|

خط و نشان 200 اسبی تیگو 8 برای رقبا

تیگو 8 به عنوان لوکس‌ترین محصول شرکت مدیران خودرو قرار است به زودی به بازار کشور عرضه شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از خودروبانک، بعنوان یک شاسی‌بلند لوکس دوباره محصولی از شرکت مدیران خودرو سنت‌شکنی می‌کند و یک خودروی چینی وارد سگمنتی لوکس می‌شود و به تولید انبوه می‌رسد. حال سوال اینجاست که برای چری تیگو 8 چه پیشرانه و سیستم‌های انتقال قدرتی در نظر گرفته شده است.

برای تنوع و قدرت انتخاب شرکت مدیران خودرو، 2 نوع پیشرانه و سیستم انتقال قدرت را برای این خودرو در نظر گرفته است. یکی از این پیشرانه‌ها 2 لیتری توربوشارژ است که برای اولین بار بر روی خودروی تیگو 8 پرو نصب خواهد شد. این موتور دارای قدرت 170 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر است و سیستم انتقال قدرت آن 9 سرعته CVT است. قابل ذکر است که این سیستم انتقال قدرت 9 سرعته در سال 2018 در میان برترین گیربکس‌های خودروهای موجود در بازار چین قرار گرفته است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر 100 کیلومتر ترکیبی 8.2 لیتر است.

اما موتور دیگری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده که 1.6 لیتری TGDI (توربو با تزریق سوخت مستقیم) است و از آخرین تکنولوژی‌های روز بهره می‌برد. این موتور پر قدرت و پر بازده با داشتن قدرت 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن در متر در 2200 دور در دقیقه، توان و شتاب فوق‌العاده‌ای را برای تیگو 8 به همراه می‌آورد. همچنین مصرف سوخت ترکیبی آن 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است که برای این سگمنت خودرو بسیار مطلوب است.

قابل ذکر است که بازدهی این موتور 38 درصد است که برای موتورهای درون‌سوز بازدهی بسیار بالایی است و در میان 10 موتور برتر در کشور چین انتخاب شده است. همچنین این مدل تیگو 8 از یک گیربکس دو کلاچه 7 سرعته بهره می‌برد که قطعاً مورد توجه کسانی است که علاقمند به رانندگی مهیج و اسپرت هستند. شتاب 0 تا 100 آن تنها 8.9 ثانیه است تا در مجموع رقیبی تازه نفس با امکانات مناسب و پر قدرت برای خودروهای وارداتی باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها