|

فیلتر اینستاگرام با کسب‌ و کارهای آنلاین چه می‌کند؟

اینستاگرام

آیا بعد از اجرای طرح صیانت چیزی به عنوان کسب‌ و کار نوین، فناورانه، آنلاین و یا حتی استارتاپ در ایران باقی خواهد ماند؟

لینک کوتاه کپی شد

اخیرا در یک نظرسنجی، رصدخانه مهاجرت ایران ‌از مردم پرسیده: ‎طرح صیانت و کندی ‎اینترنت تا چه اندازه موجب افزایش میل آن‌ها به ‎مهاجرت می‌شود؟ و ۷۳ درصد مردم گفته‌اند خیلی زیاد! در حالی که درصد میل به مهاجرت در بین عموم مردم به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته، سوال اینجاست که بر سر فعالان استارتاپی و کسب‌ و کارهای آنلاین چه می‌آید؟ آیا بعد از اجرای طرح صیانت چیزی به عنوان کسب‌ و کار نوین، فناورانه، آنلاین و یا حتی استارتاپ در ایران باقی خواهد ماند؟

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران در این باره گفت: طرح صیانت در صورت اجرا ابعاد اجتماعی و اقتصادی بسیار گسترده‌ای خواهد داشت. به صورت مرتب از فعالان حوزه استارتاپ می‌شنوم که قصد مهاجرت دارند. به جز استارتاپ‌ها، کسب‌ و کارهای نوآورانه نیز آسیب‌های جدی خواهند دید. بسیاری از کارآفرینان می‌گویند طرح صیانت پر کاهی است که کمر شتر را می‌شکند. چرا که با وجود تمام محدودیت‌ها و مشکلات کار در ایران، این یکی قابل تحمل نیست.

درآمد رونالدو از اینستاگرام دو برابر باشگاه است

علی کلاهی صمدی اظهار کرد: حجم عمده‌ای از تجارت الکترونیک ایران به صورت غیر رسمی در بستر اینستاگرام و خیلی کمتر از آن تلگرام انجام می‌شود. خیلی از کسب‌ و کارها نیز اگر مستقیما در اینستاگرام خرید و فروش ندارند، از این بستر برای اطلاع‌ رسانی، تبلیغات و معرفی خود استفاده می‌کنند. اهمیت اینستاگرام فقط در ایران نیست. در فضای بین‌الملل هم می‌بینیم که مثلا درآمد کریستیانو رونالدو از تبلیغات اینستاگرامی خود بیش از دو برابر دریافتی از باشگاه فوتبال است. این به ما می‌گوید اهمیت این ابزار به عنوان بستر اطلاع‌رسانی و تبلیغات چقدر زیاد شده است.

این فعال و سرمایه‌گذار حوزه استارتاپ ادامه داد: اینکه بخواهیم کشور را تا این حد ایزوله کنیم واقعا زیان جبران‌ ناپذیری خواهد بود. مثلا یوتیوب را فیلتر کردیم در حالی که  دانشگاه عظیمی برای یادگیری است. خیلی از شرکت‌ها معرفی و راهنمای کاربری محصولات خود را در یوتیوب منتشر می‌کنند. اما با طرح صیانت همین آب‌ باریکه هم بسته خواهد شد.

وی گفت: به اندازه کافی ایزوله هستیم و از همه چیز دوریم. اجرای طرح صیانت به ما آسیب‌های جدی اقتصادی می‌زند چون وقتی در بستر یادگیری جهانی نیستیم از تحولات دنیا دور می‌افتیم، منجمد می‌شویم و توان رقابتی حود را از دست می‌دهیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها