|

مشخصات و قیمت خودرو KMC K7 در بازار ایران

کرمان موتور اخیرا از یک کراس اوور سایز متوسط تقریبا لوکس به نام KMC K7 رونمایی کرده و عرضه آن به بازار داخل را از تابستان ۱۴۰۰ کلید خواهد ز…

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، این محصول در اصل یکی از کراس اوورهای نسل سوم گروه خودروسازی «جی ای سی موتورز» یا همان جک به حساب می‌آید که قرار است از سوی شرکت کرمان موتور با لوگوی اختصاصی KMC به دست مشتریان ایرانی برسد.

کی ام سی K7 در بازار چین با عناوین jiayue x7 یا sehol x7 شناخته می‌شود و در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان نسخه فیس‌لیفت جک اس ۷ به بازار معرفی شد. شرکت کرمان موتور نیز که پیش از این قرار بود جک S7 را راهی بازار کشورمان سازد، پس از عرضه بین المللی جک x7 تصمیم گرفت این مدل را به جای اس ۷ در سبد تولیدات خود جای دهد تا بدین ترتیب محصولی مدرن، نوین و جذاب‌تر را ارائه کرده باشد.

پیش‌ فروش کی ام سی K7 کرمان موتور از زمستان ۹۹ آغاز شده و با ورود آن به بازار شاهد رقابت این محصول با حریفان تازه وارد مثل تیگو ۷ پلاس، فیدلیتی بهمن موتور و... خواهیم بود. در ادامه به بررسی مشخصات کی ام سی K7 پرداخته و جزئیات این خودرو را به طور کامل بررسی می‌کنیم.

 

مشخصات و قیمت خودرو KMC K7

 

 

بررسی KMC K7 از نظر طراحی

کمپانی چینی JAC که پیش از این در فرایند طراحی محصولات خود، تولیدات شرکت هیوندای را الگو‌ قرار می‌داد، در بحث طراحی کی ام سی کی ۷ به ویژه نمای روبروی این خودرو نیز نیم‌نگاهی به محصولات جدیدتر هیوندای نظیر مدل کُنا به ویژه در بخش طراحی چراغ‌های دیلایت داشته و در کل چهره‌ای کاملا تهاجمی و جدید را برای این محصول پدید آورده است.

 

مشخصات و قیمت خودرو KMC K7

 

 

مخصوصا در قیاس با جک اس ۷، چهره KMC K7 بسیار آینده‌نگرانه‌تر جلوه می‌کند و با وجود جلوپنجره بزرگ که مزین به تزئینات کرومی نیز شده، شاهد نمایی جوان‌پسندانه و ستیزه‌جویانه برای این شاسی بلند خانوادگی هستیم.

چراغ‌های دیلایت، چراغ کوچک و راهنما همگی به صورت یک نوار باریک در جوانب فوقانی جلوپنجره جا خوش کرده‌اند و چراغ اصلی نیز در فضایی که سابقا مه شکن‌ها نصب می‌شدند، حضور یافته است.

در پروفیل کناری تفاوت زیادی با جک اس ۷ مشاهده نمی‌شود و نمایی نسبتا معقول و مرسوم برای نیم‌رخ این خودرو ترسیم شده است. در قسمت پشت نیز به تأسی از زبان‌های روز طراحی خودرو، از چراغ‌های چندوجهی و به‌هم‌پیوسته سراسری بهره برده شده که در کنار سایر المان‌ها مثل چراغ‌های روی سپر و سراگزوزهای دوگانه تزیینی، جلوه‌ای زیبا و متعادل برای نمای عقب kmc k7 کرمان موتور پدید آورده شده است.

ابعاد بدنه کی ام سی کی ۷ به شرح زیر است:

 

طول

۴۷۷۶ میلی متر

عرض

۱۹۰۰ میلی متر

ارتفاع

۱۷۶۰ میلی متر

فاصله محوری

۲۷۵۰ میلی متر

 

پس از ورود به کابین جک x7 مطمئنا از طرح زیبا و به‌روز داشبورد، کنسول میانی، دستگیره‌ درها و سایر بخش‌ها خرسند خواهید شد. اهرم تعویض دنده به حالت اصطلاحا خلبانی و کاملا مدرن طراحی شده و در جوار سایر المان‌ها نظیر دکمه‌های ترمز پارک و اتو هلد و...، نمایی چشم‌نواز و مجلل به طرح کنسول میانی این خودرو بخشیده است‌. یک محفظه بزرگ در زیر کنسول میانی تعبیه شده که علاوه بر ارائه پورت usb ، مکانی مناسب جهت قرار دادن لوازم همراه نیز خواهد بود.

صندلی‌ها بسیار خوش‌فرم به نظر می‌رسند و تا حد امکان خستگی و کوفتگی را از بدن سرنشینان دور خواهند ساخت. غربیلک فرمان با روکش چرمی، صفحه نمایشگر دیجیتال پشت آمپر و نمایشگر لمسی بزرگ با وضوح مناسب که فضای بالایی دریچه‌های تهویه میانی را به خود اختصاص داده است، از دیگر شاخصه‌های جذاب فضای کابین کی ام سی کی ۷ به شمار می‌روند.

 

مشخصات و قیمت خودرو KMC K7

 

داشبورد این خودرو از متریال پلاستیکی نسبتا باکیفیت ساخته شده و بازویی درها نیز با تریم چرم مصنوعی پوشش داده شده‌اند تا راحتی سرنشینان بیش‌ازپیش افزایش یابد. در این بین طرح دستگیره های کرومی نیز بسیار جالب توجه و جذاب به چشم می‌آیند.

به دلیل ابعاد بزرگ خودرو، شاهد فضایی جادار درون کابین kmc k7 هستیم و سرنشینان عقب چه از لحاظ پا و چه از لحاظ فضای سر با محدودیت چندانی روبرو نخواهند شد. محفظه بار k7 نیز گرچه اندکی محدود به نظر می‌رسد اما جهت رفع نیازهای خانوادگی در یک مسافرت معمولی فضایی نسبتا کافی را در اختیار خواهد گذاشت.

 

مشخصات فنی کی ام سی K7 کرمان موتور

 

مشخصات فنی کی ام سی K7 کرمان موتور

کی ام سی k7 کرمان موتور نسبت به جک s5 فعلی، حجم پیشرانه خود را حدود نیم لیتر کوچکتر کرده و در کنار محصول جدید کرمان موتور یعنی جک اس ۵ نیوفیس از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد.

 

مشخصات فنی کی ام سی K7 کرمان موتور

 

پیشرانه شاسی بلند لوکس کرمان موتور از نوع تزریق مستقیم یا TGDi است و سوزن‌های انژکتور آن به طور مستقیم روی محفظه احتراق سرسیلندر در کنار شمع و سوپاپ‌ها قرار می‌گیرد. این در حالی است که در موتورهای MPi (پیشرانه‌های رایج فعلی) سوزن‌های انژکتور روی منیفولد ورودی هوا تعبیه می‌شود. بدین ترتیب و با کمک سامانه تزریق مستقیم سوخت، راندمان پیشرانه و مصرف سوخت آن بهینه‌تر خواهد شد.

موتور کی ام سی k7 قادر است توانی معادل ۱۷۴ اسب بخار به‌علاوه ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور را به‌واسطه یک جعبه‌دنده ۶ سرعته دوکلاچ به‌روزرسانی شده، به محور جلو منتقل کند. حداکثر گشتاور این پیشرانه نیز از دور موتور ۱۵۰۰ در دسترس قرار می‌گیرد و بنابراین راننده برای سبقت‌گیری در دورهای موتور پایین نیز مشکل چندانی نخواهد داشت و نیاز به معکوس کشیدن گیربکس به حداقل خواهد رسید.

استاندارد آلایندگی یورو ۵، سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و سیستم تعلیق عقب از نوع چند اتصالی مستقل، دیگر مشخصات فنی این کراس اوور خوش هیبت را به اطلاع شما می‌رسانند.

طبق اطلاعات انتشاریافته در برخی منابع انتظار داریم که KMC K7 بتواند ظرف مدت‌زمان کمتر از ۱۱ ثانیه فرایند شتاب‌گیری صفر تا ۱۰۰ را انجام دهد و تا حدود ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد‌. در این بین به طور متوسط چیزی در حدود ۷.۵ لیتر سوخت نیز طی هر ۱۰۰ کیلومتر توسط این کراس اوور حدودا ۱۷۰۰ کیلوگرمی سوزانده خواهد شد.

مشخصات فنی KMC K7

  •  پیشرانه: ۱.۵L TGDi
  • گیربکس: شش سرعته دوکلاچه
  • توان: ۱۷۴ اسب بخار
  • گشتاور: ۲۵۱ نیوتن متر
  • شتاب ۰-۱۰۰: ۱۰.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت

امکانات رفاهی KMC K7

متاسفانه هنوز مشخصات رسمی کی ام سی در وب‌سایت شرکت کرمان موتور درج نشده و بنابراین نمی‌توانیم نسبت به حضور یا عدم حضور امکانات مختلف در این خودرو به طور دقیق اظهارنظر کنیم. اما با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی برخی منابع مرتبط، انتظار داریم موارد زیر در کراس اوور جدید کرمانی‌ها وجود داشته باشد:

 

مشخصات فنی کی ام سی K7 کرمان موتور

 

ترمز پارک برقی، سنسور نور، سنسور باران و برف‌پاک‌کن خودکار، درب برقی صندوق عقب، جک هیدرولیک درب موتور، تهویه مطبوع اتوماتیک با تنظیمات دوگانه و دریچه تهویه عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف پانورامیک، روکش چرمی صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی راننده، فرمان برقی با قابلیت تنظیم میزان حساسیت و دکمه‌های کنترل، کروز کنترل، سیستم ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی سیستم مالتی مدیا، چراغ‌های دیلایت و سامانه ایگل آی که در آن نور سو بالا و پایین از یک منبع ساطع می‌شوند.

ایمنی کی ام سی کی ۷

برخلاف آنکه جک X7 در آزمون‌های ایمنی سنجی موسسه استاندارد و امنیت خودروی چین c-ncap حاضر نشده است اما به دلیل وجود امکاناتی مثل ۴ کیسه هوا، ترمز ضد قفلABS ، توزیع الکترونیکی نیروی ترمزebd ، سامانه‌های کمکی حرکت در سربالایی و سرازیری، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، حسگر فشار باد تایر، اتوهلد و همچنین پلتفرم بهبود یافته این محصول، انتظار داریم که کی ام سی K7 بتواند سطح امنیتی بالاتر از اکثر خودروهای چینی موجود در بازار ارائه دهد و امنیت سرنشینان خود را تا حد امکان تضمین کند.

تجربه رانندگی با KMC K7

کی ام سی K7 کرمان موتور یک اتومبیل نسبتا درشت جثه است که رانندگی با آن در ترافیک‌های شهری نیازمند اندکی دقت و مهارت بیشتر خواهد بود؛ به ویژه در هنگام پارک این مسئله بیشتر نمود پیدا خواهد کرد. البته وجود دوربین ۳۶۰ درجه، کمک شایانی به حل این مورد خواهد کرد.

هنگامی‌که پشت فرمان جک K7 قرار می‌گیرید، به دلیل ارتفاع مناسب، تسلط کافی بر سطح جاده دارید و ابهت نسبی خودرو تا حدی شما را جذب خواهد کرد.

صندلی‌های راحت و طراحی مناسب کابین به همراه فضای جادار این بخش، آرامش و آسایش سرنشینان را افزایش خواهد داد. از طرف دیگر به دلیل بهره‌مندی از سیستم تعلیق مولتی لینک در عقب، سواری این خودرو چندان خشک نیست و ضربات ناشی از ناهمواری‌های سطح جاده کمتر درون کابین احساس خواهد شد.

 

مشخصات فنی کی ام سی K7 کرمان موتور

 

عایق‌بندی کابین نیز به حدی است که از نفوذ صداهای مزاحم به درون فضای داخلی خودرو تا حد امکان جلوگیری خواهند کرد.

با فشردن پدال گاز، چابکی نسبتا متوسط و البته قابل قبولی را از کی ام سی k7 کرمان موتور شاهد خواهید بود و در این میان عملکرد نسبتا دقیق گیربکس دوکلاچه در همکاری با پیشرانه توربوشارژ، نظر مثبت شما را جلب خواهد کرد.

لگ توربو چندان آزاردهنده نیست و فرامین صادره از سوی پدال گاز در حداقل زمان توسط گیربکس و پیشرانه به مرحله اجرا درخواهند آمد. هندلینگ و چسبندگی خودرو در سر پیچ‌ها، حین رانندگی عادی مناسب ارزیابی می‌شود اما در مانورهای پرشتاب و ناگهانی، بهتر است مراقب جنبش‌های عرضی اتاق باشید و همچون یک هاچبک اسپرت با این خودرو رفتار نکنید.

قیمت و شرایط فروش کی ام سی K7

شرکت کرمان موتور قیمت کی ام سی k7 را معادل ۹۵۰ میلیون تومان اعلام کرده و پیش‌فروش قطعی این خودرو را از زمستان ۹۹ کلید زده است. تا پیش از عرضه فیدلیتی بهمن موتور با قیمت حدود ۶۵۰ میلیون تومان، انتظار می‌رفت که محصولاتی همچون KMC K7 و چری تیگو ۷ پلاس با قیمتی بیش از ۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به بازار عرضه شوند.

اما قیمت مناسب فیدلیتی به‌عنوان رقیب مستقیم K7 می‌تواند معادلات را برهم بزند و باید منتظر بمانیم و ببینیم که نتیجه رقابت این دو خودروی جذاب میان-سایز نسبتا لوکس در بازار ایران چه خواهد شد. در صورت اصرار بهمن موتور بر حفظ قیمت فعلی فیدلیتی، شاید کرمان موتور نیز در بهای kmc k7 تخفیف‌هایی قائل شود تا بتواند شاخصه‌های رقابت‌پذیری شاسی بلند خود را در مقابل فیدلیتی ارتقا بخشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها