|

هشدار مجلس درباره کاهش استانداردهای 85 گانه

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید با وجود ادعای خودروسازان در رعایت استاندادهای ۸۵ گانه آمار تصادفات و حوادث جاده‌ای کنونی…

لینک کوتاه کپی شد

استانداردهای 85 گانه خودرویی همانگونه که از نامشان پیداست، باید پیش از تولید انبوه و عرضه خودرو به مشتریان پاس شوند، استانداردهایی مانند چراغ شب‌نما، حفاظت از سرنشینان هنگام برخورد جانبی، نصب کپسول آتش‌نشانی و... که هرچند در افزایش ایمنی سرنشینان و حفاظت محیط زیست موثر است اما در برخی موارد زمزمه‌هایی مبنی بر حذف برخی از آنها از گوشه و کنار به گوش می‌رسد.

بهزاد رحیمی درباره احتمال کاهش اجرای این استاندادها، گفت: در حال حاضر که استاندادها تا حدودی اجرایی می‌شود نیز رضایت مصرف کننده جلب نشده و نارضایتی‌های بسیاری وجود دارد بنابراین حذف برخی از این استاندادها قابل قبول نیست.

نماینده مردم بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی افزود: اجرای بسیاری از استاندادهای 85 گانه، هزینه‌ چندانیبرای تولیدکنندگان ندارد برخی از آنها مربوط به مسائل زیست محیطی و برخی دیگر به رعایت مسائل ایمنی مرتبط است، بنابراین نمی توان آنها را نادیده گرفت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: با وجود ادعای خودروسازان در رعایت استاندادهای 85 گانه آمار تصادفات و حوادث جاده‌ای کنونی بسیار بالا است در نتیجه حذف این استاندادها به افزایش این آمار دامن می‌زند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در صورتی که سازمان ملی استاندارد نسبت به اجرای استاندادهای 85 گانه حساسیت نداشته باشد و خودروسازان را به اجرای آن ملزم نکند، کمیسیون صنایع و معادن مجلس به این موضوع ورود می‌کند.

منبع:خانه ملت

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها