|

خبر فوری؛ احتمال قطع اینترنت قوت گرفت؟

در چند روز گذشته اینترنت در برخی نقاط ایران قطع و یا با اختلال مواجه بود حالا وزیر ارتباطات اعلام کرده که ممکن است محدودیت‌هایی اعمال شود.

لینک کوتاه کپی شد

وزیر ارتباطات علت ایجاد محدودیت جدید برای اینترنت را صراحتا اعلام کرد و گفت: به خاطر مسائل امنیتی و برخی از بحث‌هایی که این روزها وجود دارد، ممکن است گاهی اوقات محدودیت‌هایی توسط دستگاه‌های امنیتی تصمیم‌گیری و اعمال شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، عیسی زارع‌پور در حاشیه هیات دولت، در توضیج دلیل محدودیت‌های جدید گفت: پهنای باند کاهش پیدا نکرده است. ما این موضوع را به صورت مستمر رصد می‌کنیم. بخاطر مسائل امنیتی و برخی از بحث‌ها که این روزها است، ممکن است گاهی اوقات محدودیت‌هایی توسط دستگاه‌های امنیتی تصمیم گیری و اعمال شود، ولی در کل ما هیچ کاهش پهنای باندی نداشته‌ایم و پهنای باند مورد نیاز کشور را به صورت روتین تامین می‌کنیم.

اگرچه وزیر ارتباطات خبر ایجاد محدودیت اینترنت را داده اما هیچ توضیح تکمیلی اعلام نکرده که منظور از ایجاد محدودیت، قطع اینترنت به شکل روزهای گذشته است. یعنی اینکه ساعاتی از روز برخی از مناطق ایران اینترنت نخواهند داشت یا اینکه قرار است تجربه آبان ۹۶ تکرار شود که اینترنت قطع و بعد از آن تلگرام برای همیشه فیلتر شد. همچنین مشخص نیست که آیا دولت قرار است در این مدت از اینترنت ملی رونمایی کند یا برنامه دیگری دارد.

شرط نماینده سقز برای وصل اینترنت

اینترنت در کردستان و به خصوص سقز، شهر محل تولد مهسا امینی همچنان قطع است و حالا نماینده مردم سقز شرط جدیدی برای وصل اینترنت اعلام کرده است. بهزاد رحیمی، نماینده سقر اعلام کرده که طبق شنیده‌ها حدود ۲۰ نفر در سقز بازداشت شده‌اند. اگر آرامش در سقز ادامه داشته باشد اینترنت شهر را وصل خواهند کرد.

اینترنت ماهواره‌ای به کمک ایران می‌آید؟

احتمال قطعی اینترنت در حالی امروز از سوی وزیر ارتباطات اعلام شده که روز گذشته ایلان ماسک اعلام کرد میخواهد با آمریکا برای رفع تحریم‌های اینترنت در ایران مذاکره کند و آمریکا هم به این پیشنهاد چراغ سبز نشان داد و احتمال استفاده از این اینترنت در ایران قوت گرفته است.

اما مساله مهم این است که باید تجهیزات لازم برای استفاده از این اینترنت ماهواره‌ای در اختیار مردم قرار بگیرد و با توجه به تحریم‌های ایران و مخالفت دولت، احتمال واردات این تجهیزات از مبادی زسمی بسیار کم است. خبرآنلاین امروز در گزارشی نوشت احتمالا این تجهیزات از طریق قاچاق وارد ایران شود.

مساله دیگر درباره استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک هزینه بالای آن است. اشتراک ماهانه این اینترنت حدود ۱۰۰ دلار است و هزینه ثبت‌نام آن ۵۰۰ دلار است. جدای از هزینه بالا، سوالی که وجود دارد این است که ایرانیان با توجه به تحریم‌ها چگونه قرار است هزینه اشتراک این اینترنت را پرداخت کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها