.۵ لیتری با توان ۱۸۹ اسب بخار است. این باعث می‌شود کراون کلوگر به طور قابل توجهی قدرت کمتری نسبت به نسخه‌های آمریکای شمالی و اروپایی داشته باشد که خروجی ترکیبی آن‌ها ۲۴۳ اسب بخار است، یعنی پیشرانه مدل چینی با آن‌ها تفاوت دارد. وزن مدل محلی کمتر از ۲۰۰۰ کیلوگرم است و از چرخ‌های ۱۸ اینچی بهره می‌برد.

فروش هر دو مدل هایلندر عادی و نسخه لوکس کراون کلوگر از اواسط سال ۲۰۲۱ در چین آغاز خواهد شد.

منبع:خودروبانک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها