|

هزینه بیمه یک خودروی لوکس چقدر است؟

قیمت بیمه‌های این خودروها بین ۲۶ تا ۴۶ میلیون تومان است اما بیمه تمامی هزیه‌های خودروهای لوکس را پوشش نمی‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

قوانین بیمه ثالث می‌گویند خودروهای بالاتر از ۲۲۰ میلیون تومان در دسته خودروهای غیرمتعارف قرار می‌گیرند و بیمه فقط بخشی از هزینه آن‌ها را پوشش می‌دهد. با وجود اینه قیمت بیمه‌های این خودروها بین ۲۶ تا ۴۶ میلیون تومان است اما بیمه تمامی هزیه‌های خودروهای لوکس را پوشش نمی‌دهد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از تجارت نیوز؛ اگر یک خودروی میلیاردی آسیب ببیند بیمه تمامی خسارت‌ها را پوشش نمی‌دهد. طبق قوانین بیمه ثالث که از سال ۹۹ به تصویب رسیده است، خودروهای بالاتر از ۲۲۰ میلیون در رده خودروهای لوکس به حساب می‌آیند و بیمه تنها نصف خسارت وارد شده را پرداخت می‌کند.

برخی از بیمه‌ها با تایید این قانون می‌گویند: زمانی که قیمت خودرو از قیمتی بالاتر برود به همان نسبت از میزان خسارت پرداختی هم کم می‌شود.

البته این موضوع به همین جا ختم نمی‌شود و برخی از بیمه‌ها در کل مجوزی برای صدور بیمه نامه خودرو‌های گران قیمت ندارند و پوشش بیمه‌ای برای این اتومیبل‌ها در نظر نمی‌گیرند.

هزینه بیمه یک خودروی حدودا شش میلیاردی بین ۲۶ تا ۴۶ میلیون تومان آب می‌خورد.البته صاحبان خودروهای لوکس گزینه دیگری برای بیمه خودرو خود به نام پوشش اضافی دارند که این پوشش شامل بلایای طبیعی، پاشیدگی رنگ، اسیدپاشی و نوسان قیمت می‌شود.

این اختلاف قیمت در هزینه بیمه‌ برای یک خودرو لوکس به دلیل نحوه محاسبه متفاوت هر کدام از  شرکت‌های بیمه‌‌ای است. و با وجود آنکه اظهار می‌کنند طبق قوانین بیمه مرکزی عمل می‌کنند اما هر کدام قوانین متفاوتی را دارند و در هنگام خرید بیمه برای مشتری سردرگمی ایجاد می‌کنند.

یکی از نمایندگان صدور بیمه‌نامه به تجارت‌نیوز گفت: بسته به نوع خودرو و سال ساخت آن قیمت بیمه تغییر می‌کند. یعنی با فرض آنکه خودرو قبلا بیمه نشده باشد و پوشش‌های اضافی هم برای خودرو در نظر گرفته شود، قیمت پرداخت نقدی بیمه برای خودرویی حدودا شش میلیاردی رقمی بین ۲۳ تا ۲۶ میلیون تومان خواهد بود.

برخی دیگر از بیمه‌ها هم می‌گویند: اگر برای خودرو پوشش‌های اضافی در نظر گرفته شود رقم بیمه ۴۳ تا ۴۶ میلیون تومان تمام می‌شود.

برخی از بیمه‌ها قانون پرداخت نصف خسارت را فقط برای بیمه شخص ثالث در نظر گرفته‌اند و می‌گویند اگر بدنه و قطعات خودرو دچار آسیب شود بیمه بیشتر هزینه را پرداخت می‌کند.

اگر خودرو از قبل بیمه بدنه داشته باشد هزینه بیمه شامل تخفیف می‌‌شود. همچنین اگر حق بیمه به صورت نقدی پرداخت شود حدودا دو تا سه میلیون تومان کمتر از میزان پرداخت به صورت قسطی است. اما اگر مشتری قصد داشته باشد خودرو خود را به صورت قسطی بیمه کند باید ابتدا نصف هزینه را پرداخت کند و بعد از آن در چند چک تا حداکثر شش ماه مبلغ کامل را تسویه کند.

البته بسیاری از بیمه‌ها میزان پرداخت خسارت را منوط به نظر کارشناس می‌دانند. زمانی که بیمه صادر می‌شود اگر پوشش‌های فرعی مثل شکستگی شیشه، پاشبدگی رنگ و نوسان قیمت هم فعال شود قیمت بالاتر می‌رود.

اگر قرار باشد تنها نصف هزینه از سمت بیمه پرداخت شود، با توجه به بالا بودن قیمت قطعات خودرو، بیمه برای ماشین‌های گران قیمت فایده‌ای ندارد.

با قیمت‌های فعلی خودرو پژو ۲۰۶ لوکس به حساب می‌آید. اگر صاحب خودرو خسارتی را متحمل شود بیمه تنها بخشی از هزینه را جبران می‌کند چه برسد به ماشینی با قیمت شش میلیارد تومان.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی