|

روند نزولی ارزهای دیجیتال تا کجا ادامه دارد؟

سقوط رمز ارزها آرامش قبل طوفان است؟

Price analysis of BTC and ETR on recent days

عملکرد بیت کوین در امسال درست مانند سال 2017 می باشد اما با کمی تاخیر.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بیت کوین و اکثر آلت کوین ها طی چند روز گذشته با کاهش قیمت مواجه شده اند. بیت کوین همچنان زیر 60000 دلار قرار دارد که نشان میدهد درصد فروش این رمز ارز طی چند روز گذشته بیشتر از خرید آن بوده است. به طور معمول سود دهی شدید بیت کوین با DXY رابطه معکوس دارد و همین موضوع را میتوان به خوبی در این ماه مشاهده کرد. درحالیکه DXY در ماه نوامبر حدود 2.3 درصد افزایش داشته است بیت کوین در همان دوره نزدیک به 5.5 درصد کاهش پیدا کرده است.

تحلیلگر بازار TechDev ,بازار اخیر ارزهای دیجیتال را این طور ارزیابی کرده است که عملکرد بیت کوین در امسال درست مانند سال 2017 می باشد اما با کمی تاخیر. اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد به احتمال زیاد مرحله نهایی شکوفایی بیت کوین در امسال نزدیک است.

اما آیا واقعا سقوط فعلی می تواند آرامش پیش از طوفان باشد یا این نزول آغاز یک سری اصلاحات است؟

بهتر است نمودار دو رمزارز برتر بازار را برای پاسخ این سوال بررسی کنیم:

BTC/USDT*

میانگین های متحرک در شرف تکمیل یک روند نزولی هستند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده ی منفی قرار گرفته که نشان میدهد این رمزارز  با کمترین مقاومت به سمت نزول می رود. اما اگر این کاهش قیمت ادامه داشته باشد و بیت کوین به زیر 55600 دلار برسد نشان دهنده ی یک اصلاح عمیق تر در منطقه 52500 تا 50000 دلاری خواهد بود. در صورتی که قیمت بیت کوین افزایش پیدا کند و از خط نزول عبور کند این دیدگاه باطل می شود و چنین اتفاقی نشان دهنده ی این است که اصلاح به پایان رسده است. نهایتا می تواند روند صعودی را اغاز کند و درمحدوده ی 67000 تا 69000 دلار ادامه دهد.

BTC

ETH/USDT*

اتریوم از پایین ترین سطح روزانه 18 نوامبر (3956.44 دلار) در 20 نوامبر به بالاتر از میانگین متحرک نمایی بیست روزه (EMA) رسید, اما سرمایه گذاران نتوانستند که قیمت اتریوم را در سطح بالا حفظ کنند و نهایتا در 21 نوامبر اتریوم با کاهش قیمت, آن هم به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه, مواجه شد.

اگر خریداران قیمت این رمز ارز را به بالای 4451 دلار برسانند این رمزارز می تواند تا سطح اصلاحی 61.80 درصد فیبوناچی با قیمت 4519.78 دلار و سپس به سطح 78.60 درصد اصلاحی با قیمت 4672.93 دلار افزایش یابد. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند و به 3956.44 دلار برسد به احتمال زیاد در نهایت به 3400 دلار و سپس 3047 دلار سقوط خواهد کرد.

ETR

با همه ی این اوصاف هر سرمایه گذاری مستلزم ریسک پذیری است و هرگز نمیتوان روند بازار رمزارز ها را دقیقا پیش بینی کرد.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها