|

میدونستی چیزایی که بلاگرا واسه مراقبت از پوست میگن غلط غلوطه؟ ده باور مرسوم و اشتباه

گاهی اوقات فکر می کنیم یکسری از حرکت ها بریا پوستمون مفیده اما در اصل جهتی مثبت نداره که هیچ منفی و مضر نیز هست!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- میدونیم که دیگه اون دوره گذشته که بانوان زیبایی رو تنها در آرایش کردن می دیدین و حالا خانومها به زیبایی و سلامت پوستشان اهمیت بیشتر و یا حداقل از قبل بیشتری میدن و حواسشون هست و تا قسمتی آگاهی دارند که چه مواردی برای پوست مضره و چه مواردی مفید! اما مراقبت از پوست گاهی نیاز به از خودگذشتگی داره که ما برای پوست عزیزمان گاهی این کار رو انجام میدیم. 

البته که مشخص شده بعضی از کارهای ما در این راستا نه تنها خوب و مثبت نبوده بلکه حتی در شرایطی آسیب زننده هم بوده! در واقع باور هایی وجود دارن که در ظاهر ما رو به ظاهری بی عیب و نقص میخوان برسونن در حالی که اینچنین نیست و فقط پول و وقت ما رو هدر دادن. البته که خود شما قطعا با برخی از اونها آشناییت دارید اما اینکه تا چه حد میتونه شرور باشه رو نمیدونستین.

1-bec232513cb6c331a95a04c457

1- خانوم زیبا، هرروز آرایش کردن برای پوست سمه!

در این شرایط حقیقت اینه که خود آرایش به صورت روزانه اونقدرها مضر نیست و اونچه که مشخصه اینه که با میکاپ روی صورت خوابیدنه که میتونه آسیب زننده و شروووور باشه. پوست باید فرصت تنفس داشته باشه و پاکیزه باشه تا بهش اکسیژن برسه. 

خب برای طول روز و زیر نور آفتاب و هوای آلوده مواد آرایشی حاوی فیلتر پرتوهای فرابنفش و خواص مرطوب کننده و محافظتی مفیدن چون میتونن در برابر از پوست شما در مقابل اثرات آسیب زای محیط محافظت داشته باشند.

2- میگن کرم های مرطوب جلوی بروز چین و چروک رو نمیگیرن!

خب خیلیا میرن و کرم مخصوص چین و چروک میگیرن که البته این هم کار درستیه اما این رو به یاد داشته باشید که امروزه ساختار بیشتر کرم های مرطوب کننده اینجوریه که جلوی ظاهر شدن چین و چروک رو میگیرن. اما باید دقت داشته باشید که کرم مرطوب کننده ای که استفاده می کنید درش فیلتر پرتوهای فرابنفش و ویتامین از جمله آنتی اکسیدان هم استفاده شده باشه. 

face-moisturizer-my

3- محصولات آرایشی که ضد حساسیت هستن برای انواع پوستن!

مواد آرایشی که ضد حساسیت هستند فاقد مواد حساسیت زا مثل الکل می باشند. این در حالیه که آب مقطر به PH پوست ما نزدیک تره و بنابراین با پوست ما خیلی سازگارتره! به همین علت بهتره که پیش از خرید حتما به محتویات داخل مواد آرایشی دقت کنید تا بی ضرر ترین اونهارو خریداری کنید. 

ناگفته نمونه مواد آرایشی که بر پایه مواد طبیعی هستند مناسب همه پوست ها نمی باشند. 

4- اگه پوست صورتت رو هر روز ماساژ بدی چین و چروک هاش از بین میره!

جالبه که بدونید صورت تنها بخشی از بدنه که ماهیچه ها به صورت مستقیم به پوست چسبیده اند و اگر چین و چروکی ایجاد شده باشه با ماساژ مداوم از بین نخواهد رفت.

Untitled

5- نور خورشید جوش ها رو خشک میکنه!

در اصل باید گفت نور خورشید پوست رو خشک میکنه نه جوش رو! که خب در مقابل با اون پوست هم واکنش میده و بیشتر چربی تولید میکنه و منافذ رو میبنده. علاوه بر اینها قرار گرفتن در معرض نور خورشید به طور مستقیم باعث میشه تا شما حساسیت پیدا کنید و اتفاقا باعث بروز جوش هم خواهد شد.

6- یخ کشیدن روی پوست واسش مفیده!

یخ کشیدن کمی تا قسمتی برای خشک کردن جوش موثره اما برای همه مناسب نیست و چون دمای گوست رو میاره پایین ممکنه بهش صدمه بزنه و جریان خون رو بیاره پایین. گاهی یخ منجر به پف کردن صورت میشه و بروز رگ های عنکبوتی و از طرفی هم کاهش عملکرد غدد چربی پوست که در نهایت باعث باعث از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست میشه. 

کسانی که پوست خشکی دارن از این حرکت دوری کنند و باقی پوست ها هم در انجام این کار نباید زیاده روی کنند.

یخ-برای-پوست-صورت-شما-معجزه-می-کند.-چرا؟

7- اگه زود به زود موهاتون رو کوتاه کنید رشدش بهتره!

بدونید که فرقی نمیکنه موهاتون رو هر چند وقت یکبار کگوتاه کنید و یا اصلا کوتاه کنید یا مکیندف چرا که رشد مو از ریشه به طور یکسان هستش و موها ماهی یک سانت تقریبا رشد دارند.

8- برداشت خال میتونه برای سلامتی شما ضرر داشته باشه!

خال در اثر تجمع رنگدانه های پوست به وجود میاد و میتونه در رنگ ها و شکل های مختلفی باشه. اکثر خال ها بی ضررن اما برخی از اونها میتونن بر اثر عوامل خارجی به ملانوما (نوعی سرطان پوست) تبدیل بشن! به همین علت برداشت برخی از خال ها که خوش خیم هستند برای بدن ضروری همم هست!

1-4

9- بعد هر وعده غذایی دندون رو باید مسواک زد!

تحقیقات نشون داده بعد از هر وعده غذایی مسواک زدن نه تنها مفید نیست، بلکه ضرر هم داره. اسیدی که داخل غذاها وجود داره بر روی مینای دندون تاثیر میذاره و در فرسایش و خراب شدنشون موثره. اگر ظرف نیم ساعت بعد از غذا مسواک بزنید احتمال اینکه مینای دندون آسیب ببینه هست.

10- لاک ناخن اجازه تنفس به ناخن رو نمیده!

باید بدونید که ناخن ها اصلا سلول های مرده ای هستند که امکان تنفس ندارند!! ناخن ها مواد مغذی و اکسیژن خود را از طریق جریان خون دریافت دارند نه هواااا.

998124925

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی