|

معرفی و قیمت خودرو فردا ۵۱۱

گروه خودروسازی فردا موتورز تصمیم گرفته تا سدان ساب‌کامپکت « چانگان آلسوین» را با عنوان « فردا ۵۱۱ » در دسترس متقاضیان داخلی قرار دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، فردا ۵۱۱ از سال ۲۰۱۷ وارد خط تولید کمپانی چانگان شده و دومین نسل از خانواده آلسوین محسوب می‌شود. این سدان کوچک از لحاظ ابعادی با محصولاتی همچون جک جی ۴ و هیوندای اکسنت قابل مقایسه بوده و در ردیف محصولات اقتصادی بازار چین دسته‌بندی می‌شود. قابل ذکر است که نسل اول این خودرو طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ روی خط تولید قرار داشت که در این میان نمونه فیس‌لیفت این خودرو ملقب به آلسوین وی۵ نیز از سال ۲۰۱۴ وارد میدان شد و تا ۲۰۱۷ به فروش خود ادامه داد. جالب است بدانید که نمای جلوی آلسوین وی ۵ شباهت بسیاری به مزدا ۳ نیو بهمن موتور دارد.

به هر ترتیب، در ادامه به طور مفصل پیرامون مشخصات فنی فردا ۵۱۱ ، قیمت فردا ۵۱۱ ، تجربه رانندگی و دیگر شاخصه‌های فنی و ظاهری این خودرو توضیح خواهیم داد.

مشخصات فردا ۵۱۱ از لحاظ ظاهری

سدان کوچک گروه خودروسازی فردا موتورز از لحاظ طراحی ظاهری به به هیوندای اکسنت شبیه است و به‌ویژه در نمای کنار تشابه زیادی بین این دو خودرو مشاهده می‌شود. طرح چراغ‌های عقب نیز تا حدی از محصولات هیوندای الگوبرداری شده است.

البته در نمای روبرو طراحان چانگان تلاش بسیاری داشته‌اند تا چهره‌ای کاملا جدید و منحصربه‌فرد برای این سدان کوچک ترسیم کنند که البته به خوبی از پس این کار برآمده‌اند و باید گفت که چهره محصول جدید فرداموتورز شباهت زیادی به هیوندای اکسنت ندارد.

معرفی و قیمت خودرو فردا 511

در قسمت پشت شاهد طراحی متعادل‌تری هستیم که تناسب بیشتری با نوع سلیقه مشتریان امروزی دارد و نمایی زیباتر را به نمایش می گذارد. به‌ویژه طرح نسبتا هجومی چراغ‌ها به همراه نمای ساده اما متناسب و خوش‌فرم سپر عقب، نمره بالایی نصیب طراحی بخش پشت این خودرو می‌کند.

معرفی و قیمت خودرو فردا 511

درمجموع باید گفت که طرح بدنه و شمایل بیرونی فردا ۵۱۱ با وجود آنکه حداقل معیارهای موردپسند مشتریان بازار ایران را درون خود نهفته دارد، اما از لحاظ تطابق طراحی زوایای مختلف با یکدیگر، چندان مطلوب ظاهر نشده و در قیاس با محصولاتی مثل آریزو ۵، هیجان و هماهنگی بصری کافی میان زوایای مختلف آن به چشم نمی‌خورد.

بررسی فردا ۵۱۱ از لحاظ طراحی داخلی

هر چقدر که طراحان نمای خارجی محافظه‌کارانه و نه‌چندان خلاقانه عمل کرده‌اند، مسئولان طراحی کابین این خودرو تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا سیمایی جذاب، مدرن و متفاوت برای کابین این سدان کوچک به‌ویژه در بخش داشبورد پدید آورند. استفاده از خطوط طراحی نوین و المان‌های هندسی مهیج موجب شده تا طرح داشبورد فردا ۵۱۱ تقریبا خوشایند، کاربردی و البته کمی شلوغ به نظر برسد.

بررسی فردا 511 از لحاظ طراحی داخلی

در قسمت میانی داشبورد شاهد حضور نسبتا فشرده بخش‌هایی همچون پنل سیستم تهویه، دکمه‌های کنترل سامانه مالتی مدیا، دریچه‌های تهویه و... هستیم که وجود نمایشگر ایستاده در بالای آن، جلوه‌ای کاملا مدرن و امروزی برای نمای داخلی farad 511 پدید آورده است.

غربیلک فرمان دی-کات این خودرو نیز کاملا خوش‌دست و اسپرت به نظر می‌رسد و با در دست گرفتن آن حسی لذت بخشی در ذهن راننده پدید خواهد آمد. این غربیلک فرمان از نوع کف تخت یا دی-کات بوده و به همین دلیل ورود و خروج به خودرو راننده را آسان‌تر خواهد ساخت. وجود برخی محفظه‌ها در داشبورد نظیر بخش جلوی اهرم تعویض دنده و یا قسمت روبروی سرنشین جلو، فضای مناسبی را جهت قرار دادن اشیای کوچک مثل تلفن موبایل، کیف پول و غیره در اختیار کاربران خودرو می‌گذارد.

بررسی فردا 511 از لحاظ طراحی داخلی

بیشترر نواحی داشبورد از پلاستیک نسبتا خشک ساخته شده که البته کیفیت آن می‌تواند رضایت نسبی مشتریان اینگونه سدان‌های اقتصادی را فراهم آورد. با توجه به ابعاد نه‌چندان بزرگ فردا ۵۱۱ واضح است که کابین این خودرو نباید چندان جادار باشد؛ با این حال در قسمت جلو محدودیت زیادی برای سرنشینان احساس نمی‌شود. در بخش عقب هم افراد با قد متوسط می‌توانند با حداقل محدودیت از ردیف دوم صندلی‌های فردا ۵۱۱ استفاده کنند. البته سرنشینان بلندقد به احتمال قوی از ناحیه فضای پا و همچنین سر با محدودیت‌های نسبی مواجه خواهند شد.

صفحه آمپر پشت فرمان اطلاعات را به صورت توامان از طریق داده‌های دیجیتال و یک عقربه‌سرعت‌سنج آنالوگ به راننده اطلاع می‌دهد. قسمت بازویی درها هم با روکش‌های چرم مصنوعی پوشش داده شده تا احساس خوبی از لمس آنها در سرنشینان به وجود آید. درون صندوق عقب فضایی معادل ۳۹۰ لیتر به اسباب وسایل کاربران اختصاص یافته که رقمی نسبتا متعادل به نظر می‌رسد و جوابگوی نیازهای مسافرتی خانواده های کوچک خواهد بود.

معرفی و قیمت خودرو فردا 511

مشخصات فنی فردا ۵۱۱

فردا ۵۱۱ از یک پیشرانه تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری به قدرت ۱۰۶ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر، قوای مورد نیاز خود را تامین می‌کند. سیستم انتقال قدرت چانگان السوین از یک گیربکس ۵ سرعته دو کلاچه جهت انتقال توان موتور به‌ سوی محور جلو استفاده می‌کند که قطعا عکس‌العمل‌های آن در همکاری با پیشرانه نسبت به مدل‌های cvt دقیق‌تر و موردپسندتر خواهد بود.

معرفی و قیمت خودرو فردا 511

گرچه شرکت فردا موتورز در کاتالوگ رسمی مدل ۵۱۱ اشاره به میزان شتاب و بیشینه سرعت این خودرو نکرده است، اما با توجه به مشخصات فردا ۵۱۱ انتظار داریم این سدان کوچک بتواند ظرف مدت حدود ۱۳ ثانیه به ‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین نهایت سرعت آن نیز احتمالا در محدوده ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. در ضمن میانگین مصرف سوخت فردا ۵۱۱ هم به‌ رقم ۶.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید که در نتیجه این خودرو را جزو اتومبیل‌های نسبتا کم‌مصرف بازار دسته‌بندی خواهد کرد.

استاندارد آلایندگی یورو ۵، سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و میله پیچشی در عقب، رینگ‌های ۱۵ اینچی، ترمز دیسکی جلو و ترمز کاسه‌ای عقب از جمله دیگر مشخصات فنی اف ام سی ۵۱۱ به شمار می‌روند. 

ابعاد بدنه farda 511

طول * عرض * ارتفاع: ۴۳۹۰ * ۱۷۲۵ * ۱۴۹۰ میلیمتر

فاصله محوری ۲۵۳۵ میلی‌متر

معرفی و قیمت خودرو فردا 511

امکانات رفاهی

آپشن‌های رفاهی مدل ۵۱۱ کاملا در حد یک خودروی اقتصادی چینی بوده و نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید. با این وجود امکاناتی مثل: سانروف برقی، سیستم مولتی‌مدیا با نمایشگر ۷ اینچی لمسی، دوربین دنده عقب، فرمان برقی با دکمه‌های کنترل، آینه‌های جانبی تاشونده با تنظیم برقی، بلوتوث، تهویه دیجیتال، اتولایت، چراغ هدایت مسیر، کامپیوتر سفری، پورت usb  و خروجی برق ۱۲ ولت می‌توانند رفاه حداقلی برای سرنشینان این خودرو چینی فراهم آورند.

معرفی و قیمت خودرو فردا 511

ایمنی فردا ۵۱۱

نسل دوم چانگان السوین ظاهرا در آزمون‌های موسسه سی انکپ چین حاضر نشده و مورد ارزیابی از لحاظ میزان ایمنی قرار نگرفته است. اما با توجه به آن که نسل اول این خودرو موفق به دریافت ۳ ستاره در آزمون‌های موسسه مذکور شده است، انتظار داریم که سطح ایمنی فردا ۵۱۱ بالاتر از حد متوسط استانداردهای دپارتمان سی انکپ باشد.

در این خودرو امکاناتی نظیر کیسه‌های هوای سرنشینان جلو، سامانه کنترل پایداری، سیستم ترمز ضد قفل ABS، توزیع نیروی ترمز  EBD، عملکرد روان و ثابت گیربکس WDCT ، سیستم هوشمند صرفه‌جویی در سوخت، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، قفل مرکزی و قفل خودکار درها هنگام حرکت، ایزوفیکس، سیستم ایمنی جعبه فرمان در تصادف و حسگر پارک عقب می‌توانند امنیت نسبی برای سرنشینان فردا ۵۱۱ به وجود آورند.

تجربه رانندگی با فردا ۵۱۱

بعد از ورود به صندلی راننده احساس نسبتا دلنشینی از حضور در کابین یک سدان کوچک خواهید داشت. اگرچه این فضا کمی تنگ به نظر می‌رسد اما در کل می‌تواند رضایت خاطر رانندگان، به‌ویژه افراد با جثه نه‌چندان درشت را فراهم آورد. صندلی‌های جلو از فرمی نسبتا متعادل و ارگونومیک برخوردار هستند اما صندلی‌های ردیف عقب طراحی معمولی دارند.

بعد از روشن کردن پیشرانه صدای زیادی درون کابین به گوش نمی‌رسد و در دورهای بالاتر نیز صدای غرش موتور چندان آزاردهنده نیست. شروع حرکت با فردا ۵۱۱ گرچه به اندازه سدان‌های اسپرت، سریع و پرسرعت نیست اما در عین حال به دلیل واکنش‌های مناسب و تقریبا دقیق گیربکس ۵ سرعته دو کلاچه شاهد چابکی قابل قبول این محصول و عملکرد نسبتا هماهنگ پیشرانه و گیربکس خواهید بود. ابعاد جمع و جور بدنه سبب تسلط نسبی راننده بر چهار گوشه خودرو شده و حرکت با این سدان کوچک در ترافیک‌ را اطمینان‌بخش‌تر می‌سازد.

ترکیب رینگ‌های ۱۵ اینچی با سیستم تعلیق مک فرسون و میل پیچشی سبب شده تا شاهد کیفیت سواری نه‌چندان خشک یا نه‌چندان نرم از این خودرو باشیم و باید گفت که در جاده‌های شهری ضربات جاده خیلی موجب آزار سرنشینان این خودرو نخواهد شد.

در مورد ترمزها نیز باید گفت که گرچه در شرایط عادی شاهد عملکرد قابل قبول آنها هستیم، اما بهتر است که در بخش عقب نیز از ترمزهای دیسکی استفاده شود تا قدرت بازدارندگی سیستم‌ ترمز فردا ۵۱۱ بیش از پیش افزایش یابد. هندلینگ و پایداری خودرو هم با توجه به وجود سیستم کنترل پایداری و نیز عملکرد مناسب سیستم‌ تعلیق، در رانندگی‌های عادی تقریبا متعادل و امیدوارکننده احساس خواهد شد. البته باید خاطرنشان کنیم که انجام مانورهای ناگهانی و تغییر مسیرهای پرشتاب با این خودرو اصلا کار عاقلانه‌ای نخواهد بود.

قیمت و شرایط فروش فردا ۵۱۱

شرایط فروش فردا ۵۱۱ هم‌زمان با نگارش این مقاله به صورت پیش ‌فروش با تحویل ۱۲۰ روزه بوده و قیمت فردا ۵۱۱ نیز در این مرحله معادل ۴۲۹ میلیون تومان از سوی شرکت سازنده اعلام شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها