|

جزئیات محاسبه مالیات نقل‌ و انتقال خودرو اعلام شد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای نحوه محاسبه مالیات نقل‌وانتقال خودروهای وارداتی و داخلی را ابلاغ کرد.

لینک کوتاه کپی شد

نقل و انتقال انواع خودرو و موتورسیکلت، به جز ماشین‌های راهسازی، کارگاهی، معدنی، کشاورزی و شناورها، مشمول مالیات نقل و انتقال هستند که تولید داخل به میزان ۱ درصد و وارداتی ۲ درصد به مأخذ مذکور در تبصره (۱) ماده (۳۰) این قانون برای سال تولید است. 

مأخذ محاسبه مالیات موضوع این ماده تا ۶ سال پس از سال تولید، سالانه ۱۰ همان مأخذ کاهش می‌یابد و برای سال‌های ششم به بعد، ۴۰ درصد مأخذ یاد شده است.

در این زمینه، امید علی پارسا_رئیس سازمان امور مالیاتی در ابلاغیه به امور مالیاتی شهر و استان تهران، اعلام بهای فروش انواع خودروهای تولید داخل و مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی انواع خودروهای وارداتی موضوع مواد (۴۲) و (۴۳) قانون مالیات بر ارزش افزوده و ماده (۱۷) قانون مالیات‌های مستقیم را اعلام کرد.

در این بخشنامه آمده است، بدینوسیله جدول  های موضوع بندهای (۲) و (۴) پیوست بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۹/۷۰ مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۱۴ مبنی بر اعلام بهای فروش انواع خودروهای تولید داخل و مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی انواع خودروهای وارداتی موضوع مواد (۴۲) و (۴۳) قانون مالیات بر ارزش افزوده و ماده (۱۷) قانون مالیات‌های مستقیم که مبنای محاسبه مالیات و عوارض موضوع مواد ذکر شده و همچنین حق الثبت موضوع ماده (۱۲۳) اصلاحی قانون ثبت قرار می‌گیرد، به شرح جداول ضمیمه (قابل الکترونیکی) با عناوین ذیل اصلاح و ارسال می‌شود:

۱- بهای فروش مبنای محاسبه مالیات نقل و انتقال خودروهای تولید داخل

۲- مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی مبنای محاسبه مالیات نقل و انتقال خودروهای وارداتی (اصلاحی)

۳- بهای فروش مبنای محاسبه مالیات و عوارض شماره گذاری و عوارض سالیانه خودروهای تولید داخل

۴- مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی مبنای محاسبه مالیات و عوارض شماره گذاری و عوارض سالیانه خودروهای وارداتی (اصلاحی)

منبع:ایران جیب

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها