|

حقوق بازنشستگان رسماً افزایش یافت؛ اما چقدر؟

افزایش رسمی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران غیر حداقل بگیر تأمین اجتماعی اعلام شد

لینک کوتاه کپی شد

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور، از اعلام رسمی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش «شایانیوز» علی اصغر بیات، در گفتگو با مهر، به بیانیه کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر اشاره کرد و گفت: پس از فراز و فرودهای فراوان، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجمع عمومی کانون عالی که در شهرستان بندر انزلی برگزار شد، افزایش رسمی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران غیر حداقل بگیر تأمین اجتماعی را اعلام کرد.

وی با عنوان این مطلب که افزایش حقوق مطابق با مصوبه شورای عالی کار، هیأت امنا و هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی بوده است، افزود: این تصمیم برخواسته از نص صریح قانون، دیدگان پریشان و نگران بسیاری از بازنشستگان و مستمری‌بگیران دغدغه مند تأمین اجتماعی را شیرین کرد.

بیات ادامه داد: کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور در اثنای تلاش و کوشش‌های گسترده خود این نوید را به جامعه چند میلیونی تحت پوشش خود داده بود که در چارچوب تعاملات و رایزنی‌های صورت پذیرفته قدمی کوتاه نخواهد آمد و عقب نشینی نخواهد کرد و امروز به فضل خدا و به پشتوانه حمایت‌های یکایک عزیزان سربلند و شاکریم.

وی افزود: متأسفانه افراد و جریان‌هایی به پیروی از اهداف و اغراض شخصی و گروهی، بی مهری‌هایی را متوجه برخی مسئولان نمودند، اما اینگونه اقدامات خللی در عزم و اراده خدمتگزاران صدیق نظام وارد نساخت. این رهاورد مهم، اندوخته‌ها و تجربیات گرانبهایی نیز با خود به همراه داشت که ضروری است ابعاد گوناگون آن مورد بررسی قرار گیرد.

بیات با عنوان این مطلب که هجمه هایی نسبت به رئیس جمهور، اعضای دولت، معاون اول رئیس جمهور، وزیر سابق و سرپرست فعلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر مسئولان صورت پذیرفت، گفت: این اتفاق مهم بار دیگر ثابت نمود مطالبه گری و مداومت در استیفای حق همراه با صبر و تدبیر و به دور از هیجان زدگی نتایج راهگشایی را به دنبال دارد.

وی افزود: کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور ضمن حمایت همه جانبه از موکلان خود و تقدیر و تشکر از رویکرد قانونمدارانه مسئولان، از تمامی تلاش‌های مستمر دلسوزان قدردانی نموده و انتظار دارد در اسرع وقت نسبت به صدور احکام اصلاحی جدید بازنشستگان غیر حداقل بگیر تأمین اجتماعی یعنی اعمال افزایش ۳۸ درصد و مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان اقدام گردد.

بیات گفت: شایسته است از حسن نظر رئیس جمهور که چندین بار دستور پیگیری ویژه در راستای رفع موانع و مشکلات و جلب رضایتمندی اقشار بازنشستگان صادر نمود، تقدیر و تشکر نمائیم. از سعه صدر و پیگیری‌های مستمر معاون اول رئیس جمهور و همچنین سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در جلسات متعدد کارشناسی، زمینه انجام رایزنی‌ها و تعاملات سازنده را فراهم ساختند، سپاسگزاری نموده و از ریاست مجلس شورای اسلامی و هیأت تطبیق مقررات مجلس، کمیسیون‌های تخصصی و نمایندگان همراه و همسو کمال امتنان را ابراز نمائیم.

وی با اشاره به بیانیه کانون، عنوان کرد: مراتب امتنان قلبی خود را از تلاش‌ها و همراهی‌های مشفقانه و ارزشمند مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام می‌نمائیم.

بیات گفت: آمادگی کامل کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور را به منظور تحقق پیشنهاد سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر بهبود معیشت اقشار بازنشستگان و مستمری بگیران از طریق تأسیس شرکت‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد صندوق‌های زمین و ساختمان اعلام می‌نمائیم و امیدواریم حرکت در مسیر ارتقای رضایتمندی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی بیش از پیش، همه جانبه و با شتاب بیشتری ادامه یابد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها