|

آیا سولانا جایگاه خود از دوج کوین پس می‌گیرد؟

عملکرد قیمتی سولانا طی هفته‌های اخیر، از سایر ارزهای دیجیتال بهتر بوده و قیمت آن از پایین‌تر از ۱۰ دلار به بالاتر از 22 دلار رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

قیمت ارز دیجیتال سولانا (SOL) طی هفتهٔ گذشته رشدی نزدیک به ۳۰ درصد داشت و هم‌اکنون بالاتر از ۲۶ دلار معامله می‌شود. ارزش این شبکهٔ لایه یک، پس از ماجرای سقوط صرافی FTX بهبود یافته است و توسعه‌دهندگان به ساخت بر روی آن ادامه می‌دهند. با توجه به روند افزایشی این ارز دیجیتال، همزمان با اُفت قیمت دوج کوین، بسیاری از افراد معتقدند که سولانا در حال تلاش برای بازپس‌گیری جایگاه خود در بازار از این رمزارز است. در این مقاله تلاش می‌کنیم تا ابتدا تغییرات سولانا و تلاش آن برای پس‌گرفتن جایگاه خود را مورد بررسی قرار دهیم و سپس ارز دیجیتال دوج کوین و ویژگی‌های مختلف آن را معرفی می‌کنیم. در پایان نیز توضیحاتی را در رابطه با خرید doge ارائه خواهیم کرد. این مقاله را تا پایان بخوانید.

تلاش سولانا برای بازپس‌گیری جایگاه خود از دوج کوین

عملکرد قیمتی سولانا طی هفته‌های اخیر، از سایر ارزهای دیجیتال بهتر بوده و قیمت آن از محدوده‌ای پایین‌تر از ۱۰ دلار به بالاتر از 22 دلار رسیده است. ارزش فعلی سولانا در بازار حدود 9.96 میلیارد دلار است که آن را به یازدهمین رمزارز بزرگ بازار تبدیل می‌کند. این ارز با ۸.۷ میلیارد دلار جلوتر از پولکادات قرار گرفته‌است، اما مارکت کپ آن پایین‌تر از دوج کوین با ۱۱.۷۳ میلیارد دلار قرار دارد.

ارز دیجیتال سولانا بازدهی ۱۴درصدی را طی ماه ژانویه ثبت کرد. این ارز دیجیتال با وجود کاهش ارزش شدید پس از سقوط صرافی FTX، در حال نزدیک شدن به قیمت ۳۶.۹ دلاری خود در تاریخ ۶ نوامبر و پیش از آغاز ماجرای ورشکستگی آن صرافی است. ارز دیجیتال سولانا در ابتدای سال از میانگین متحرک ۵۰ روزه خود گذر کرد و در حال حاضر به میانگین متحرک ۲۰۰ روزه خود نزدیک می‌شود. گفتنی است که میانگین متحرک ۲۰۰روزه، شاخصی کلیدی برای معامله‌گران محسوب می‌شود که به تعیین روند کلی و بلندمدت دارایی کمک می‌کند.

ارز دیجیتال دوج کوین چیست؟

دوج کوین (Dogecoin) یک ارز دیجیتال است که برای شوخی ساخته شده بود، اما اکنون یکی از رده‌های بالای این بازار را به‌دست آورده‌است. حمایت و برنامه‌ریزی افراد مشهوری چون ایلان ماسک برای بهبود عملکرد، یکی از نکات قابل توجهٔ این ارز دیجیتال به‌شمار می‌رود. رتبهٔ مناسب در لیست ارزهای دیجیتال، محبوبیت این رمزارز را بالا برده‌است. علاوه‌بر کاربران خارجی، تریدرهای ایرانی نیز تمایل زیادی برای خرید دوج کوین دارند. درواقع قیمت doge به ازای هر واحد بسیار اندک است و همین موضوع رؤیای ثروتمندشدن به‌وسیلهٔ خرید این ارز دیجیتال را برای خیلی از معامله‌گران ایجاد کرده‌است. البته این تنها دلیل محبوب آن نیست و بسیاری از افراد، این ارز دیجیتال را به‌خاطر هدف پشت آن دوست دارند.

  • تاریخچه و بنیان‌گذار

رمز ارز دوج کوین که در سال 2013 با نیت یک شوخی و به هدف ایجاد چالش برای بیت کوین تأسیس شد، توانست به مرور زمان جایگاه مستحکمی را در این بازار به‌دست آورد. این ارز دیجیتال در ابتدا با طنز و پچ‌پچ رسانه‌های اجتماعی تعریف می‌شد و سازندگان آن عقیده داشتند که یک پروژهٔ ارز دیجیتال باید در کنار مقاصد اقتصادی، سرگرم‌کننده نیز باشد. این کوین به‌عنوان یک هارد فورک از بلاک‌چین لایت کوین، در ماه دسامبر سال ۲۰۱۳ شروع به فعالیت کرد.

دوج از همان ابتدا یک جامعهٔ اختصاصی ایجاد کرده‌است که قیمت دوج کوین و پیشرفت این پروژه را هدایت می‌کند. درواقع Dogecoin نشان داده‌است که وجود جوامع به‌جای سرمایه‌گذار سنتی، تا چه حد می‌تواند برای صنعت ارزهای دیجیتال مهم باشد.

جکسون پالمر، یکی از تحلیل‌گران اطلاعات شرکت بزرگ Adobe، در رایانهٔ شخصی خود دو پوشه باز داشت که یکی CoinMarketCap و دیگری متعلق به یک مقالهٔ خبری دربارهٔ دوج بود. پالمر هنگام جابه‌جایی بین تب‌ها قصد داشت که این دو عنصر را در کنار هم قرار دهد. او سریعاً توییتی را دربارهٔ یک ارز دیجیتال داغ جدید به نام Dogecoin منتشر کرد و دامنهٔ وب‌سایتی با این اسم را خرید. پس از مدتی، بیلی مارکس، توسعه‌دهندهٔ IBM، از طریق توییتر با پالمر تماس گرفت و این تماس باعث ایجاد یک همکاری شد که نهایتاً پیدایش این ارز دیجیتال را رقم زد.

  • نماد دوج کوین

بیلی مارکوس پروژهٔ دوج را تا لحظهٔ آخر یک شوخی می‌دانست، به همین دلیل برای انتخاب علامت آن هم به‌سراغ گزینه‌ای رفت که از نظرش بسیار بامزه بود؛ او یک میم (Meme) اینترنتی که تصویر یک سگ از نژاد شیبا اینو را نشان می‌دهد و به‌دلیل نگاه‌های خنده‌دارش در فضای اینترنت وایرال شده بود، به‌عنوان نماد دوج انتخاب کرد.

روش خرید دوج کوین

برخی از طرفداران دوج کوین تصمیم گرفتند برای مطرح شدن بیشتر نام این ارز دیجیتال، به‌منظور پرداخت هزینهٔ دریافت خدمات اینترنتی به ارائه‌دهندگان خدمات و همچنین به‌عنوان یک طرح تشویقی مانند لایک کردن در دنیای وب یا پرداخت هزینهٔ استفاده از محتواهای اینترنتی به تولید‌کنندگان محتوا، از آن استفاده کنند. این روش سبب شد میزان عرضهٔ کوین‌های دوج به‌مرور افزایش پیدا کند.

همین موضوع باعث شد که پلتفرم‌های خریدوفروش آنلاین رمزارز، امکان خرید دوج کوین را فراهم کنند. اکنون با توجه به محبوبیت بالای این ارز دیجیتال، پلتفرم‌های فراوانی در جهان امکان انجام معاملات روی آن را فراهم کرده‌اند.

البته برای خرید doge می‌توان به صرافی‌های معتبر داخلی نیز رجوع کرد. بسیاری از صرافی‌های ایرانی با توجه به استقبال بالا از این میم کوین، شرایط خریدوفروش آن را ایجاد کرده‌اند. با توجه به محدودیت‌های موجود در صرافی‌های خارجی و ریسک بالای معاملات در آن‌ها، قطعا پلتفرم‌های داخلی انتخاب بسیار مناسبی برای خرید دوج کوین هستند. شما می‌توانید برای این کار از لینک زیر اقدام کنید:

خرید دوج کوین: https://wallex.ir/markets/doge

دوج کوین

سخن آخر

ارز دیجیتال سولانا در ماه‌های اخیر عملکرد بسیار مناسبی در بازار داشته و قیمت آن از از محدوده‌ای پایین‌تر از ۱۰ دلار به سطح فعلی خود رسیده است، به همین دلیل بسیاری از افراد معتقدند که این ارز دیجیتال قصد دارد جایگاه قبلی خود در بازار را پس بگیرد.

ارز سولانا با ۸.۷ میلیارد دلار، جلوتر از پولکادات و پایین‌تر از دوج کوین با ۱۱.۷۳ میلیارد دلار قرار دارد. ارز Dogecoin سال 2013 به‌عنوان یک شوخی برای رقابت با بیت کوین تأسیس شد، اما برعکس انتظارها توانست شرایط پایداری را در بازار پیدا کند.

قیمت doge بسیار اندک است، به همین دلیل بسیاری از سرمایه‌گذاران به‌دنبال کسب ثروت قابل‌توجه از خرید آن هستند. برای خرید دوج کوین نیز می‌توان از صرافی‌های معتبر داخلی و خارجی بهره برد که استفاده از پلتفرم‌های ایرانی به‌دلیل امنیت بیشتر، انتخاب بسیار مناسب‌تری است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی