|

کاهش تولید خودرو های دوگانه سوز

طبق آمار منتشره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید خودروهای دوگانه‌سوز در دو ماه اول امسال و نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده ا…

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از دنیای اقتصاد، از جمع خودروسازان داخلی تنها ایران‌خودرو محصولات دوگانه‌سوز تولید می‌کند که تیراژ این محصولات در طول دو ماه ابتدایی امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایشی بوده است.

طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مجموع سه هزار و ۷۴۹ دستگاه خودروی دوگانه‌سوز تا پایان اردیبهشت امسال به تولید رسیده که نسبت به دو ماه اول سال گذشته کاهش ۲/ ۵ درصدی را نشان می‌دهد. تمامی این محصولات در ایران‌خودرو به تولید رسیده‌اند و دیگر شرکت‌ها مانند سایپا، پارس خودرو و همچنین خودروسازان بخش خصوصی، محصول دوگانه‌سوزی طی دو ماه امسال تولید نکرده‌اند. سایپا و پارس خودرو پیش‌تر پراید و تیبا را علاوه‌بر مدل بنزینی، به‌صورت دوگانه‌سوز نیز تولید می‌کردند، اما این روند متوقف شده، ضمن آنکه پراید کلا از چرخه تولید حذف شد.

تیراژ ضعیف کمتر از چهار هزار دستگاهی خودروهای دوگانه‌سوز در دو ماه ابتدایی امسال نشان می‌دهد خودروسازان میل چندانی به تولید این مدل خودروها نداشته و تقاضای قابل‌توجهی نیز برای آنها وجود ندارد. در آمار وزارت صمت مشخص نیست چه تعداد از دوگانه‌سوزهای تولیدی مختص ناوگان تاکسیرانی است، با این حال این احتمال قوی وجود دارد که بیشتر این محصولات (به استثنای مدل پژوپارس) به این ناوگان اختصاص پیدا کرده باشند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها