|

اعتماد سهامداران کی برمی‌گردد؟

آیا روند نوسانی بورس ادامه دارد؟

بورس در حالی روز سبز خود را پشت سر می‌گذارد که اعتماد سهامداران به تداوم این روند صعودی همچنان زیاد نیست.

لینک کوتاه کپی شد

بازار سهام در ادامه روند مثبت روزهای اخیر خود، امروز هم سبزپوش بود. شاخص کل در پایان معاملات امروز حدود یک درصد رشد داشت و شاخص در آستانه کانال یک میلیون ۴۵۰ هزار واحدی قرار گرفت. با این حال رشد شاخص کل هم‌وزن تقریبا یک سوم شاخص کل بود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از تجارت نیوز؛ بورس در حالی روز سبز خود را پشت سر می‌گذارد که اعتماد سهامداران به تداوم این روند صعودی همچنان زیاد نیست. این در حالی است که امروز جلسه‌ای علنی در صحن مجلس برگزار شد. در آن وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس توضیحاتی را در خصوص شرایط فعلی بازار سهام به نمایندگان ارائه دادند.

در همین رابطه ابراهیم سماوی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: « به نظر می رسد با توجه به جلسه امروز مجلس و توضیحات وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس، امروز بازار با حمایت دولت روز سبزرنگی را داشته باشد تا همزمان با صحبت های وزیر اقتصاد، وعده هایی که در مورد بورس می‌دهد از اثربخشی بیشتری برخوردار باشد. »

این تحلیلگر بورسی معتقد است: «در شرایط فعلی نباید انتظار تابلوی تمام سبز رنگ را از بازار داشته باشیم. زیرا هنوز اعتماد از دست رفته بازیابی نشده و ترس بلعیدن نقدینگی توسط دولت، جهت پوشش کسری بودجه وجود دارد. »

سماوی توضیح داد: « در صورتی که وزیر محترم به وعده هایی که در روز جاری در مورد بورس داد و همچنین قول‌های های پیش از انتخابات دولت جامه عمل بپوشاند می‌توانیم شاهد ورود نقدینگی مناسبی به بازار باشیم در غیر این صورت وضعیت روزهای آتی همانند چند هفته اخیر نوسانی و ارزش معاملات پایین خواهد بود. »

امروز همچنین ارزش معاملات بورس باز هم روندی صعودی گرفت و در کمتر از دو ساعت بیش از ۳٫۵ هزار میلیارد تومان سهم معامله شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها