|

دلار، برجام؛ این داستان به کجا می رسد؟

دلار

به نظر می رسد صحبت های ضد و نقیض در مورد برجام تا حدودی جو کاهشی دیروز را متوقف کرده اما فعلا باید منتظر واکنش بازار ارز ماند.

لینک کوتاه کپی شد

روز گذشت، دلار در بازار آزاد تحت تاثیر شروع دور جدید مذاکرات و از آنجایی که به عقیده بسیاری از فعالان، این دور نهایی است؛ اندکی کاهش قیمت را تجربه کرد و به ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. اما پس از آن، در معاملات فردایی قیمت دلار آزاد اندکی افزایش یافت و به ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اقتصادآنلاین، در این ساعت از معاملات نیز دلار آزاد در محدوده قیمتی ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان معامله می‌شود. این در حالی است که بر اساس برخی منابع در آخرین ساعات معاملات دیروز حتی دلار وارد کانال ۲۵ هزار تومان نیز شده بود

دلار در بازار آزاد1

کانون صرافان نیز، قیمت دلار را ۲۴ هزار و ۳۹۲ تومان برای خرید و ۲۴ هزار و ۶۸۵ تومان برای فروش قیمت زده است. روز گذشته دلار در صرافی‌ها با قیمت دلار ۲۴ هزار و ۱۸۷ تومان برای خرید و ۲۴ هزار و ۴۹۳ تومان برای فروش قیمت خورده بود.

دلار در صرافی رسمی

یورو نیز در صرافی‌ها با قیمت ۲۸ هزار و ۲۲۴ تومان برای خرید و ۲۸ هزار و ۵۹۷ تومان برای فروش معامله می‌شود. این درحالیست که یورو روز گذشته در صرافی‌ها، ۲۸ هزار و ۱۴۳ تومان برای خرید و ۲۸ هزار و ۵۰۶ تومان برای فروش قیمت خورده بود.

در صرافی ملی نیز دلار با حدود ۱۰۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته قیمت خورده است. به این ترتیب، دلار ۲۴ هزار و ۵۹۶ تومان برای فروش و ۲۴ هزار و ۳۵۱ تومان برای خرید قیمت خورده است. اما دلار رور گذشته در صرافی‌ها، ۲۴ هزار و ۱۲۶ تومان برای خرید و ۲۴ هزار و ۳۶۸ تومان برای فروش اعلام شد.

دلار در صرافی ملی

یورو نیز در این صرافی، با قیمت ۲۸ هزار و ۳۹۱ تومان برای فروش و ۲۸ هزار و ۱۰۸ تومان برای خرید نمایان شده است که نسبت به دیروز حدود ۴۰۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد. این اسکناس روز گذشته در صرافی ملی، ۲۸ هزار و ۸۴۳ تومان برای فروش و ۲۸ هزار و ۵۵۶ تومان برای خرید تعیین شده بود.

به نظر می رسد صحبت های ضد و نقیض در مورد برجام تا حدودی جو کاهشی دیروز را متوقف کرده است؛ به عنوان مثال علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز در توییتر خود نوشت صداهایی که از هیئت حاکمه آمریکا شنیده می شود نشان می دهد که انسجام لازم در این کشور برای اتخاذ تصمیمات سیاسی در مسیر پیشبرد مذاکرات وین وجود ندارد. دولت آمریکا نمی تواند هزینه اختلافات داخلی خود را با تضییع حقوق قانونی ملت ایران پرداخت کند." 

با این وجود به نظر می رسد که این حرف ها بیشتر جنبه رسانه ای و گرفتن امتیاز در مذاکرات باشد تا مسئله جدی. حالا باید منتظر ماند بازار ارز تا پایان امروز چه روندی را ادامه می دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها