|

آشنایی با استایل مینیمال در مد و فشن

خانومی بیا با استایل مینیمال و آیتماش آشنا شو؛ اینجوری جذاب و مختصر لباس بپوش!

چگونگی استایل مینیمال

مینیمالیسم، نوعی نگرش است که در همه ابعاد زندگی انسان مدرن جای گرفته است. استایل مینیمال هم مانند هنر مینیمال بر پایه مختصر و کم بودن است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه ما گاهی دلمان چیزهای ساده می خواد هر چقدر هم که به سمت زندگی لاکچری و پرزرق و برق رفته باشیم گاهی برای لباس و دکورهای ساده دلمان تنگ می شود. این سادگی آرامش و ثبات خاصی در خود دارد که همین دو ویژگی ما را به سمت آن می کشد، اگر طرفدار این چنین سادگی ای هستید می توانید از استایل های مینیمال در انتخاب لباس خود الگو بگیرید. ویژگی برجسته این سبک این است که هیچ وقت از مد نمی افتد، گفته شد سبک چون در واقع مینیمالیسم، ترندی زودگذر نیست بلکه یک سبک است.

پس هرگز فراموش نکنید سبک مینیمالیسم یک سبک جهانی و جذاب است که یک عنصر و ویژگی اصلی دارد که آن هم این است که همه چیز را باید ساده نگه دارید. دومین نکته بارز که در این سبک به چشم می خورد استفاده از ترکیب رنگی خنثی است، هرگز از رنگ های شارپ و یا خالص در استایل مینیمال استفاده نکنید.

مینیمالیسم

شکل گیری مینیمالیسم در پوشاک

در سال 1937 و با شروع جنگ جهانی فعالیت اجتماعی و تایم حضور زنان در جامعه بیشتر شد و تقریبا می توان گفت سبک زندگی آنها دچار تحولات بزرگی شد؛ به همین خاطر کوکو شانل شروع به طراحی سبکی لباس زنانه بر پایه الگو برداری از سادگی لباس های مردانه کرد.  این برند به نام لباس های ساده و کاربردی ای را برای خانم ها طراحی کرد تا آن ها بتوانند به دور از کلیشه های جنسیتی بیرون از منزل راحت کار کنند.

استایل-مینیمال

استایل مینیمال پاییزی، خلوت و جذاب روی برگ ها قدم بزن

استایل های پاییزی و زمستانی معمولا جزو استایل های شلوغ و یا کژوال به حساب می آیند ولی باید به این نکته توجه کرد که سبک مینیمال بسیار نزدیک به سبک کژوال است البته با رعایت سادگی و جلوگیری از لایه لایه پوشیدن. در استایل پاییزی به سبک مینیمال باید تا حد امکان از رنگ های خنثی و یا تیره، پارچه های ساده و بدون پترن  و طراحی های ساده استفاده کنید؛ برای مثال می توانید مانتو و ژاکت خود را از رنگ مشکی انتخاب کرده و آن را با شلوار تیره و بافت سفید ست کنید.

در این سبک هرگز از پالتو های خز دار و با طراحی عجیب، استفاده نکنید.  به یاد داشته باشید که ماهیت مکتب Minimalism، دوری از تجمل و مصرف گرایی و ارائه ظاهر ساده و جذاب است.

لباس-پاییزه-مینیمال

اکسسوری های مینیمال، میشه تو اوج سادگی شیک بود

اکسسوری‌های ساده بهترین آیتم‌ های انتخابی برای استایل مینیمال هستند. گوشواره‌ های میخی نگین دار،  زنجیر طلای سفید با یک آویز کوچک و زیبا، یک حلقه ساده و یک ساعت، بهترین انتخاب ها برای استایل مینیمال هستند. در استایل مینیمال هرگز در استفاده از اکسسوری افراط نکنید برای مثال از زنجیرهای بلند و دارای آویزهای متعدد، گردنبندهای چوکر، و یا گوشواره های چند تکه یا نگین دار خودداری کنید.

لباس های پرکاربرد در سبک مینیمال

سبک مینیمال همانطور که گفته شد بر پایه ساده‌پوشی است. شما می توانید با وجود لباس‌های مینیمال در کمد لباستان ست‌های مینیمالیستی زیبایی داشته باشید. در این قسمت به چند مورد از اصلی ترین لباس های این سبک اشاره خواهیم کرد.

  • شلوار کتان : شلوار کتان در رنگ های ساده و خنثی یکی از پرکاربردترین انواع شلوار در این سبک است.
  • پیراهن سفید : این پیراهن‌ ها با دکمه‌ های ساده و بدون زرق و برق، جایگاه خاصی در استایل مینیمال دارند.
  • یقه اسکی : یکی از لباس های پاییزه و زمستانی سبک مینیمال یقه اسکی است که به‌ راحتی با شلوارهای ساده کتان و جین، ترکیب چشمگیری را می‌ سازد.
  • پالتو و مانتو : پالتو و مانتوهای ساده با برش های راسته یکی از پرکاربردترین لباس ها در فصل های سرد هستند. در سبک مینیمال معمولا آنها با رنگ های بژ، کرم، مشکی و سفید در استایل شما می‌درخشند.
  • کت های کلاسیک : این کت ها در بین آقایان طرفدار این سبک بسیار محبوب و شناخته شده هستند.

لباس-مینیمال

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی