|

جنجال در فرانسه بر سر موهای سینه مکرون!

مکرون تلاش می‌کند رای‌دهندگان محافظه کار را با «علامت دادن به ارزش‌های سنتی فرانسوی» از طریق مو‌های سینه و دو تلفن همراه‌اش جلب کند.

لینک کوتاه کپی شد

به نظر می‌رسد «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فعلی فرانسه تصمیم گرفته در تلاش برای شکست دادن «مارین لوپن» نامزد راست افراطی به استراتژی جلب توجه آزمایش شده و قابل اعتماد تکیه کند. روز یکشنبه عکاس رسمی مکرون عکس‌هایی را در اینستاگرام از کارزار انتخاباتی مکرون و سفر او به مارسی منتشر کرد. یکی از عکس‌ها او را نشسته روی مبل نشان می‌دهد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فرارو؛ مکرون لبخندی بزرگ و رضایت بخش در عکس بر روی صورت‌اش دارد و سه دکمه بالای پیراهن سفید‌اش را باز کرده و انبوهی از موهای تیره سینه‌اش نمایان شده اند. برخی از مفسران ادعا کرده‌اند که موهای سینه از طریق فتوشاپ افزایش یافته در حالی که برخی دیگر گمان می‌کنند که مکرون تلاش می‌کند رای‌دهندگان محافظه کار را با «علامت دادن به ارزش‌های سنتی فرانسوی» از طریق موهای سینه و دو تلفن همراه‌اش جلب کند. در اینجا این پرسش مطرح شده که آیا مکرون قصد دارد از گرایش‌ها و نمادهای‌های مردانه برای جذب رای استفاده کند یا خیر.

کاربری اشاره کرده است: «پس از یک سال قرنطینه به دلیل شیوع کرونا بسیاری از پسرها رشد موهای خود را رها کردند و آن را پاک نمی‌کنند. آیا می‌دانید آنان چه چیزی را کشف کردند؟ با رها کردن موهای‌شان دنیا به پایان نرسید»!

پیوند موی بدن و سیاست با مکرون آغاز نمی‌شود و به عنوان یک نماد جنسیتی امری شناخته شده است.  عکس‌های ساحلی بدون پیراهن «ریچارد نیکسون» رئیس جمهوری اسبق امریکا سینه‌ای مودار را نشان می‌دادند (اما نه بیش از حد). در حالی که سینه بدون موی باراک اوباما بارها در عکاسی در تعطیلات نمایان شده بود «جورج دابلیو بوش» تمام تلاش خود را کرد تا مطمئن شود که هرگز پیراهن‌اش را از تنش در نمی‌آورند!

در میانه شیوع کرونا بسیاری از سیاستمداران مرد از فرصت عکاسی بدون پیراهن هنگام دریافت واکسن کووید استفاده کردند. تزریق واکسن در برابر یک ویروس کشنده نشانه سلامت، احتیاط و مسئولیت مدنی است.

شاید مشهورترین برهنه بودن سیاسی از آن «ولادیمیر پوتین» باشد. او در عکس‌های منتشر شده توسط کرملین در حال ماهیگیری در سیبری و سوار بر روی اسب در حالی که تا کمر برهنه بود مشاهده شد. عکس‌های سینه بدون موی پوتین قابل توجه بود. پوتین در حالی که آشکارا به اندام خود افتخار می‌کند گفته بود: «زمانی که در تعطیلات هستم نیازی به پنهان شدن در پشت درختان نمی‌بینم و هیچ ایرادی در این نیست».

11

جوانی و سرزندگی دلایل قانع‌کننده‌ای برای رای دادن به یک نامزد به رای دهندگان ارائه می‌دهند حتی در محیط‌های سیاسی‌ای که پرمخاطره هستند. «کایل چایکا» یکی از نویسندگان مجله نیویورکر می‌گوید: «بر خلاف تبلیغات پارانوئید پوتین، مکرون در ارائه تصویر یک رهبر دموکراتیک قوی، جوان و باهوش از خود است. رهبری که در کار روزانه برای نجات نظم جهانی است. عکس کاناپه معمولی شبیه چیزی است که از یک مجله اواسط قرن یا یک کتاب تاریخی منتشر شده در آینده گرفته شده است یک عکس نمادین که تصویری از شخصیت کاریزماتیک خواه و اقتدار فراوان را ارائه می‌دهد».

مکرون به عنوان یک میانه رو این ضرورت را نیز احساس می‌کند رای دهندگان چپ فرانسوی را به سوی خود سوق دهد تا در انتخابات پیروز شود ماموریتی که او را تشویق می‌کند تا حد امکان از نمادهای مرتبط با جوانی و جوان بودن استفاده کند. او ممکن است با تکیه به حال و هوای تام سلک (بازیگر مرد امریکایی) از نوع پاریسی به هدفی که می‌خواهد دست یابد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها