|

شروط ایران خودرو برای حذف قرعه کشی خودرو

ایران خودرو اعلام کرده اگر بنا باشد قرعه کشی از شهریور همانطور که وزیر صمت و معاون او اعلام کردند حذف شود، نیاز به اجرای دو شرط خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

اواخر اسفند ماه سال گذشته بود که فاطمی امین اعلام کرد که از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ قرعه کشی خودرویی حذف خواهد شد. موضوعی که منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت هم دوباره به آن اشاره کرد و اعلام کرد حذف قرعه کشی به مرور اتفاق خواهد افتاد. حالا خبرهای منتشر شده حاکی از این است که ایران خودرو دو شرط برای حذف قرعه کشی اعلام کرده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اقتصاد آنلاین، بنابر اخبار منتشر شده ایران خودرو اعلام کرده اگر بنا باشد قرعه کشی از شهریور ماه همانطورکه وزیر صمت و معاون او اعلام کرده اند حذف شود، نیاز به اجرای دو شرط خواهد بود؛ شرط اول برای حذف قرعه کشی، اصلاح سیاست قیمت گذاری دستوری و اختلاف قیمت کارخانه و بازار است. شرط دوم نیز افزایش عرضه سالانه به ۷۵۰ هزار دستگاه است. 

حذف قیمت گذاری دستوری

هر چند کارشناسان بارها اعلام کرده اند تا زمانی که قیمت گذاری دستوری وجود دارد، حذف سیاست‌هایی همچون قرعه کشی ممکن نیست اما باید توجه داشت که حذف قیمت گذاری دستوری منوط به رقابتی شدن بازار خودرو و خروج از انحصار است.

در حقیقت حذف قیمت گذاری دستوری تنها یک تکه از پازل بهبود صنعت خودرو است و حذف قیمت گذاری بدون در نظر گرفتن سایر شرایط همچون ممنوعیت واردات، وضع تعرفه‌های بالا، ساختار معیوب مدیریتی و هزینه‌های ناکارآمد ادامه همان مسیر غلط است. بنابراین حتی اگر قیمت گذاری دستوری حذف شود اما سایر پیش نیازها اصلاح نشود، ادامه همان مسیر معیوب است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها